![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
"שוערי האימפריה" של הקליק, מתחלף 5/4 - 4/4. אני מנחש שזו הברקה שנולדה רק כדי לאכלס את צמד השורות "סבל לא מבין מילים יפות, מוות לא צריך תרופות" (ואת שאר המילים כבר דחפו איכשהו למנגינה) - למרות שהמילים האלו הן לא גרויסע מציאה, בניגוד למוזיקה. שאלה למבינים במוזיקה כאן: יש הבדל מהותי בין 5/4 ל-5/8? אם קטע ב-5/4 ינוגן מהר פי שתיים, לא נאמר עליו שהוא 5/8? |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
ההבדל אמור להיות דומה להבדל בין 3/4 ל-6/8. כשאתה מנגן קטע ב-3/4 בד"כ תשתמש הרבה בשמיניות, כך שכל רבע מתחלק לשניים. שימוש ברבע מנוקד (3/8) בתוך קטע שכתוב במשקל כזה יהיה לכן סינקופטי. לעומת זאת ב-6/8, החלוקה היא לשלשות של שמיניות ולא של זוגות, ואז דווקא החלוקה לרבעים היא סינקופטית. הרבה פעמים המשקל נבחר לפי שיקולי נוחות של המלחין - איך הוא מעריך שיהיה אסתטי וקריא יותר וההדגשות יהיו אינטואיטיביות. | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
בלי להציץ בפרטיטורה, מה המשקל של "אמריקה" מתוך "סיפור הפרברים"? | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
אמ, 12/8? זה נשמע סינקופטי. |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
אופס, זה שונה ממה שזכרתי (זכרתי שהייתי מופתע כשראיתי את זה, אבל עכשיו אני לא מבין למה): |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
שש שמיניות, פעם 3-3 ופעם 2-2-2. | ![]() |
![]() |
![]() |
חזרה לעמוד הראשי | ![]() |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
![]() |
© כל הזכויות שמורות |