|
||||
|
||||
לאו דווקא... קניונים לא ייצטרכו עוד לסבסד את החנייה של לקוחותיהם. העיריה תגדיל את הכנסותיה מדמי-הכניסה לעיר, ותוכל להפחית את נטל הארנונה. אם תושבי ת"א לא מעוניינים בבריחת עסקים (או בבריחתם מאזורים מסויימים בעיר), הם יתמכו בראש עיריה שייתן לעסקים אלה תנאים טובים (לפחות באזורים בהם הם רצויים). מדיניות של רשות מקומית היא יותר מורכבת מ"למשוך עסקים כדי להרוויח מדמי-הארנונה שהם משלמים": אפשר לראות, למשל, שעיריית ת"א מעוניינת לפנות משרדים מאזורי-מגורים לפרוייקט עזריאלי, ולכן היא מעכבת ליזם את האישורים להקים את המגדל המרובע. |
|
||||
|
||||
עיריית ת''א מעכבת לעזריאלי את בניית המגדל המרובע, אם אני זוכר נכון, כיוון שאין מספיק מקומות חנייה באיזור וגם התשתית התחבורתית לא תוכל לתמוך בעוד מגדל שכזה. קניונים לא יצטרכו לדאוג לחניה ללקוחותיהם כיוון שאחרי החוק הזה לא יהיו להם לקוחות, אנשים יעדיפו לקנות ולבלות באיזור שלהם ולא להגיע לת''א ללא הנוחות של מכוניתם. בנוסף, הויכוח הזה מיותר, כיוון שאין מערכת תחבורה ציבורית בארץ ולכן הגבלת זכות התנועה ברכב פרטי באיזורים מסוימים היא בעצם הגבלת זכות התנועה בכלל.. |
|
||||
|
||||
לפי מיטב זכרוני, המגדל המרובע היה מותנה בהשכרת שטחים במגדלים הקודמים למשרדים שהתפנו ממרכז העיר. דווקא מרכז עזריאלי (הקניון) הוא דוגמא למרכז קניות שרבים בוחרים להגיע אליו בתחבורה ציבורית- הרכבת הפרברית. העובדה שהקניון מקבל ככה לקוחות שאינם צרכני חניה מסובסדת מאפשרת לו להציע ללקוחות אלה מחירים זולים יותר, במסגרת שיתופי-פעולה עם רכבת ישראל. "הנוחות של המכונית הפרטית" היא, במקרה זה, הנוחות של העמידה בפקקים בדרך לעיר ובתוכה ותשלום עבור החלק הלא-מסובסד של החניה, ובמקרים אחרים - גם חיפוש החניה. המוני אנשים מוותרים על ה"נוחות" הזו בחדווה. אכן, מערכת התחבורה הציבורית בארץ (או לענייננו - בתל-אביב-יפו) היא מקוטעת ומקרטעת, ואם לא הבהרתי קודם, אז אני מבהיר כעת שאת המגבלות על תנועה רצוי להפעיל באותם אזורים וזמנים בהם התחבורה הציבורית מהווה אלטרנטיבה (יש כאלה, ואפשר שיהיו עוד; מישהו כבר אמר שדי היה להעמיד את אהוד ברק בקצה אחד של תל-אביב ואת שמעון פרס בקצה האחר כדי שתהיה בעיר מנהרה לרכבת תחתית). |
|
||||
|
||||
מעניין, מאין לך שרוב האנשים המבקרים בקניון עזריאלי עושים את דרכם בתחבורה תציבורית? אשמח אם תספק נתונים. באשר ל'נוחות' של המכונית הפרטית, אני מזמין אותך, על חשבוני, לנסיעה מהנה באוטובוס ממרכז עזריאלי לביתי הקט אשר בבת ים, אחרי 40 דקות, במקרה הטוב, כשתצא ירוק כולך, מהאוטובוס אפוף העשן והריחות, אכבדך בכוס קפה ואסיע אותך חזרה במכונית, ואז אולי תיווכח, שלמרות הפקקים האיומים וחיפוש החניה, אוטבוסים הם פשוט לא כלי תחבורה אופציונלי לאיש, ואלו הנוסעים בו עושים זאת מחוסר יכולת כלכלי בלבד, מעט מאד נוסעים בו בגלל הנוחות, כביכול. |
|
||||
|
||||
"רבים". כתבתי "רבים". זו כבר פעם שניה בימים האחרונים שאני כותב "רבים" ומישהו כאן קורא "רוב". מה לעשות? לצערי אין לי נגישות לנתונים, אלא רק ראיות נסיבתיות בצורת גשר פלדה יקר בין תחנת הרכבת לקניון, ועוד כמה דברים. איתרע מזלי, ואת החוויה של עזריאלי - בת-ים באוטובוס כבר חוויתי. אין ספק שזמן הנסיעה היה מתקצר אילולא הכבישים היו עמוסים במכוניות-חמישה-נוסעים המסיעות נוסע בודד. בכל אופן, כבר הסכמתי איתך בעניין מצבה העגום של התחבורה הציבורית, והבהרתי שהצעתי איננה גורפת, אלא היא מיועדת ליישום היכן שהאלטרנטיבה הציבורית היא ראויה. למשל, משהו בסגנון "חנה וסע" אגרסיבי, או עדיפות לרכב פרטי שבו שלושה נוסעים לפחות. |
|
||||
|
||||
אגב, קראתי היום במוסף כלכלה של 'הארץ' שעומדים להפוך כבישים מסוימים לכבישי אגרה ''על מנת לתת עדיפות לאוטובוסים''. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |