|
||||
|
||||
זה מה שחושבים אנשים שחיים בישראל. באירופה וארה"ב (אבל בעיקר באירופה) Amiga, Atari ST ועוד כמה חברים אחרים, שמו את ה-PC ללעג הן מבחינת הטכנולוגיה והן מבחינת המכירות. אתה לוקח את שוק המשחקים של ה-PC כמובן מאליו, משום שבישראל אף פעם לא היה פה באמת משהו אחר. שוק המשחקים לא תמיד התיחס אל ה-PC כאל מרכז השוק. באירופה ה-AMIGA היה המחשב הנמכר ביותר והוא היה מכונת המשחקים הכמעט בלעדית. בזמן שאתה שיחקת קווסטים נדירים עם גרפיקה של 4 צבעים (CGA) וצפצופי Speaker, האירופאים השתעשעו להם במשחקים צבעוניים וקופצניים, עם סאונד 16 ביט ואפילו שיחקו משחקים תלת מימדיים. PC+DOS מעולם לא היה מרכז השוק למשחקי מחשב בעולם. רק יותר מאוחר ה-PC נכנס למרכז הזירה. אני טוען שזה בזכות ה-directX. להזכירך - לא כל הספריות שלו קשורות לתלת מימד (DirectDraw למשל) וגם לא תמיד הוא היה ידוע בשם זה (פעם קראו לזה Windows Game SDK). |
|
||||
|
||||
לא מדויק. אני זוכר את הפרטים משום שבמקרה בתקופה האמורה עבדתי בחברה שעסקה בפיתוח מוצרי תלת-מימד לחלונות ול-OS/2, כך שעבדנו עם גרסאות beta של ממשקי התלת-מימד השונים והיינו מעורים למדי בהתפתחויות בשוק המשחקים. אז ככה: DirectX הופיעה בסוף 1995. (תזכורת: DirectX לא היתה זמינה עבור Windows 3.x. הגרסה הבאה של Windows היתה Win95, וכפי ששמה מעיד, היא הופיעה קצת לפני שנת 96). אגב, DirectX 1.0 היתה גרועה להחריד, ואף אחד לא התייחס ברצינות למוצר לפני גרסה 5, שהופיעה עם Win98. ה-Amiga, לעומת זאת, נעלם מן העולם הרבה לפני כן. חברת Commodore, יצרני ה-Amiga, פשטו רגל בשנת 1994. הם לא פשטו רגל בגלל הצלחה מסחררת: הם פשטו רגל בגלל שה-PC השתלט על שוק משחקי המחשב כמה שנים לפני-כן, גם באירופה. להזכירך, Doom (עם תלת-מימד, סאונד מצוין וכו') היה משחק ל-DOS, והוא הופיע בשנת 1993. למעשה, קודמיו של Doom גם הם כללו תלת-מימד מרשים (Wolf3D למשל) עוד בשנת 1992. לטעון שה-PC הפך למכונת המשחקים הפופלרית ביותר בגלל DirectX זה פשוט סילוף המציאות. לא רק שהיה תלת-מימד הרבה לפני DirectX, אלא שגם משחקים לא תלת-מימדיים שהיו זמינים ל-PC (כגון SimCity - שנת 89, או Civ - שנת 91 וכמובן המשחקים של Sierra ושל LucasArts) הכריעו את השוק לטובת ה-PC ולרעת ה-Amiga, ה-ST של Atari, וכו'. מסקנה: שוק המשחקים ל-PC גרר את הופעת DirectX, ולא להיפך. הסיבה, אגב: MS רצו להבטיח שכותבי משחקים יעברו לכתוב ל-Windows, כדי לשלול כל תירוץ להמשיך ולהריץ את DOS. (הדברים לעיל נאמרו כדי לתת פרספקטיבה היסטורית ואין לראות בהם משום הבעת דעה בעד פלטפורמה זו או אחרת.) |
|
||||
|
||||
המממ... צודק. ערבבתי שני נושאים והלכו לי שם לאיבוד שנתיים שלוש (איפה לעזאזל הייתי בין 92 ל 94?). אז מה לדעתך בדיוק הדבר הזה שדחף את ה-PC להיות מכונת המשחקים העיקרית, למרות שהוא לא היה הפלטפורמה הנוחה ביותר לפיתוח משחקים או המתקדם ביותר טכנולוגית? האם אפשר להצביע רק על פרמטר אחד - זמינות ה-PC בבתים? |
|
||||
|
||||
לא יודע. שילוב של כמה גורמים, אני חושב - אבל הזמינות היא כנראה הגורם העיקרי. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |