|
||||
|
||||
מסכים איתך, אבל אני לא מבין את הצורך שלך שאנשים יעמדו על טעותם (לוגית או עובדתית), זה בסדר לחשוף את האמת, ואני בטוח שבנושא הזה אין וויכוח בינך לבין שועל ודובי, שלושתכם מסכימים שכל ההגדרות שניתנו מתארות חלקית את הדמוקרטיה, אתה פשוט נצמד להכרזה הראשונית של שועל שאמר משהו בקשר ל"הכי דמוקרטי", נכון שזאת שגיאה לוגית, אבל לא חבל על הוויכוח העקר שבא בעקבותיה? |
|
||||
|
||||
אני מנסה (ז"א, ניסיתי) להבין את הצהרותו הראשונית של שועל. הויכוח היה הרבה פחות עקר, אם שועל היה עונה לעניין במקום לפנות להתקפה אישית לא עניינית ולא מבוססת. בדיאבד, הויכוח היה עקר, אבל איך אפשר לדעת מראש איך יתנהג אדם? אין טעם לדיון בו אחד הצדדים טועה לוגית או עובדתית, כמו שאין טעם לדיון בו אחד הצדדים לא מנסה להבין את הצד השני, ובגלל שאני מקווה לאנשים יש משהו לומר, ובגלל שאני רוצה להבין אותו, אני מנסה לגרום להם לטעון את הטענה שלהם מחדש, ללא טעות. לאנשים הגונים לא צריכה להיות בעיה להודות בטעויות שלהם, לכן לא ברור לי מה האינטרס של אדם שלא להודות בטעות לאחר שהובהרה בפניו (הרי, גם אם אינך הגון, לא כדאי שיחשבו עליך ככזה). ועוד פחות ברור לי מה חושב לו אדם שכזה כאשר הוא פונה למתקפה אישית חסרת בסיס. כמו שאפשר להיווכח, שועל נהג כאדם לא הגון, ובעתיד, כנראה לא אתדין איתו, משום שאין באמת טעם בדיונים עם אנשים שכאלה. הייתי מציע לשאר הכותבים באייל לנהוג כמוני, אבל עקב העובדה שאף קורא לא התיחס להשמצות של שועל, ושאף אחד לא התיחס להשמצות בתגובה 132827 שנכתבה לפני כחודש, אני הולך ומאבד את התקוה שלי באשר לאייל כמקום דיון אינטלקטואלי. |
|
||||
|
||||
אין ספק שהאשמה בירידת הדיון לפסים אישיים אינה שלך. אתה לא יכול לנחש את תגובתם של אנשים, אבל לאחר שנתקלת בתגובה בעייתי (כמו תגובתו של שועל) הפתרון היחיד הוא להנהן בראש, ולחתוך את השיחה. |
|
||||
|
||||
אתה בסדר? אני לא השמצתי ולא בטיח. אני עניתי לעניין, עד שסמילי החליט לגרור אותי בלשון לוויכוח תפל וטפל, כמו שעשה אייל אלמוני (שאני חושד שגם לו קוראים סמיילי) בדיון אחר. הוא סירב להתייחס לטענותיי ברצינות, וכל פעם שעניתי טען שאין זו תשובה, או שכבר אמרתי זאת (מה לעשות שהוא שואל את אותן שאלות שוב ושוב), ומעולם לא כיבד אותי בתשובה הגונה, ללא השתלחויות מיותרות. בסופו של דבר פקעה סבלנותי, לאחר שזה האשים אותי בכזבים, וגם אז, לא פתחתי ב"מתקפה אישית חסרת בסיס". וחומר למחשבה, ראה את דיוניי, ואת הדרך בה אני ובני שיחי מתנהגים, לעומת דיוניו של סמיילי. |
|
||||
|
||||
שועל כותב בתגובה 136481: "אני לא השמצתי1 ולא בטיח. אני עניתי לעניין2, עד שסמילי החליט לגרור אותי בלשון לוויכוח תפל וטפל, כמו שעשה אייל אלמוני (שאני חושד שגם לו קוראים סמיילי) בדיון אחר. הוא סירב להתייחס לטענותיי ברצינות3, וכל פעם שעניתי טען שאין זו תשובה4, או שכבר אמרתי זאת5 (מה לעשות שהוא שואל את אותן שאלות שוב ושוב6), ומעולם לא כיבד אותי בתשובה הגונה7, ללא השתלחויות8 מיותרות9. בסופו של דבר פקעה סבלנותי10, לאחר שזה האשים אותי בכזבים, וגם אז, לא פתחתי ב"מתקפה אישית חסרת בסיס"11. וחומר למחשבה, ראה את דיוניי, ואת הדרך בה אני ובני שיחי מתנהגים12, לעומת דיוניו של סמיילי13." ------------------------------ 1 "ההתנגחויות וההתקפות הילדותיות שלך" תגובה 135671 "אתה חסר תקנה" תגובה 135855 2 התשובה העניינית לסעיף 2 בתגובה 135271 היא סעיף 2 בתגובה 135378? 3 אין ולו טענה אחת שלא התיחסתי עליה ברצינות. 4 לא טענתי ולו פעם אחת שזו לא התשובה. 5 לא טענתי פעם אחת ששועל כבר אמר זאת. 6 לא שאלתי שום דבר שוב ושוב. 7 מה לא הגון בהתיחסות שלי? מה יכול להיות יותר הגון מאשר להתיחס לאדם אחר כשווה לך? 8 לא הייתה שום השלחות מצידי. 9 וכמובן שלא הייתה השלחות מיותרת. 10 "בסופו של דבר" ביקשתי ביסוס להשלחות חסרת העניין של שועל (תגובה 135573). 11 והמתקפה האישית נפתחה תגובה אחת קודם, תגובה 135378 12 ושוב, השמצות חסרות ביסוס? 13 בני שיחו של סמיילי, כמו שועל? |
|
||||
|
||||
אתה באמת מצפה מקוראי האייל לעקוב אחרי כל הסעיפים האלה, לקרוא את הלינקים, לבדוק אם אין הודעות אחרות שניתנות לפרשנות "שועלית" יותר, וכד'? עם כל הכבוד, אני לא חושב שהרבה קוראים ימצאו את זה בתור הצורה הטובה ביותר להעביר את זמנם. אם סגנונו של שועל אינו לרוחך, הכי פשוט זה לעזוב אותו ולעבור הלאה. |
|
||||
|
||||
אגב, מרצה שלי הגדיר היום שדמוקרטיה היא תחרות (פוליטית, כמובן) - התמודדות חופשית בין דעות (דרך מפלגות). בנוסף, רק כדי לוודא מה ההגדרה הנפוצה בקרב דוברי השפה העברית, שאלתי כל מיני אנשים, בטווח גילאים והשכלה לא קטן, מה זה "דמוקרטיה". כולם אמרו דברים בסגנון "שלטון הרוב". אף אחד לא אמר "זכויות אדם". האם אתה מוכן עכשיו להודות שדמוקרטיה אינה כוללת בחובה זכויות אדם, לפחות לא בשימוש הקולוקיאלי בה, בו אתה נתלה (כל עוד לא מוכיחים לך אחרת, שאז אתה הולך לאיזה מאמר אמריקאי אחד, ונתלה בו)? |
|
||||
|
||||
אתה לא שם לב שסמילי לא איתנו? אחרי ההתכתשות האחרונה שלו הוא נעלב מכך שלא קיבל תמיכה מספקת מקהל הקוראים, וכשמישהו הציע לו לשתוק קצת הוא החליט לקבל את ההצעה. (פחות או יותר באותו זמן גם השוטה דעך. מקריות?) |
|
||||
|
||||
אולי הם פשוט החליטו, שהדרך הכי בטוחה לא לקבל העלבות, היא הדרך שלך. |
|
||||
|
||||
השוטה לא דעך הוא כותב תחת ניק אחר אבל לא אני אעשה לו אאוטינג. |
|
||||
|
||||
אף אחד לא מתייחס להשמצות מפני שהשמצות הן לא משהו ששווה התייחסות. |
|
||||
|
||||
לשקר אין מקום בדיון אינטלקטואלי. השמצה שלא מתיחסים אליה, כמו שקר שלא מתיחסים אליו, נהפך בעיני ה''עצלנים'' לאמת. |
|
||||
|
||||
האם שאלת את עצמך "Why me"? למה דווקא אליך נטפלים שוב ושוב, בדיונים ארוכים ועקרים שלכל המשתתפים בהם נשאר טעם רע, ורק ההמ"ה והאא"א נהנים לקראם מן הצד? |
|
||||
|
||||
שאלתי את עצמי. שאלתי אחרים. אשאל גם אותך, אם יש לך תשובה, בבקשה. בכל מקרה, לא נטפלים רק אלי. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |