|
||||
|
||||
כלומר, קולאז' הגיטרה הוא רק אטיוד? אם כך, אז אולי באמת הוא לא צריך להיות בכלל מושא לשיפוט. והסיבה היחידה לתלות אותו במוזיאונים היא העניין ההיסטורי שנוצר בפיקאסו, לאור יצירות המופת שלו (כמו, אכן, העלמות מאביניון). האם כך גם ראה אותו פיקאסו? באיזה שלב בהיסטוריה שלו הגיעו הקולאז'ים האלו למוזיאונים? (כמובן שלכל זה אין דבר וחצי דבר עם הקו והעיגול, שתלויים במוזיאונים כיצירות שלמות ובשלות של יוצריהן.) |
|
||||
|
||||
אטיוד? לא בדיוק, כי כשזה אטיוד של פיקאסו, זו אמנות :-) הקוביזם כולו החל כתרגיל אמנותי של פיקאסו וז'ורז' בראק, שאחר כך התפשט הלאה. אל תשכח שמדובר היה ביצירה חדשנית - איש לא חשב לתאר כך גיטרה מעולם לפני כן. הקולאז' הקוביסטי הזה, שהיום כל ילד בגן עושה, שמפרק עצם מוכר לצורות בסיסיות, היה אז קפיצה מחשבתית של ממש. |
|
||||
|
||||
זה משהו שאני רוצה לוודא: לפני פיקאסו ילדי הגן לא בנו חנוכיות מבלוטים או פקקים? דחלילים לא נעשו ממקל של מטאטא עם דלי בתור ראש? ואללה, איזה מזל שנולדתי בזמן הנכון ולא הייתי צריך לפסל בשיש עם פטיש ואזמל בגן עליזה. |
|
||||
|
||||
האמת? שאלה טובה. אני לא חושבת שחינוך ליצירתיות בגיל הרך היה על דגלן של גננות 1 בתחילת המאה שעברה. בדרך כלל התרכזו בשאלה, האם לכפות את הילד הבוכה או לתת לו פליק על היד, שלא ייצא מפונק. 1 וגם המושגים "גן" ו"פעוטון" התפתחו בהדרגה. קודם זה היה או מינקת או בית יתומים, לא? :-) |
|
||||
|
||||
מה עם השוט הישן והטוב? |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |