|
||||
|
||||
השיטה הזו בסה''כ מאלצת את מי שאינו יכול למסור לחבריו את המפתח להתייצב בזמן לביצפר בבוקר. יעבירו כולם מפתח בשער, ואח''כ יצאו לשלום. זכורים לי כמה וכמה פתחי מילוט מהמוסד הסגור הזה, ובהם הגדר בצדו הדרומי של מגרש הכדורגל, יציאת החירום בקצה הצפון-מערבי, מעל בור הביטחון בקצה הצפון-מזרחי, וכמובן - בחזרה דרך השער הראשי והחוצה. איכות הלימודים בכיתת המחוננים של חט''ב הנגיד היתה הגבוהה ביותר בה התנסיתי בתריסר שנות לימודיי. המורים והיחס היו הרבה יותר טובים מבכיתת המחוננים ההמשכית בתיכון 'הראשונים'. |
|
||||
|
||||
זה רק נדמה לי, או שבין קוראי האייל יש רבים שבילו חלק מסויים משנות בית-הספר ב"כיתות מחוננים" למיניהן? מפקד חברים? |
|
||||
|
||||
הייתי מהמרת על כיתות ובתי ספר למחוננים ; קפיצת כיתה ; תוכניות דגל של האוניברסיטה (סיום בגרות מוקדם והתחלה מוקדמת של לימודים אקדמאיים) ; קורסים למחוננים באוניברסיטה (כמו אריקה לנדאו האלמותית 1). אפשר לעשות סקר :-) 1 הילדים שלנו הם דור שני מכל הצדדים 2, ובפגישה המחודשת שערכנו איתה, הופתעתי לגלות שהיא עדיין שם. עברו אי-אלו שנים... 3 2 טוב היו, עד שנטשנו לטובת ארצות הנכר. 3 ובחשבון זריז, כנראה גם שם נפגשנו לראשונה, למרות שאנחנו לא באמת זוכרים. |
|
||||
|
||||
אני אותרתי כפוטנציאל למשהו שנקרא "העשרה", ושלחו אותי + חברה אחת לחוגים שבועיים שלא נקראו חוגי מחוננים אלא משהו אחר, מונח שלא זכור לי כרגע. בקיצור, לא קפה ולא תה. |
|
||||
|
||||
נדמה לי שכן, וזה עצוב מאוד. מזכיר לי איזה אייל אלמוני שפעם כתב כאן ''אתר של אשכנזים חנונים'' או משהו בסגנון. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
זה מרמז לכך שהיחידים בעלי עניין במגזין כמו האייל הם אנשים בעלי אינטליגנציה יוצאת-דופן. הייתי רוצה להאמין שחלק קצת יותר גדול באוכלוסיה יכול ליהנות מדיון אינטלקטואלי (בהנחה שזה מה שאנחנו עושים כאן). |
|
||||
|
||||
התפקיד שלי פה הוא להחזיק את הממוצע במקום טוב באמצע. |
|
||||
|
||||
ומדי פעם אתה מזעיק כתה טכנולוגית לעזרה? |
|
||||
|
||||
בגלל ששמעתי שהאייל הקורא *אינטלקטואלי בטירוף* לא טרחתי להכנס אליו במשך חודשים. סתם, הזכרת לי. |
|
||||
|
||||
למה לא סיפרת את זה לג. ברזילי כשנזף בי על שאני מרחיק קוראים פוטנציאליים עם השטויות שלי? |
|
||||
|
||||
(פעם שניה, אחרי שהקודמת נמחקה לי בטעות, במקור הייתה כל הידיעה, עכשיו רק תקציר:) בידיעות של היום מפרסמים על אפלייה מתקנת בכיתות המחוננים. מסתבר שמבין 12,500 המחוננים שאובחנו בישראל, רק שליש הן בנות. משרד החינוך ביקש מפרופ' ברוך נבוא מהחוג לפסיכולוגיה של אונ' בחיפה לנסח מבחן חדש שינטרל את אותם גורמים שמכשילים בנות: שאלות אמריקאיות ושאלות של תפיסה מרחבית. שלומית רחמל, מנהלך המחקלה למחוננים במשרד החינוך טוענת שאין ספק שקיימת אפליה במבחנים משום שהבנות מצליחות להתגבר על הפערים בנושאים הבעייתיים במהלך הלימודים במסגרות המיוחדות למחוננים. "מדובר בתופעה עולמית. במבחנים האמריקאיים נוטים הבנים להעז יותר ולהמר על תשובה, בעוד הבנות מעדיפות ללכת על בטוח ופשוט לא עונות. הכול נובע מהמסרים החבויים שמעבירים לבנים ולבנות כבר מרגע לידתם. אפילו כשאנו מאתרים ילדה מחוננת, הרבה פעמים ההורים אומרים לנו: 'בשביל מה היא צריכה את זה?"'. לדבריה, לאחר שהחלו בשימוש בנוסחה החדשה של המבחן, מספר הבנות שמאובחנות כמחוננות גדל. תגובתי: וואללה יופי, איזה הפתעה - כתבו מבחן נוח יותר לבנות, אז מספר הבנות שמאובחנות כמחוננות גדל. ממש הוכחה ללא דופי. מה עם העובדה שגם בחינוך המיוחד, כלומר, בצד השני של מערכת החינוך, יש יותר בנים? שם לא עושים אפליה מתקנת לבנות, למה לא? אולי כי לא מדובר ב"מסרים חבוים", אלא פשוט בעובדה שהשונות אצל בנים היא גדולה יותר מאשר אצל בנות? כלומר - יש יותר בנים בשני הקצוות המרוחקים מאשר בנות, והבנות מרוכזות יותר סביב הממוצע? הדרישה הזו להעדפה מתקנת היא אידיוטית. או שתגידו שאתם משנים את ההגדרה של מחוננים (למשל, תפיסה מרחבית לא נחשבת יותר), או שתעזבו את המבחן בשקט. אין זה הגיוני לשנות את המבחן כדי לעשות אותו יותר נוח לבנות ויותר קשה לבנים (יש להניח), אם אין מאחורי השינוי הזה הסבר שקשור לעצם רעיון המחוננות עצמו. די לפוליטיזציה של החינוך! |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
But this an admission exam to gifted class, not an independant qualification of the population. A gifted class is happier and healthier with 40% girls than with 20%, and so for the boys' own good it's beneficial to discriminate the genders.
We had 4 girls versus 20 boys in the 'one day a week' scheme of elementary school, than about 10 girls at 'Hanagid'. So one girl or two were definitely not gifted, while all the rest were very talented even if they were accepted in place of more intelligent boys. Besides, girls are more mature than boys, so one can say he's just considering the applicant's social intelligence too. Which, in the case of us hnanot, is quite useful. People in ordinary classes are generally less antipathic and more humane. |
|
||||
|
||||
אלא אם כן אתה החנון השכבתי. אז ההומניות שלהם מתבטאת באלימות שבטית כלפי השונה- האנושיות בהתגלמותה. Humanity is over-rated - choose nuclear holocaust now.
|
|
||||
|
||||
טוב, הרשו לי בהזדמנות זאת להגיב על האגדה האורבנית (והאגררית גם, נראה לי) לפיה בנות בוגרות יותר מבנים - בולשיט. בנות אוהבות לצאת עם בנים גדולים יותר מהן כי (אלוהים יודע למה). הן לא בוגרות בגרוש, בממוצע, מהממוצע של הבנים בסביבתן. ואני ראיתי הרבה יותר אנושיות בכיתה שלי מאשר בקרב תלמידים אחרים שנתקלתי בהם, אבל יתכן כי אלו שנתקלתי בהם פשוט היו האלימים יותר מבין התלמידים ה''רגילים''. |
|
||||
|
||||
נא להגדיר בגרות. |
|
||||
|
||||
אני רציתי לשבח אותך על ההודעה הזו: תגובה 100945 ואז אתה בא ומקלקל עם זאת. בנות דווקא *כן* בוגרות יותר מבנים. קצת קשה לי להוכיח את זה בלי שנגדיר קריטריונים מסודרים למונח המעורפל "בגרות". ולכן תצטרך פשוט להאמין לי. למה? כי אני יותר בוגרת. זהו. |
|
||||
|
||||
אני בדרך כלל הולך בדרך הנושנה של ''כי ננה בננה,'' אבל תמיד הייתי מיושן בהליכותי. |
|
||||
|
||||
זאת היתה הודעה שהפגינה את הבגרות הנשית בצורה הקרובה ביותר למציאות ("מה לא? דווקא כן! למה? לא יודעת. ככה! נה!"). |
|
||||
|
||||
לא לא לא, הטיעון צריך להיות כזה: "בנות יותר בוגרות מבנים, ואם אתה לא מבין למה בעצמך, אז אני בטח לא אסביר לך". בחיים שלי לא שמעתי גבר משתמש בטיעון כזה. שמור לנשים, משום מה. קייס קלוזד. |
|
||||
|
||||
זה אולי שמור לחלק מהנשים אבל לא לכל הנשים. יש נשים שהן מספיק בוגרות נפשית בשביל להבין שאין שום קשר בין גבריות, נשיות ובגרות נפשית. לא כל הנשים חושבות בצורה סקסיסטית ולא כולן מתנהגות בצורה סטיראוטיפית (שהיא נורא משעממת לדעתי ואני אף לא מוצא בהתנהגות שכזו שום דבר נשי). |
|
||||
|
||||
אבל הנה, ג'סטה, אני אסביר לך: התשובה הטובה לאמירה הזו1 היא להצהיר "אני בחיים לא אפגע בך". ונכון, זה לא קשור. 1 אני מסכימה שהיא יכולה להוציא מהדעת. |
|
||||
|
||||
הצנון נשאר מתגובה אחרת. מה שיש לי כרגע זה הצטננות קלה. |
|
||||
|
||||
ואני חשבתי שכתבת "צeנoון", ותהיתי מה מעשייך עם הירק הנ"ל... :-) |
|
||||
|
||||
ולשאלתך- בנות מעדיפות לצאת עם בנים מבוגרים יותר, כי יש להם אוטו, והם יכולים לבוא אליהם בלי להיות תלויים בתחבורה ציבורית. _________ העלמה עפרונית, שדווקא לא חושבת שזו אגדה אורבנית, והיא רואה הוכחות לזה כל יום בבית ספר, ואצל החבר'ה שהיא עובדת איתם. |
|
||||
|
||||
''כי יש להם אוטו'' סיבה שלא בדיוק תורמת להגנה על הטענה שהבנות האלה בוגרות. |
|
||||
|
||||
הממ, אמרתי "מבוגרים" לא בוגרים. טוב, לא ברור לי למה ציפיתי. טענה דבילית - פתיל דבילי. __________ העלמה עפרונית, שדווקא זוכרת טוב מאד מה גרם לה לכתוב את ההודעה ההיא, מזמן מזמן. |
|
||||
|
||||
מי שטען שהבנות *כן* בוגרות מבנים (בשלב סוף התיכון) היתה הרופאה. את הוספת את העניין של האוטו וזה היה מעין גול עצמי עבור קו ההגנה הנשי בדיון זה. |
|
||||
|
||||
אז רק בשביל לסיים ויכוח חצי דבילי, כמה הבהרות: 1. יש בנות בוגרות ויש בנות לא בוגרות. באותה המידה, יש בנים בוגרים ויש בנים לא בוגרים. 2. נדמה לי, אם כי מדובר בעיקר בהרגשה ולא במחקר מדעי כזה או אחר, שבשלב של התיכון, בנות (ככלל כמובן,ולא יותר) קצת יותר בוגרות ובשלות מבנים בגיל דומה. 3. עובדתית, בנות יותר יוצאות עם בנים מבוגרים מאשר להפך. למה? שאלה מצויינת, אף פעם לא טרחתי לבדוק. (הטענה הרווחת מצייצת משהו שקשור ל2 שלי) 4. עניין האוטו היה אמור להיות רמיזה מסויימת (שכלל הנראה לא נקלטה במקום הראוי לה) משולב עם בדיחה חצי משעשעת. 5. זהו. __________ העלמה עפרונית, התעוררה מהחום, ותוהה מה הלאה. |
|
||||
|
||||
3. בנות יוצאות עם בנים מבוגרים בגלל שהן אוהבות לחשוב ש-2, לא בגלל ש-2 הוא נכון באיזשהו מובן של המילה. בנים גדולים יותר אוהבים לצאת עם בנות צעירות בגלל שהן כל כך לא בוגרות שקל לזכות מהן ליחס שגובל בהערצה, במקרים מסוימים, ובכל מקרה - יותר קל "לחנך" אותן. |
|
||||
|
||||
לחנך אותן לעבור הלאה לבוגרים יותר? |
|
||||
|
||||
חינוך - איך להתלבש, איך להתנהג בחברה, איזה סוגי סקס לגיטימיים ובאיזה תדירות, ובכלל, השתלטות שכזו על אדם שאתה נמצא בעמדה חזקה מאד מולו. אולי הדבר המחליא ביותר שהמין הגברי יודע לעשות (לפחות במקרים הספורים שאני ראיתי). הורה - אם בתך התיכוניסטית יוצאת עם בחור בן +20 - יש לך סיבה אמיתית לדאגה. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
לא לכל הבנים המבוגרים יותר יש אוטו. למשל, לי אין, ולמעשה, לרוב מי שאני מכיר שהוא בגילי או בגיל מקביל לאחר הצבא אין. מצד שלישי, אני מכיר בעיקר סטודנטים ואילתים, אז זה לא נחשב. |
|
||||
|
||||
איזה בת רוצה לצאת איתך? מ.ש.ל. |
|
||||
|
||||
"שיהיה לו אוטו" זה לא בדיוק קריטריון מספר אחת במציאת בני זוג. לפחות לא בקרב אנשים שעברו את גיל 18. |
|
||||
|
||||
בדיוק. אמנם הבחור האלמוני ניסח את הודעתו באופן פוגעני, אבל מבחינה מילולית, הוא יכול גם להתכוון: "לא יצאת עם בחורות צעירות ממך, נכון?" התשובה היא כמובן "כן, אבל..." ואז אני מוסיף את המידע החסר, שאותם אחרים, לא מעטים, שהכרתי יצאו עם צעירות מבלי שהיה להם רכב - אני לא דוגמה לטענה שלי, הם כן. תמרון מוצלח זה מוציא את העוקץ מהתקפתו, ומשאיר אותו מבולבל וחסר מוצא. ועל כך נאמר: אהאהאה-א! |
|
||||
|
||||
אולי הייתי צריך להוסיף, כי חלק לא קטן מאלה שאני מכיר, אלה חסרי האוטו, היו להם חברות צעירות בכמה שנים, בעבר. אולי זה קצת יותר רלוונטי לטענה של הע''ע. |
|
||||
|
||||
בנות לא יותר בוגרות מבנים. למה ? אני אוכיח לך את זה. אם בנות לא יותר בוגרות מבנים, אז את לא יותר בוגרת ממני, ולכן אנחנו נמצאים באותו גובה בגרותי, שממנו אני יכול לראות אותך בגובה העיניים ולהגיד לך בפנים: את לא בוגרת בדיוק כמוני ! את לא בוגרת בדיוק כמוני. את רואה ? בנות לא יותר בוגרות מבנים. |
|
||||
|
||||
ואם נחבר את השניים, נבין סוף-סוף למה יש פחות בנות באייל? |
|
||||
|
||||
עסוקות בלטפוח לעצמן על השכם האינטלקטואלית :-) |
|
||||
|
||||
מלמדים אותנו איך לעשות את זה בחוגים למחוננים. |
|
||||
|
||||
למה הן כולן לפני צבא...? |
|
||||
|
||||
האמת היא, שרובנו עברנו את גיל הצבא באי אלו שנים (גילית, ברקת, דינה בארץ האיילים הן אלו שקופצות לי מיידית לראש. וגם אני מעבר לגיל צבא) |
|
||||
|
||||
ניצה, דינה, טלי ואנוכי (אלה השמות שעלו לי עכשיו בראש) גם לא משדרות רווקות מחפשת, למרות שכולנו אחרי גיל צבא. |
|
||||
|
||||
מעניין אם כן, איך נוצר לאבירי הרושם שכולנו לפני צבא. |
|
||||
|
||||
תגובה 101015 לא היה לי כוח להמשיך לחפש, אבל לברקת ועפרונית או רק לאחת מהן (יש לי בעיה אם שתי אלו, מבחינת זכרון) הייתה אובססיביות מסויימת בקשר לביה"ס בכמה דיונים, שהוסיפו לרושם. תוסיפי את זה לעובדה ששליש מהתגובות בכל דיון כאן שייכות לשתיים מהנ"ל פלוס השוטה, וקיבלת רושם מוטעה. ---- אבירי, שרואה קטינות בכל מקום, גם כשהן לא שם(?!). |
|
||||
|
||||
א. לנוחותך, ההבדלים כדלקמן: אני יותר חסרת סבלנות מע"ע והיא יותר צעירה. לשתינו, לדעתי, אין "אובססיביות בקשר לבית הספר", כל בית ספר. ב. נמאס לי שאנשים מרמזים ש"אני כותבת הרבה" (אחרת מה היה נשאר לך לקרוא?), ונראה לי שכבר יישמתי עד לגבול האפשרי את עצות הקוראים הנכבדים כי אסתום את הפה. אגב, בזאת מבוטלת מכל וכל כל זכות שניתנה לך אי פעם לצטט אותי: תגובה 91422 ג. עם שם התואר ה"קטינה" אתה יכול להמשיך, אולי בסוף אראה בזה סוג של מחמאה. |
|
||||
|
||||
א. אולי אובססיביות זו מילה חזקה מדי. "התעסקות חוזרת ונשנית שיוצרת תחושה שהדובר עדיין נמצא במסגרת הנ"ל" פשוט היה ארוך מדי. ב. אני לא *רומז* שאת כותבת הרבה, את כותבת הרבה ממה שראיתי בתקופה הקצרה שאני קורא את האייל. אבל אני לא חושב שאת צריכה לקצץ בכמות, סה"כ אני נהנה לקרוא את ההודעות שלך. ומי שלא, יכול פשוט לא לקרוא אותן (כן יש משתתפים בפורום שאני מדלג על הודעות שלהם). וד"א אני לא חושב שאני מצמצם בכמות הכתיבה שלי כאן, פשוט בנתיים עוד לא קיבלתי ביקורת. אז אנא, בבקשה ממך... ברקת חביבתי... אני יכול לקבל את זכות הציטוט שלי בחזרה עכשיו ? ג. אני לא קראתי לך קטינה, אני אמרתי שאני רואה קטינות איפה שהן לא נמצאות, מה שאומר שאת לא קטינה. אבל אם מעדיפה שאני אקרא לך קטינה, אז בסדר. |
|
||||
|
||||
א. מצטערת, אנחנו באייל. תביא לינקים. ב. התחלה יפה :-) אני אחשוב על זה. ג. אפשר קטינה בוגרת? |
|
||||
|
||||
טוב רציתי לדבר איתך על זה כבר קודם אבל עכשיו אני כבר לא יכול להתאפק יותר: "ברקת וצנון ע-נק" "צנון נכנס בברקת, דווקא" (תגובה 100662 ) מה, בשם כל היצורים הקטנים והגדולים, פשר הצנון הזה בשם שלך ? ולמה השימוש בו באופן ש... מעורר אסוסיאציות בעייתיות ? ב. כן כן... תסמונת נשית מובהקת. לא תקבלי עוד התחנפויות. בדיוק נגמר. טייק איט אור ליב איט. ג. אפשר. כל עוד את בת פחות משלושים. |
|
||||
|
||||
לכלכת. למה לציין גיל כשמדברים עם אשה? |
|
||||
|
||||
אז צריך להבהיר עניינים. ואני לא יודעת לגבי בנים ובנות בכלל. אני *משוכנעת* ששיקולי "מי בוגר יותר" לא תופסים אחרי סיום טקסי המעבר לבגרות בחברה הישראלית, שנגמרים בין סוף צבא וסוף לימודי מקצוע (במקרים הקיצוניים זה בסוף התמחות עוד"ים. רופאים איכשהו מקבלים את הבגרות עם החלוק הלבן.) בארה"ב יש מצב אחר לגמרי בעניין "בגרות", מי נחשב בוגר, מי נחשב בוגר יותר: היציאה מבית ההורים לחיים עצמאיים מהווה הנקודה שבה הסביבה מתייחסת אליך כאל בוגר. אם את במקרה בת 16 וילדת ילד ועברת לפרנס אותו באמצעות הומלסנס – את נחשבת בוגרת. אם במקרה אתה בן 16 וחסכת מספיק כסף במהלך ילדותך לרכישת אוטו ובית – אתה נחשב בוגר. ומי שנחשב בוגר נוטה להפגין סימני בגרות, משום שלא לעשות זאת גורם לפגיעה אנושה בסטטוס (משחקי נעורים כמו הרס רכוש וכדומה זוכים ליחס סלחני-יחסית אצל מי שעוד נמצא בחזקת הוריו וליחס בלתי-מתפשר אצל מי שלא.) בעניין ילדים, הכתבת שלכם לענייני בית ביכל-שונרא מדווחת שביתה בת ה-4 בוגרת יותר מבחינת הבנה חברתית (מחושבת יותר, מבינה יותר כיצד להתחבב על אנשים, מבינה יותר כיצד לפגוע באנשים) מבנה בן ה-11. האם זה בגלל שהוא אוטיסט (תסמונת אספרגר)? הספרות המקצועית המתארת אנשים עם תסמונת זו מתארת בנות בוגרות וחברותיות יותר מאשר בנים בני אותו הגיל ועם אותה התסמונת. |
|
||||
|
||||
לא אני המצאתי את הצנון האיילי: תגובה 98241 הכוונה היא, ואולי מישהו אחר יסביר אחרת, למידת הרצינות היאה לבמה סגולה נכבדת זו. ואם חשבת שאני מנסה לרמוז למופעים היאים לבאר (קטינות?) בתאילנד - אז או-הו, יש לנו בעיה, יוסטון, והיא לא בראש שלי. |
|
||||
|
||||
הצנון פונה לגלעד, שבסה''כ העיד על עצמו כי בכוונתו לבצע ניתוח חליצת צנון רקטלית בעקבות מאנותיי בנושא. למותר לציין שגלעד מעולם לא הפגין סימפטומים של נושא צנון בישבן, מקסימום אולי צנונית, וגם זאת למקוטעין. הדגים השמנים באמת, אלה שבין רגליהם מבצבצת לפת אדמונית ונפוחה, אלה ישמרו על האייל סטרילי מרוח טובה לפחות עד בוא האביב. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
כאילו שהיה ספק בקשר לבעיות בראש עד עכשיו... ואני לא אגיב רק כדי לא לפתח את הנושא הבעייתי הזה. ---- אבירי, רגוע יותר, אך עדיין פסיכוטי. |
|
||||
|
||||
אם זכרוני אינו מטעני, ברקת ציינה איפושהו שהיא נולדה ב-22 לאפריל 68' 1(ואני לא אבדוק כי אין לי כוח). 1 שזה אומר ששה ימים לפני הווארד דונלד. |
|
||||
|
||||
יפה מאוד, עדי - לא לינקקת, אבל עדיין מדובר במופת של הצלבת אינפורמציה, ועוד כזו שפורסמה על ידי, ועוד באייל בלבד. יראו אנשי הארכיון ויבינו איך עושים עבודה כמו שצריך. (היי, זה באמת יותר משלושים :-) ) |
|
||||
|
||||
אההמ... אז "הקטינה הבוגרת ברקת"... ---- אבירי, מתפתל. |
|
||||
|
||||
נו, בפתילים על בתי ספר, די סביר שאנשים יעלו זכרונות מימי בית הספר שלהם. בכל מקרה, רוב משלימי הבגרות שנתקלתי בהם עשו זאת אחרי הצבא, לא לפני. |
|
||||
|
||||
(בעצם, מאיזה גיל זה קטינה? 18 או 16? בכל אופן, בחנוכה אני בת 20.) אובססיביות בקשר לבית ספר? נו, יכול להיות שזו אני. (אובססיסיות? וואלה?) מה לעשות? התחלתי לכתוב באייל בתור תיכוניסטית, בשנת שירות שלי עבדתי עם בתי ספר, ואפילו עכשיו- אני מורה מחליפה. וכבר אמרה פעם מי שאמרה:1 "רק על עצמי לספר ידעתי, צר עולמי בלה בלה בלה" עבודה קשה לארכיבאי אין איתי. תואר במדעי עופרת העיפרון, עדיין אין לי. אני מכירה בתי ספר, אני מתעסקת בחינוך. על זה אני מגיבה. _______ העלמה עפרונית והמון המון בגדים חדשים. 1כן אני יודעת שזו רחל. |
|
||||
|
||||
חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות קובע: "אדם שלא מלאו לו 18 שנה הוא קטין; אדם שמלאו לו 18 שנה הוא בגיר". |
|
||||
|
||||
השימוש במילה קטינה הוא יחסי. כל בחורה לפני צבא תזכה לתואר הזה, בלי קשר למעמד החוקי שלה. זה מן מנגנון הגנה שכזה, שאמור להרחיק אנשים מלעשות טעויות מטופשות שכבר נעשו בעבר, וניתנות לצפייה מראש. כמובן שאת לא נחשבת קטינה לפי הגדרה זו. מזל טוב. |
|
||||
|
||||
(איך זה בתור תרגום טרום-קפה לביטוי beauty is in the eye of the beholder?) |
|
||||
|
||||
"היופי הוא בעיני המתבונן" הוא בדרך כלל התרגום. חשבתי שתכירי אותו, לאור עיסוקך :-) --- Xslf נחה ואוספת כוחות לקראת בדיקת התרגום העברי של תוכנה שהיא תתחיל ביום שישי. הולך להיות מעייף... |
|
||||
|
||||
ויש לך מזל שאני יותר בוגרת ממך. |
|
||||
|
||||
עוברים להאבקות בבוץ, או רק סריטות ומשיכות בשיער? |
|
||||
|
||||
שנוציא את זה החוצה? אני וטלי מולך ומול ל.ב.פ. |
|
||||
|
||||
טוב. אבל אני קובעת את הנשק (ואני בעד פלמינגו'אים וקיפודים). |
|
||||
|
||||
ניצחתי. OFF WITH HER HEAD!
|
|
||||
|
||||
ואני גם. |
|
||||
|
||||
אבל מצד שני, מי שבוכה כאן על חוסר בחברים רומנטיים בני המין השני, הם רק (או בעיקר?) בנים. רווקה? כן. (ה"עלמה" די מסגיר, לא?) מחפשת? לא בהכרח. _____ העלמה עפרונית אחרי יום קניות פורה. תקנאו. |
|
||||
|
||||
בסכום הכסף שהוצאת ולא יחזור? |
|
||||
|
||||
בפעם האחרונה שבדקתי, כסף נועד כדי שיוציאו אותו, לא כדי להסתכל עליו בחביבות. עבדתי קשה מאד בשביל הכסף הזה, ואני לא רואה שום סיבה שלא להשקיע אותו בדברים שגורמים לי אושר. (כן, אני עד כדי כך שטחית. תתמודד עם זה. אני מתמודדת עם זה יופי) ואם אתה ממש מתעקש, אז באופן ממש מופלא שום דבר לא היה יקר באופן מיוחד. אפילו לא קצת יקר. אתה יודע מה? למרות שרק עכשיו מתחילים עם המכירות חורף, מצאתי דברים שממש ממש לא עלו לי הרבה כסף. ________ העלמה עפרונית, מתעקשת שלא ייהרס לה הכיף, בהודעה שמפגינה שיאים חדשים של שטחיות. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
אממ... לא. איזה שניים, בכלל? לדעתי, במקרה הכי גרוע, כל אדם מהממוצע ומעלה יכול להנות מהאייל ולהשתתף בצורה ערה בדיונים שבו1. מכאן - חצי מהגברים, וחצי מהנשים. אין שום סיבה למה יהיו יותר גברים באייל. אגב, לא ספרתי, אבל נראה לי שאנחנו כבר די קרובים לשיוויון מלא, לפחות מבחינת מספר התגובות (אבל זה לא חוכמה, לכן יש את גילית...) 1 לדעתי גם אנשים מתחת לממוצע יכולים, אבל נגיד שרק מהממוצע ומעלה, לצורך הנוחות. |
|
||||
|
||||
זה כמו חידה כזאת מהפסיכומטרי: נתון א: כל משתתפי אתר X למדו בחוגים למחוננים. נתון ב: יש יותר בנים מבנות בחוגים למחוננים. והשאלה: מי משתתף יותר באתר X, בנות או בנים? |
|
||||
|
||||
של מחוננים. זה בדיוק הרעיון. |
|
||||
|
||||
בידיעה ב"הארץ"1 מתנער פרופ' ברוך נבו מהידיעה על מעורבותו בפרוייקט: "אני זוכר איזו התייעצות, לפני שנה שנתיים, בטח לא דבר שקוראים לו תוכנית. התייעצו אתי ועזרתי לגבש רציונל לפיצוי הבנות". ובכן, איך מנסחים "מבחן חדש שינטרל את אותם גורמים שמכשילים בנות"? ההמלצה היתה "לתקן את העיוות בעזרת תוספת אחוז קטן מאד בציון לבנות. מדובר בפקטור, אין פה שום דבר מסתורי". אפילו לא טרחו לשנות את המבחן. הערות: 1. בעזרת הזזה מתאימה של דרישות הסף מבנים ומבנות אפשר להגיע לכל יחס שרוצים - ונשאלת השאלה, אם כבר, למה התוצאה היתה (לדברי פרופ' נבו) ש"במספר תוכניות מחוננים היחס השתנה קצת לטובת הבנות, אבל עדיין לא הגיע לחמשים אחוז". 2. ברור שתנאי קבלה שונים לבנים ובנות מבוססים על האקסיומה שאחוז המחוננים שווה לאחוז המחוננות. קשה להתווכח עם הנחה כזו, כי הנטיה היא להגדיר מחוננות באופן שיאמת את ההנחה. 3. עוד תוצאה של תנאי קבלה שונים: המחוננת הממוצעת תהיה חכמה פחות מהמחונן הממוצע. |
|
||||
|
||||
כן, גם אני קראתי את זה הבוקר, וזה הרתיח אותי עוד יותר. פקטור לבנות?! אני מופתע שהבנות המחוננות לא יוצאות כנגד ההפחתה הזו בערכן. |
|
||||
|
||||
להגיד שזה לא בסדר? טוב, גם אני חושבת שזה לא בסדר. אם היה לי זמן ללכת ולהפגין, הייתי טורחת ללכת ולהפגין על דברים שחשובים לי הרבה יותר מאשר על הזכות (שלא אומרת לי כלום) להקרא ילדה מחוננת. הכיתה שלימדתי אתמול עשתה את המבחנים לאיתור מחוננים שעה אחר שעזבתי אותם .ממש התאפקתי לא לספר להם מה דעתי על האיבחונים האלו. בכל זאת, ילדים בני 9... |
|
||||
|
||||
ומה שמרגיז יותר, הוא ששוב מטפלים בסמפטום ולא בבעייה. אנחנו לא יודעים למה בנות מקבלות בבחינה ציונים נמוכים מספיק. אם באמת זה משהו גנטי, והבחינה מודדת כשרים שיש אותם פחות אצל בנות: so be it. לחילופין, אפשר להרחיב את הבחינה שתכסה יותר כשרים שיש אצל כולם, אבל כאן כמובן אנחנו נכנסים לביצה של הגדרת "מהו מחונן". הרי התוכנית לא מכסה את כל סוגי המחוננות. לדוגמא, אחותי לא נתקבלה לתוכנית המחוננים עם הבחינה הזו, אבל היא מוזיקאית מחוננת משיכמה ומעלה (היו כבר שקראו לה גאון). מצד שני, הבחינה לא בודקת מחוננות מוזיקלית, אז לא מפתיע שהיא לא התקבלה. מצד שני, אם לא מדובר כאן במשהו מולד, וגורמים סביבתיים הם אלו שגורמים לכך שפחות בנות יצליחו, אז צריך לטפל בגורמים האלו- סביר להניח שבמקרה כזה הגורמים הנ"ל מכשילים את הבנות בעוד מקומות. בכל מקרה, הוספת פקטור לבנות הוא אכן לא פתרון. |
|
||||
|
||||
עיתון הבוקר שלכם הוא עיתון הערב (של אתמול) אצלי... |
|
||||
|
||||
האמת היא שזה עיתון הבוקר של אתמול. במשרד אנחנו מנויים על הארץ (ומעריב, וידיעות, וג'רוסלם פוסט, ופיננשל טיימס, כמובן, אבל אותו מקבלים ביום איחור), ולכן מקבלים את מוסף הארץ (וסופשבוע של מעריב. רק ידיעות מפיצים את כל המוספים שלהם ביחד) ביום חמישי בבוקר. נה לך. |
|
||||
|
||||
אני אולי אשכנזי וחנון אבל רמת האינטליגנציה שלי (לפחות כפי שהיא משתקפת בציוני בבית הספר) ממוצעת לחלוטין. |
|
||||
|
||||
כנראה שאנשים בעלי אינטליגנציה יוצאת-דופן אינם כל כך יוצאי דופן. מצד שני, מכיוון שהאינטיליגנציה שלי אינה כל כך יוצאת דופן, כנראה שיחסית לקוראי האייל אני נחשב לבעל אינטליגנציה יוצאת-דופן (לכוון הלא נכון לצערי). |
|
||||
|
||||
אני עשיתי פעם מבחן I.Q מספר וקיבלתי 137. הייתי בטוח שאני גאון אבל גבי הירקן שהוא איך נאמר, מטומטם כמו נעל, קיבל 125 אז אני לא בטוח שהספר הזה באמת משקף משהו. בכל זאת זה נחמד לחשוב שיש לי 137 I.Q. |
|
||||
|
||||
היתה תקופה שהייתי עושה לעצמי מבדקים כל חצי שנה בערך, וגיליתי שאני מאבדת נקודות אי קיו בממוצע של 11 לשנה. אז הפסקתי. |
|
||||
|
||||
אם היית ממשיכה לאבד נקודות באותו קצב, הבעיה הייתה נעלמת מאליה (בערך בנקודה בה הייתה אובדת לך היכולת לחשב ממוצע). |
|
||||
|
||||
לפי החישוב שלי זה לא היה קורה (שויץ שויץ), אלא אם כן הייתי חיה עד גיל 158. |
|
||||
|
||||
נא רשום לפניך של.ב.פ. היא בת 156. |
|
||||
|
||||
כי רואים שכבר עכשיו יכולת החישוב שלך לא כמו שהיתה פעם. |
|
||||
|
||||
למה לקפוץ למסקנות, למה? אולי היא באמת נולדה עם 1738 נקודות IQ? |
|
||||
|
||||
אני לא הייתי בשום מסגרת מיוחדת. (לטוב ולרע) למעשה בקושי הצלחתי לסיים את כיתה י''א וגם זה רק כי זכרו לאבא שלי חסד נעוריו. (הוא היה שם מורה הרבה קודם) |
|
||||
|
||||
אני הייתי מאלו ששברו את הסטטיסטיקה: גם הייתי כמה שנים בכיתת מחוננים, גם הייתי כמה שנים בכיתת חינוך מיוחד (ושנה אחת הייתי בשניהם בו זמנית...), ובסופו של דבר עזבתי את ביה"ס באמצע כיתה י'. ---- xslf שעכשיו יושבת על התחת ולומדת באופן עצמאי לבחינות הבגרות |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |