|
||||
|
||||
אכן - האייל, למשל, הוא נתמך פרסומות. בכלל - קשה לדמיין את העולם שלנו מגיע למה שהוא כיום ללא פרסומות, ממין כלשהו. הן מניעות את גלגלי המסחר. איך נשמע על מוצר חדש אם לא יפרסמו לנו אותו? איך נדע לנסות שירות חדש אם לא יספרו לנו עליו. רובנו משתמשים בשירותי שיחה ממתינה, למשל - איך היינו יודעים שזה קיים אם לא היו מפרסמים אותו בכלל? כמה מכם היו נתקלים בחטיף המועדף עליהם אם לא היו רואים את הפרסומת שלו בטלוויזיה או בעיתון? במיוחד נראית לי מוזרה תלונת כותב המאמר על חברות ההיי טק. מה הוא רוצה שאינטרנט זהב יראו בפרסומות שלהם? מסך של אקספלורר? אינטרנט זהב נותנת שרות. הפרסומות שלהם, על כן, חייבות להיות אסתטיות ומושכות עין. אחרי שהן משכו את העין, אפשר לקרוא את המילים הקטנות שמסבירות שהם רוצים את הכסף שלנו, בשביל לתת לנו חיבור מחורבן (שום דבר אישי נגד אינטרנט זהב. אני אפילו לא מחובר דרכם...). אז מה כן? צריך לאכוף נושאים כמו אמת בפרסום, צריך לדאוג שילדים ידעו שמה שהם רואים בטלוויזיה זה פרסומות ולא מסמך דוקומנטרי. אני לא מאלה שחושבים (בהתנשאות לא מועטה) שצריך ללמד אנשים לקרוא או לצפות בפרסומות. אני לא חושב שאנשים מטומטמים, ומי שכן (למשל, כל מי שקנה משהו אי פעם מערוץ הקניות...) - טוב, לו שום דבר לא יעזור כבר. פרסומות הן רע הכרחי. לפחות שיהיו יפות ומעניינות, שנוכל להתעלם מהן ביתר קלות. אגב, אנקדוטה קלה: יום אחד נכנסתי לי לאייל הקורא ופצחתי בקריאה של תגובות חדשות. מהרמקולים שלי בקע זמזום מרגיז. ניסיתי למצוא את מקור הזמזום, ולפתע עיני חשכו (או אוזני, אבל לא נכנס לחוסר ההגיינה שלי) - מסתבר שמי שדואג לדחוף לנו פרסומות שם לנו קובץ פלאש, הכולל סאונד. ולא סתם סאונד - זמזום מתמשך. כמה טלפונים נזעמים לאחר מכן, העניין הוסדר, ואותם מפרסמים הושבעו באמם וסבתם ששום קובץ פלאש לא יעשו את דרכו אל רצועת הפרסומות שלנו. זו, למשל, חוצפה פולשנית. |
|
||||
|
||||
הפרסומות בארץ הן דבר נורא, מעצבן ומטמטם להחריד. הן יכולות אפילו להוציא מהצופה כל חשק להמשיך לצפות בתוכנית. למשל, אני רואה אבסורד מאין כמוהו בשידור פרסומות בזמן החדשות בערוץ השני. חוץ מהעובדה שהם מוכרחים לעבור לפרשנות לענייני ערבים רק -אחרי- הפרסומות ושכל מדינת ישראל תחכה, עצם הפסקת השידור פוגמת באחוזי הצפייה של תוכנית החדשות ושל הערוץ השני כולו, בגלל מעבר של צופים מעוצבנים או סתם מתעניינים לערוץ אחד (שם, דרך אגב, החדשות מעניינות הרבה יותר, אבל זה עניין אחר לגמרי). אבל, וארשה לעצמי להסתייג קמעה מדברי עד כה - הפרסומות, כמו שאומר דובי, חיוניות במידה-מה. או אולי הפכנו אותן לחיוניות. מה היה רע בפרסומות הכתובות? מה היה רע בתשדירי שירות? גם הם העבירו מסר, שהיה ברור באותה מידה, ויקר הרבה פחות. עם התפתחות הענף עברו כל הפרסומות מעין אבולוציה מוטנטית והפכו למה שהן היום - תשדירים בני דקה ויותר של שכנוע מסיבי (ומסרים סמויים?). לפי דעתי צריך להגביל את הפרסומות חזרה לחסות, באנרים וכו'. הגבלה זו תמנע טמטום מוחי מתמשך אצל רבים מאיתנו, ואנו אף נמשיך להנות מהטלויזיה שקנינו ב 200 דולר בדיוטי-פרי. כמובן שאני מדבר רק על פרסומות בטלויזיה. אני לא מוצא שום פסול בפרסומות אחרות. דרך אגב - ישנן, בנוסף, מדינות אירופאיות שאצלן הפרסומות באות בזמן התוכנית, כשהמסך מתפצל לשניים ובחציו מוצגת הפרסומת ובחציו השני התוכנית. ראיתי אפילו פרסום שכזה עם קול - בגרמניה המסך מתפצל בחלק מהתוכניות והקול מושתק על מנת שהפרסומת תשמע. אומנם זה גם מפריע וגוזל מאיתנו 20 שניות של סרט, אבל יש כאלו שימצאו את זה עדיף. |
|
||||
|
||||
התשובה לשאלתך בגוף השאלה - הרבה פחות יקר. על שקופית חסות מסריחה אף אחד לא ישלם את הסכומים שהערוץ השני צריך כדי להיות ריווחי (ועל כן - קיים). מה לעשות שהחבר'ה צריכים לעבור לפרסומות כדי שיוכלו בכלל לשדר את החדשות? אז נכון, יש להם מגבלה כזאת - אבל יש להם יתרון שיש להם הרבה יותר כסף כדי להשקיע במהדורה. שים לב שבערוץ 2 יש הרבה פחות תקלות טכניות ("אדוני, מה המצב אצלכם בישוב? אדוני? הלו?, טוב, ניתקה לנו השיחה..."). מה שכן - לערוץ הראשון יש נכסים אנושיים כמו אהוד יערי שערוץ 2 פשוט לא יכול לגבור עליהם. ובכל זאת - חברת החדשות הצליחה להרים מהדורת חדשות מצויינת בזמן קצר (אני מדבר על ימיה הראשונים), ולהשתפר כל הזמן. יבוא היום ולערוץ הראשון כבר לא יהיה את היתרון הנוכחי שלו. לחלופין, יתכן שיפריטו את הערוץ הראשון, ואז לא יהיה לך לאיפה לעבור... אותו דבר, אגב, אפשר להגיד על הרדיו. מרבית התחנות משדרות פרסומות פחות או יותר באותו הזמן, וזה נכון בעיקר לגבי הדקות האחרונות לפני החדשות בכל שעה עגולה. אם אני במקרה על רדיו אזורי בשעה הזאת, ומתחילות הפרסומות, אני מדלג בזריזות לגלגל"צ, שם אין פרסומות כמעט עד לתחילת החדשות. מה לעשות? ככה זה בחיים. |
|
||||
|
||||
הפרסומות היחידות שיש בקול המוסיקה זה לדיסקים או קונצרטים קלאסיים כך שלא רק שאין פרסומות מעצבנות בקול המוסיקה¬ זה אפילו כיף להקשיב לפרסומות הקיימות |
|
||||
|
||||
למה דווקא חדשות? אני חושב שפרסומות באמצע סרט הרבה יותר מעצבנות, בגלל שהחדשות בטלוויזיה מורכבות בדרך כלל מכתבות בנושאים שונים שאין ביניהם קשר של ממש (טוב, בשבועות האחרונים, בגלל ה"מצב", זה לא תמיד ככה), בעוד שבסרט כל חלק קשור למשנהו (בסדר, לא אצל כולם) ולכן קטיעתו של הסרט באמצע ע"י הפרסומת מפריעה הרבה יותר. |
|
||||
|
||||
כשהקרינו את האלמנט החמישי בערוץ שתיים שמו פרסומות *באמצע* קטע האופרה לא רק ששמים פרסומות באמצע סרט הרבה פעמים שמים פרסומות בחצי דקה שלפני כתוביות הסיום זה ממש מעצבן אתה יושב עוד חמש דקות שלמות ומצפה להמשך ואז אתה מקבל את הכתוביות |
|
||||
|
||||
אפרופו פרסומות פולשניות, מישהו עוד ראה את המצאת "האיש ההולך" החדשה? |
|
||||
|
||||
זוועה! הוא מסתיר את הטקסט! איזה מין אתר נוראי הוא זה? |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |