|
||||
|
||||
יש ב״איחוד המשפחות״ - גם מהסוג שאתה מציע - עוד גורם, שאני מופתע שאף אחד לא מזכיר. אני לא יודע כמה ישראל השתנתה מאז ימי הקיבוץ העליזים שלי, אבל בזמנו בדואים אמידים מהסביבה נהגו לקנות (ולא במרכאות) נערות צעירות מעזה ולשאת אותן כאישה שניה, שלישית, או רביעית (הגירושים מהראשונה היו למראית העין ולא על פי ההלכה המוסלמית. החסם היחיד הוא היכולת הכספית לבנות לכל אישה בית משלה). היחס לנערות האומללות האלה מצד הנשים הראשונות וילדיהן היה כאל שפחות נחותות וכלל לא מעט התעללות והשפלות. סביר שהיחס מצד הגברים לנשים האלה היה כאל שפחות מין (אם כי את זה אני רק מנחש). חברי הבדואי (שלצערי לא שמרתי איתו על קשר) בעיקר זעם על כך שילדי השפחות מסתובבים ברחובות בלי שלאף אחד יהיה אכפת מהם וצריכים לגנוב כדי לאכול. לטענתו, הרבה מהאבות אפילו לא טורחים לזכור את שמות הילדים. אני, לעומתו, גם זעמתי ששמעתי על סכומי העתק שהגברים הדוחים האלה מקבלים מהביטוח הלאומי (דמי הביטוח, על פי חוק, ניתנים לאישה. אבל אין חוק שהצליח למנוע מהבעל שמחכה לה באוטו לקחת ממנה את הכסף). אז אם הפוטנציאל עוד שם, מי בעד סחר נשים ועבדות מודרנית? |
|
||||
|
||||
שפחות מין באופן טוטאלי. ראיתי תוכנית שמראים גבר בן 50 נשוי להרבה נשים הצעירה בת 14 או משהו כזה. הן מקבלות מכות רצח ונאנסות בדרך של שיגרה והמדינה משלמת לחשבון התת אדם הזה כספים רבים באופן חודשי. הדמוקרטיה הזאת לפעמים מעלה בי מחשבות נוגות ובזויות על פשיזם אכזרי. |
|
||||
|
||||
הבעיה מוכרת. עוד תופעת לוואי של קצבאות הילדים. |
|
||||
|
||||
מה ההבדל בין זה לשפחות מין מתאילנד, רוסיה או טורקמיניסטאן? אם הבעיה שלך היא סחר נשים למה לא להלחם בסחר נשים ישירות? |
|
||||
|
||||
גם וגם. |
|
||||
|
||||
ההבדל הוא שתאילנדיות, רוסיות וכדומה נמצאות כאן עם דרכון בלבד ולכן הן חסרות מעמד ומועמדות לגרוש. בעצם, כך גם נשים מיובאות מהשטחים ללא אזרחות ישראלית. |
|
||||
|
||||
לא הבנתי, יוסי מדבר על: "בדואים אמידים מהסביבה נהגו לקנות (ולא במרכאות) נערות צעירות מעזה ולשאת אותן כאישה שניה, שלישית, או רביעית" באותו אופן הם יכולים לקנות נערות צעירות מטורקמניסטן ולשאת אותן כאישה שניה, שלישית, או רביעית. ללא החוק, המעמד של אשה שניה של בדואי אמיד שיובאה מטורקמניסטן זהה למעמד של המעמד של אשה שניה של בדואי אמיד שיובאה מהשטחים. אם הבעיה היא של סחר מין, צריך היה לאסור את שתי האפשרויות באותה מידה12. העובדה שהחוק אוסר רק על "סחר מין" של נשים מראמאללה ולא על סחר מין של נשים מאשגבאט מעידה, לדעתי, שהטיעון של מניעת סחר מין הוא כנה כמו הטיעון הבטחוני. 1 ולא רק לבדואים אמידים 2 וכמובן שיש לשר הפנים את האפשרות החוקית להגביל הגירה של קורבנות סחר מין, ואני מקווה שהוא השתמש בה. |
|
||||
|
||||
אז עכשיו אתה טוען שהחוק מתיר ״סחר מין״ של נשים מאשגבאט? נו, באמת. |
|
||||
|
||||
אני טוען שהחוק הקיים היום אוסר על סחר מין של נשים מראמאללה ומאשגבאט, ושהוראת השעה שהיתה קיימת עד לפני שבוע לא שינתה כלום בנוגע לסטטוס החוקי של סחר בנשים. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |