|
||||
|
||||
לא כל כך הבנתי את הפסקה הראשונה. שטיין פורש עוד חמש שנים, ואני חושב שיאיר נתניהו לא יהיה ראש הממשלה. לא הבנתי מה כל כך מחלחל אותך בהצעת החוק. |
|
||||
|
||||
הפסקה הראשונה אומרת שמה שאתה מגדיר כ"נצחון" של "שלטונחוק" נראה לי כמו הפסד. אולי לא הפסד מוחלט, אבל הפסד. שטיין אמור לפרוש עוד חמש שנים, אבל למדנו כבר שאפשר לשנות חוקי יסוד בפחות מחודש כולל שינויים פרסונלים ורטרואקטיביים. חמש שנים זה 30 חודשים. ישראל יכולה לשכתב את החוקה שלה 10 פעמים בתקופה הזאת בלי למצמץ. אבל גם אם שטיין יפרוש, אני בטוח שמי שיהיה שר המשפטים מטעם התעשייה יצליח למצוא לו תחליף רע יותר. מתוך הצעת החוק: אדם שנכנס לישראל או שהה בה לתקופה העולה על שלושה חודשים בניגוד לחוק, לא יקבל מעמד בישראל. מי שאינו אזרח ישראלי או תושב ישראל אינו רשאי לפנות לבית המשפט למתן סעד לעניין כניסה לישראל, ובית המשפט לא יעניק סעד בעניינו אלא אם קבע כי הוא זכאי למעמד בישראל על פי חוק. הממשלה רשאית, באישור הכנסת, לקבוע כי אזרחים או תושבים של מדינות או אזורים מסוימים לא יקבלו מעמד או היתר שהייה בישראל שוהה בלתי חוקי יוחזק במשמורת לכל תקופת שהותו בישראל כספים, מכל מקור שהוא, שמגיעים לשוהה בלתי חוקי בתקופת שהותו בישראל, יוחזקו, כולם או מקצתם, בנאמנות על ידי מדינת ישראל שוהה בלתי חוקי לא יזכה לאותם שירותים, או לשימוש באותם שירותים להם זוכים בעלי מעמד בישראל חוק יכול לשלול אזרחות, תושבות או מעמד בישראל, בתנאים שייקבעו בו. |
|
||||
|
||||
למה הפסד? מה היה ניצחון בהקשר הזה? אני לא חושב ששטיין גרוע כל כך אבל שיהיה. שלושה מהסעיפים שהזכרת לא נקבעו בחוק אלא מתאפשרים בחוק, נדרש חוק נפרד לגביהם. ובכל מקרה אתה כותב את זה כאילו זה דבר רע... |
|
||||
|
||||
ניצחון של מה שאתה קורא לו ''שלטונחוק'', בהקשר של חקיקת החוק הספציפי הזה יהיה מניעת חקיקתו (למשל) או החלפתו בחוק הגירה נאור (למשל). וגם זה ''נצחון'' בקרב אחד ודי חסר משמעות, אני לא רואה שום תוצאה סופית שתוכל להיות נצחון אמיתי של ''שלטונחוק'' מבלי שציבור הבוחרים ישנה את דעתו (ואז אני מניח שלא תקרא לזה נצחון של ''שלטונחוק''). כל מה שהם יכולים לעשות זה לנסות לעקב את הפר המשתולל. שטיין הוא רק דוגמה, יש (והיו) כמה וכמה שופטי בית המשפט העליון שלדעתי לא באמת מתאימים לתפקידם. לאפשר במפורש בחוקה לחוקק חוק להרוג את כל הג'ינג'ים לא נשמע לי טוב במיוחד. בעיני מדובר בחוק (ז''א, החלקים שהעתקתי מהחוק) אנטי-דמוקרטי באופן מובהק. |
|
||||
|
||||
אנימחושב שלא ייושם כמעט שום דבר מחוק כזה. מסתננים לא יוחזקו במתקן סגור יותר מאשר היום, לא יגורשו בכפייה, וימשיכו לקבל סעד מבית המשפט. גם אלו שיעברו עבירות חמורות. התכוונתי לתוכן של החוק עצמו, בעיניי הוא רצוי. |
|
||||
|
||||
הלוואי שאתה צודק... בינתיים הבריטים מנסים להעתיק את הרעיון של גירוש פליטים לאריתריאה מישראל (אם אומה של פליטים אישרה חוק כזה, כנראה שהוא טוב לפליטים). גאווה. בעייני הרעיון של חוק הגירה הוא אולי רצוי, אבל הצעת החוק הזאת, כולל הקפאת הזכות לפניה לבתי משפט לבני אדם מסויימים, גזל רכוש על ידי המדינה מבני אדם מסויימים, מעצר אין סופי ללא משפט לבני אדם מסויימים, פטור למדינה משירותים כמו חינוך ובריאות לבני אדם שחיים בגבולותיה, והזכות של המדינה לשלול אזרחות לאזרחים - היא פשוט רודנות. |
|
||||
|
||||
כל המגבלות שציינת יכולות להתאיין ברגע אם יואילו לקום ולחזור למקום שממנו באו. אסכים עם מי שיטען שיש משהו מוזר בכך שצריכים ללכת סחור סחור כדי להימנע מלהעלות מישהו על מטוס בכוח. |
|
||||
|
||||
שים לב שמדובר שם במפורש על שלילת אזרחות לאזרחים. לאדם שנולד במדינה ואזרחותו נשללה אין באמת לאן לחזור (יש לך ספק שהעובדים הזרים הם רק השלב הראשון? שאחריו יגיעו הערבים, ואחריהם הרפורמים והרוסים שאינם זכאי שבות לפי התיקון החדש, ואז הם ישנו שוב את חוק השבות וגם תורם של אוכלי השרצים יגיע, ואז תשארו לבד). גם לאדם שנולד במדינה ומעולם לא הוענקה לו אזרחות אין לאן לחזור (ז"א, למעשה מדובר בחוקה לגירושם של תושבי מזרח ירושלים, בנוסף לעובדים זרים, לחלקם אין אזחות בשום מדינה). ופליטים שאין להם לאן לחזור (אם בגלל שאזרחותם נשללה, אם בגלל שחזרה לארצם משמעותה מוות, רעב או "סתם" שלילת חירות)? ואלה שנולדו כתוצאה מיחסי מין בין אזרחים של שתי מדינות שונות, לאן הם יחזרו? נראה לי שלא צריך הרבה אמפטיה או היכרות עם ההיסטוריה היהודית להתחלחל מההצעה הזאת. יש משהו מוזר בעיני שמישהו רואה בחוק שמגרש אנשים בכח או פוגע בזכויותיהם כדבר ראוי. |
|
||||
|
||||
תושבי מזרח ירושלים לא קשורים לזה בכלל, כי יש להם מעמד, הם תושבי קבע. החוק נועד להפעיל לחץ על מסתננים כדי שיהגרו, אני מקווה מאוד שיצליח אך ספקן כי שבענו כשלונות וברקסים מידי נתניהו. |
|
||||
|
||||
מצטער, אתה טועה. בדקתי שוב, לא טעיתי בהעתקה והדבקה. כתוב שם במפורש: "חוק יכול לשלול אזרחות, תושבות או מעמד בישראל, בתנאים שייקבעו בו." - כרגע יש להם מעמד, אבל הממשלה תוכל לשלול אותו (או את האזרחות שלך ושלי). למה אתה מקווה שיצליח? ה"מסתננים" מרעים לך? |
|
||||
|
||||
חוק יכול לעשות הרבה דברים רעים, חוק יכול לשים בכלא לכל החיים או להרוג. אז אין לי בעיה שהחוקה תאפשר חוק כזה. אם החוק עצמו יקבע דברים שלא מוצאים חן בעיניי, אגיב. אומר כך ולא אוסיף, יש מקרובות משפחתי שמפחדות לצאת מביתן. מרקם החיים בשכונות אליהן הגיעו המסתננים כמעט הושמד. |
|
||||
|
||||
חוקה, למיטב ידיעתי, אמורה לשים מעצורים בפני חוקים רעים, לא לעודד אותם. צריך להיות מובן מאליו שאזרחות היא דבר שלא ניתן לביטול בשום תנאי. אם מישהו טרח לכתוב את ההפך מהמובן מאליו בחוקה זה אומר שהמישהו הזה חושב גם לחוקק חוק כזה. אני מניח שברור לך שהשינוי במרקם החיים הוא תוצאה של מדיניות ממשלתית שמנסה לעודד את ה''מסתננים'' לעזוב. אני מקווה שברור לך שגזילת רכושם לא תעזור לקרובות משפחתך. |
|
||||
|
||||
==> אנימחושב שלא ייושם כמעט שום דבר מחוק כזה אם כך, לא חבל לבזבז את הזמן של חברי הכנסת על דבר כזה? קודם שהקואליציה תסיים את החוקים הפרסונליים כמו חוק דרעי, חוק בן גביר, חוק-בנצי-גופשטיין-לכנסת, חוק נתניהו-זכאי-כי-אין-דבר-כזה-הפרת-אמונים וגולת הכותרת חוק-מס-כלבים-כי-ליברמן ואחר כך שיתפנו לעסוק בזוטות |
|
||||
|
||||
אני מעריך שלא יצליחו, זה לא אומר שהם לא צריכים לנסות. |
|
||||
|
||||
האם אתה תומך או מתנגד לתיקון המוצע לחוק שיאפשר לבעל מלון דתי לסרב לארח הומואים? |
|
||||
|
||||
האם הפסקת להכות את אשתך? |
|
||||
|
||||
"לשאלה האם בעל מלון יוכל לסרב לארח הומואים, ענה רוטמן: אם הדבר מנוגד לאמונתו ופוגע ברגשותיו הדתיים, כן." |
|
||||
|
||||
הנה רוטמן מפרט את עמדתו: תגובתך הייתה לא מכובדת ולא לעניין. אם מתחשק לך אתה מוזמן לענות על השאלה "האם אתה מסכים עם עמדתו של רוטמן כפי שפירט אותה לעיל.". |
|
||||
|
||||
אני חוזר בי מהתגובה, מתנצל ומקבל את הצעתך. אמנם אני לא משוכנע שרוטמן צודק בפרשנות שלו, אבל נתייחס לעמדה שהביע. התשובה לשאלה הזו תלויה באופי המלון ובאופי ההתארחות. לדוגמה, הייתי מחמיר עם רשת מלונות אבל מקל עם בעלי דירת airbnb. מאידך הייתי מקל לסרב לאירוח כנס של בת קול, נניח, אבל מחמיר באיסור על הפליה של זוג בודד. קשה ליצוק את ההבחנות הללו לחוק וממילא הן הטעם המאוד פרטי שלי, לכן אני לא בטוח בעמדתי. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |