|
||||
|
||||
הפליאה שלי היתה בעיקר על הניסוח ''החלטה'', אבל גם על כך שהעיריה מקבלת את מרות האגודה למרות שהיא חולקת עליה נחרצות. אם לא סמכות משפטית אולי סמכות דתית, אפילו אומר לך על ימין שהוא שמאל ועל שמאל שהוא ימין. |
|
||||
|
||||
„האגודה היא גוף ותיק ומוערך והדבר האחרון שניתן לחשוד בו ולומר עליו הוא שיש לו אוריינטציה פוליטית שזהה לעורכי הכנס״. אני חושב שגם באגוד וגם בעיריה (העמדה המקורית) מסכימים שיש כאן התנגשות בין שתי דרישות עקרוניות. העמדה של האגודה מתייחסת לאיזון בין שתיהן. |
|
||||
|
||||
ועדיין לא הבנתי את הסיבה לכך שאנשי העיריה מקבלים את עמדת האגודה בנוגע לאיזון, למרות שהם ''חולקים עליה נחרצות''. זה יפה שהם ''רוחשים כבוד'' לאגודה, ובכלל נחמד כשרוחשים כבוד באופן כללי, אבל מעובדי הציבור אני מצפה שיפעלו למיטב שיפוטם שלהם, אלא אם יש הוראה שונה ממרות שהם כפופים לה. שים לב שהם לא אמרו שהשתכנעו. בדיבור אחד אמרו שהם חולקים על עמדת האגודה אבל יפעלו לפיה. |
|
||||
|
||||
אני חושב שזה יפה שהעיריה מתייחסת לאגודל כסמכות מוסרית. אמרת קודם ''רבנים''. זה באמת נשמע כמו סוג של פוסקים לענייני דמוקרטיה. אבל סמכותם אינה מואצלת עליהם משמיים אלא נקנתה בעשרות שנים של פעילות ללא משוא פנים. |
|
||||
|
||||
גם הסמכות של הרב אלישיב נקנתה בעשרות שנים של פעילות ללא משוא פנים. אם פקיד העיריה חושב שעליו לפעול באופן מסוים, מחובתו לפעול כך. אין לו סמכות (!) להכפיף את שיקול דעתו המקצועי לגורם חיצוני. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |