|
||||
|
||||
בסעיף 2: בחלק "מבקשים להזכיר את קיומו." כפי שכבר אמרתי, אפשר להזכיר את קיומו לדראון, ולהזכיר גם את הנסיבות החברתיות-תרבותיות שגרמו לכך שהפסל יוצב. אם מישהו רוצה להציב ממול פסל של מישהו שהחזיק באותה תקופה ובאותה תרבות בדעות אחרות, קדימה. אני לא בטוח איפה איבדת אותי, אבל אני יכול להגיד לך איפה תוכלי למצוא אותי: בהפגנה נגד ההחלטה העתידית (במהרה בימינו וכמובן בעזרת השם) לשנות את שמה של כיכר רבין לכיכר עמיר. |
|
||||
|
||||
כשאנחנו מבקשים להזכיר את קיומו של מישהו לשלילה, הפסל מעוצב ככזה. אנדרטאות שמבקשות להזכיר את קורבנות המלחמה לא מציגות גנרלים או את המנהיגים של הצד השני "כדי להזכיר מי אשם", ובטח לא עושות את זה בפוזיציה שמציגה את אותו גנרל/מנהיג כמרשים ובעל און. הן מציגות אנשים בכאב, עולים מחורבן לתקווה וכו'. אני לא חושבת שצריך להרוס פסלים מהסוג הזה - מספיק להרחיק אותם מהמרחב הציבורי ולהציג אותם, או את חלקם, במוזיאון שעוסק באירועי אותה תקופה. מוזיאון, בניגוד לככר העיר או רחבת העיריה, הוא מקום שנועד לעודד חשיבה ביקורתית ויכול לתת מקום בעל משקל לטראומה של קהילת האנשים שהוחזקו כעבדים או צאצאיהם. הצבת הפסלים אי-אז נועדה לכבד את אותם אנשים. למה הדור הנוכחי מחוייב להחלטה הזו? ועד מתי? |
|
||||
|
||||
וואי, במשפט האחרון חשבתי לרגע שאתה הולך לכיוון מאד אחר1. 1 שמלאפכנחתידוב. |
|
||||
|
||||
מה באשר לכיכר על שם זוהר ארגוב? |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |