בתשובה לmorgan, 07/08/08 1:28
פירוש רש''י 486867
לא ברור לי אם את מבינה שלועגים לך וזה קצת חבל לי כי את נראית בחורה רגילה ותמימה בסך הכל, אז אני דואג להביא לידיעתך: לא התכוונו שאת באמת הבאת כאן למישהו את האור, זה היה בציניות. אין דבר כזה "דורוניתה שדמוניתה", כתבו את זה בצחוק, בגלל כל מיני "יכולות" טפשיות שאת מייחסת לנשיות ולאמהות (ואני מבין שאת מייחסת אותן לעצמך). דורון שדמי הוא לא "אשה ואם" אלא אדם (בעיני הוא מעורר רחמים) שבטוח שהוא המציא מתמטיקה חדשה שתבוא במקום המתמטיקה הקיימת ותשנה את העולם. כל הנסיונות שניסו כאן המתמטיקאים להסביר לו היכן הוא טועה, לא עזרו. זה בטח ישעמם אותך, אבל את יכולה לדגום משהו מההתקשקשויות איתו בדיון 1571. זה שאת מדקלמת קלישאות קבלה-יהדות-ניו-אייג' מטופשות ולעוסות ואת בטוחה שאת הוגה בשורה חשובה לאנושות, זה כנראה הזכיר כאן למישהו את אותו סוג של מטורללות, רק בתחום אחר (סליחה, אין לי כוונה להעליב אותך).
פירוש רש''י 486917
אולי הוא מעורר רחמים, אבל נראה שהוא לא יוצא לך מהראש. קצת מוגזם להמשיך להיטפל אליו ולהעלות את זכרו בפני כל מי שלא ידעו, אחרי שכבר שנה לפחות הוא לא באתר (וזה מכוון גם לאלמונית שנרעשת בכל פעם מחדש מא''פ שכבר לא כותב כאן, אלא אם כן זו את עצמך ואז בכלל חסכנו אנרגיה).
פירוש רש''י 486950
אז זהו, שאתה כנראה לא מבין שברור לי בדיוק מאיפה אתם כולכם מגיעים ודווקא משום כך אני ממשיכה לדבוק בעקשנות בדרך היחידה שאני מאמינה בה, וזה עכשיו בלי ציניות, כי הצורך הזה דווקא של כולכם להיות הכי צודקים ומפולפלים וחכמים ועוד מיני תארי כבוד לאגו, הוא בדיוק הדבר הזה שאני יוצאת נגדו וטוענת שהוא מיותר.
אני יודעת שקשה לנסות ולשנות זווית ראייה לעולם, לנסות אולי, סתם ככה בשביל הספורט לא ללעוג לאנשים עם דעות שונות ו"מפחידות" כשלי, שבאים ואומרים שחלאס עם הבולשיט האינטלקטואלי והצורך הזה להיות יותר מאחרים....ובסופו של דבר ידידי, תצחק או לא, תלעג או לא...אני באמת באה מאהבה ואני באמת כל כולי מאמינה שזה הדבר היחיד שיגרום למשהו כאן בעולמנו האכזר(בסופו של דבר) להיות יותר טוב. תשים לב לעובדה קטנה- את המילים שאני כותבת כל אחד, ללא קשר להשכלתו, מוצאו, והרקע החברתי ממנו הוא בא, יכול לקרוא, להבין ולהזדהות (אם רק ירצה) ואילו הרבה מהתוכן שנכתב כאן על ידכם מיועד בדיוק לאנשים כמותכם.... מה זה אומר? את מה זה משרת? תחשוב קצת....
פירוש רש''י 486951
בנוגע לפסקה האחרונה, זה אומר שאנשים חולקים את אהבתם עם הקרובים להם, משפחתם, חבריהם צאנם וחתולם, לכאן באים אנשים שרוצים להנות מידע, דעות סותרות ווכחניות, השחזת האינטלקט והומור טוב במינון שמנטרל את ההשפעות השליליות של המוזכר בתחילת משפט זה.
פירוש רש''י 486953
נו... יופי ! אז נדמה לי שדווקא אני היא זו שמציגה כאן דעה קצת שונה, אפשר לומר אפילו, השקפת עולם שונה. מעניין מדוע דווקא זה מתקבל כאן בקושי גדול...
זו כל החכמה, לפתוח את הראש באמת לדברים שונים וחדשים לא?!
יכול להיות שבאמת אין לי מקום באתר הזה, לא כי אני לא מושחזת אינטלקטואלית מספיק, פשוט כי זה נראה לי מיותר קצת... אבל דווקא עכשיו, בכנות, התחיל להיות לי מעניין. זה כנראה הדעות הסותרות שעושות לי את זה...
פירוש רש''י 486956
את יודעת, את "שָלוֹם כִּתָּה א"' יכולה להבין אוכלוסיה עוד יותר גדולה, אבל זה לא אומר שטמונה שם איזו חוכמה טמירה. אולי אפילו להיפך. תחשבי קצת...
פירוש רש''י 486964
אני רואה שאתה לא ממש קולט את הראש שלי...אני אנסה להסביר:

ההשתתפות שלי בדיון הזה החלה לאחר שקראתי את המאמר שפורסם למעלה ואת התגובות לו, וקלטתי שכל אחד שם מנסה להשמיע ולאו דווקא לשמוע. וביננו, הם מתחילים מאיזושהי נקודה ומגיעים בסופו של עניין לשום מקום ! ספציפית בנושא ההוא (תיאוריות ואמת ) היה לי חשוב לציין שדווקא האמת, כדיי שהיא תהיה אמת היא חייבת לכלול את כולם ולהתקבל על ידי כולם, וככזו היא צריכה להיות מושגת על ידי המשותף לנו ולא על ידי השונה בנו, וזה יקרה רק כשננסה להבין אותה מהמשותף ולא מהשונה- מהרוח ולא מהחומר, מהלב ולא מהראש מהאינטואיציה ולא מידע מאהבה ולא מאגו - מהמשותף ולא מהשונה ! וזו האמת וזה היופי שבה.
הרעיון הוא ליצור שפה משותפת, שתאחד במקום לפצל.
כשהמסרים שלך הם פשוטים ואמיתיים, כאלו שפונים לסוג אחר של מחשבה, דווקא כזו שלא נעשית ע"י הראש, שכמובן פועל שונה אצל כל אחד ואחד מאיתנו,ובכך יוצר למעשה את הקונפליקט, אלא על ידי הלב, הנשמה והרוח שמשותפת לכולנו, אז אתה באמת משיג משהו שווה ערך אמיתי. שים לב ליופי במה שאני אומרת, שהחכמה הטמירה היא בעצם השיתוף שבמסר... מבין? החכמה היא לאחד ולא לפצל...
וזה לטעמי הוא מסר פשוט בעל חכמה טמירה.
פירוש רש''י 486968
אבל מה הקשר בין אמת לבין קונצנזוס? לא ברור לי.
פירוש רש''י 486996
בקשר בין אמת לבין קונצנזוס הוא שקונצנזוס מושג כשיש הסכמה כוללת על עניין מסויים והדרך היחידה ליצור הסכמה שבין כל בני האדם, היא דרך מקום אחד בלבד וזו האהבה!
כל אחד ואחד מאיתנו, מהרגע שהגיח לאויר העולם, רק רוצה להתעטף באהבה. ברי המזל הם אלו שמבחינים בכך, שיודעים זאת ושילדותם (בעיקר הילדות היא זו שמשפיעה) איפשרה להם ללמוד להבדיל בין אהבה לכסף למשל, או בין אהבה לתאווה ועוד מיני בילבולים כאלו. בשורה התחתונה זה הדבר היחיד שמשותף לכולנו, שכולנו רוצים וזו האמת היחידה שנוכל אי פעם, אם ממש ממש נרצה ונוריד מעצמנו לרגע את הציניות, להתאחד סביבה. כי שום קונצנזוס אחר לא יהיה כאן עליי אדמות, בכל שאר הדברים אנחנו שונים מידי אחד מהשני.
פירוש רש''י 487036
איך את יודעת שכל אחד ואחד מאיתנו רק רוצה להתעטף באהבה? כי לדעתי את טועה.
פירוש רש''י 487039
זאת הבעיה? חשבתי שהבעיה היא שאין שום קשר בין תגובה 486996 לבין השאלה מתגובה 486968.
פירוש רש''י 487044
אני זורם.

(ככה אני כשהצ'י שלי לא חסום).
פירוש רש''י 487117
(יופי, ככה גם אני והצ'יפס שלי)
פירוש רש''י 487116
הבעיה היא שאתה עסוק בלהיות צודק ולהוכיח אחרים במקום לפתוח ת'ראש ואולי ללמוד משהו חדש...
פירוש רש''י 487095
דבר בשם עצמך!
פירוש רש''י 487105
אני מדבר בשם עצמי. מספיק שאחד ירצה לעשות את האהבה ולא להתעטף בה כדי שההכללה תהיה לא נכונה.
פירוש רש''י 487114
אז בשביל מה בדיוק אתה חי? טלויזיה? סקס? עבודה? מה מניע אותך בחיים? איזה מצב אידיאלי אתה מדמיין בעני רוחך? והכי חשוב- אל תסתפק בתיאור המצב מבחוץ...תנסה לחשוב על ההרגשה שלך באותה התמונה שאתה שואף להגיע אליה.
פירוש רש''י 487118
נערתי היקרה,
אנשים שונים מוכשרים לדברים שונים. לא כל אחד מוכשר דווקא לאהבה, ומי שלא זה התחום שלו, מוטב שיחפש את אושרו במקום אחר.
פירוש רש''י 487134
אימא שלך לא מוכשרת לאהבה.
פירוש רש''י 487137
למה התקיפה הזאת? אני אמרתי ש*אתה* לא מוכשר לאהבה? אמרתי רק שיש אנשים כאלה.
פירוש רש''י 487138
אם לא התכוונת אלי, אני מתנצל.
פירוש רש''י 487236
אהבה היא לא כישרון. משחק הוא כישרון, ציור הוא כישרון, ניגון הוא כישרון... כל אחד מאיתנו מוכשר במשהו אחר, זוהי פונקציה מנטלית, ביולוגית, חומרית. אהבה, לעומת זאת, היא הדבר היחיד באמת שבו כולנו יכולים להיות זהים (וזה מה שמחזיר אותי לדברים שכתבתי קודם על האמת היחידה שמשותפת לכולנו). אני אנסה לפשט את המושג הגדול, המעורפל והשחוק הזה-"אהבה" למשהו שאולי יהיה יותר קל להבין. כשאני אומרת אהבה אני לא מדמיינת בעיני רוחי חבורה של מטורללים שמרחפים יחדיו ברחובות העיר, לבושים בבגדים פרחוניים ושרים שירי הודיה כשברק בעיינהם... אני בסה"כ אומרת שאהבה היא בחירה, בחירה שלכל אחד ואחת מאיתנו, בכל רגע נתון בחיינו, ישנה ! בחירה בין טוב לרע- בגדול, ובקטן יותר- בחירה, למשל, בין מעשה אנוכי, שיישרת רק את טובתנו וייפגע בטובת הכלל או האחר שמולנו, לבין מעשה שפחות מטיב עימנו אך צודק ונכון לאחר. בחירה בין שקר לאמת, בחירה בין לקיחת אחריות או התנערות מאחריות, בחירה בין קנאה לפירגון, בין שחצנות לצניעות, בין אכפתיות סביבתית לזריקת זין על העולם וכו'...
זה מאוד פשוט, זה מגיע לרמות הקטנות ביותר גם במי שאנחנו ב ו ח ר י ם ל ה י ו ת ! וכן, גם את זה אנחנו בוחרים ! וזו אהבה- הבחירה בין הטוב לרע, בין האנוכי לצודק ולמתחשב בכלל ובאחר. בחירה בין מלחמה לשלום, בין גזענות לקבלת השונה, בין בריחה לציניות כשמוזכרת המילה "אהבה", לבין הבנה אמיתית שאין לנו ברירה אחרת, ואם אנחנו רוצים עולם טוב יותר מתישהו בעתיד, זה צריך להתחיל כאן ועכשיו אצלנו !!!
וזה נערי היקר, לא עניין של כישרון, כי בפניי כל אחד ואחת מאיתנו, גבר או אישה, זקן או ילד, שחור או לבן, גאון או מפגר, רופא או נגר, צפוני או דרומי, עשיר או עני... בפניי כל אחד ואחת מאיתנו- עומדת הבחירה בלי שום קשר לכשרוננו ! זהו כשרון שטמון בנשמתנו- הכשרון להבחין בין טוב לרע.
פירוש רש''י 487239
ואני חושב שהדבר שנכון לעשותו הוא להעיר לך הערות קטנוניות. אם לא הייתי עושה זאת, הייתי משקר לך, וכמו שכבר אמרת, שקר זה רע.

(לשים ביחד "פרגון" ו"אמת"? נו, באמת)

ובלי קשר: שמתי לב שאומרים "פרגון" ב־פא רפויה. מכאן שמקור המילה לועזי. אבל אני לא מצליח לחזוב על מילה קרובה. מהו מקור המילה?
פירוש רש''י 487243
לשמוח בשמחתו של האחר...
פירוש רש''י 487244
עוד עניין לי אלייך- זה לא השקר שרע, זה המניע למעשייך שאותו אתה צריך לבקר. אם אתה משקר למישהו כדיי לא לפגוע בו אז זה בעצם מעשה טוב. העניין הוא מה שמתחולל בפנים- לא בחוץ. כשאני אומרת "פרגון" אני לא מתכוונת לתצוגה מרשימה של "וואו ! איזה יופי ! אני מזה שמח בשבילך שככה הצליח לך... !" , כשבפנים אתה למעשה אכול קנאה ומת שהבן אדם יפסיד את תחתוניו רק כי לו יש משהו שלך אין. אני מתכוונת לכך שכשאתה רואה אדם שטוב לו, שהצליח לו, תשמח באמת בשמחתו. זה אולי נראה קטן, שולי ו-to much to ask אבל בעולם שלנו ישנה אנרגיה שזורמת בין אנשים, ואנרגיה, גם רוחנית, מתפשטת וזורמת הלאה. היום אתה לא מפרגן למישהו, מחר הוא לא ישמח בשמחתך, מתישהו בקרוב הוא גם ילכלך עלייך ומי יודע אולי יום אחד גם יהיה פיצוץ !
רק כוונות טובות יולידו אנרגיה חיובית שתמשיך לזרום בהרמוניה ואינשאללה לא יווצרו קצרים...
פירוש רש''י 487251
אני כמעט בטוח שהפרגון הגיע מאידיש, כנראה דרך הסלנג בתיאטרון.
פירוש רש''י 487252
מורפיקס אומר:
פרגון
Yiddish) (colloquial) favor, equanimity, lack of jealousy

פירוש רש''י 768315
כנראה מפארגעניגן.
פירוש רש''י 768287
המילה פירגון באה מאידיש, היא חדרה לשפה דרך שחקני התיאטרון בתל אביב.
פירוש רש''י 487240
אפשר אולי לומר שאת משווה אהבה לחברתיות, ובנוסף את מציבה את החברתי כטוב. יש היגיון בזה שהטוב נמדד ביחס לחברה ולתרבות במיוחד לאור העובדה שהיחיד מתעצב במגע עם החברה ותרבותה, אבל מהתגובה שלך עולה כי את רואה את הטוב והרע כאוניברסליים (נכונים לכל פרט בחברה) ומוחלטים (נכונים לכל זמן ותרבות).

ואולי אפשר להציע בהפשטה מנגד שתרבות היא אוסף של פתרונות מקומיים מקובלים מתוכם ניתן לבחור, שחברה היא ביטוי של פתרונות ממוסדים, שבני אדם כמו ישויות אחרות הם אומנם ביטויים של זהות בסיסית, אבל הם ייחודיים כמו חלקיקי הולוגרמה שמטושטשים ביחס לשלם, ולבסוף - שאהבה היא בחירה אישית התואמת את היחס בין הפרט לכלל באופן שמועיל לפרט בעיקר, ומועיל אולי לכלל בצורה משנית? ובנוסף לכך, היא די נדירה כמו שבחירות טובות (הנובעות מהבנה) הן די נדירות, ולכן הרמוניזציה של החברה היא משימה סיזיפית.
פירוש רש''י 487257
דרשה נאה, אבל מוטעית מיסודה.
פירוש רש''י 487272
מה הטעם במשפט הקצר הזה? אם אתה כבר אומר, כדאי שתסביר.
פירוש רש''י 487281
העלמה מורגן מניחה שאין צורך בכשרון לאהבה. זו טעות. לא כל אחד יכול לאהוב. לא כל אחד יודע איך. גם לא כל אחד יכול להיאהב או מסוגל להיות אהיב.
פירוש רש''י 487288
להאהב...
פירוש רש''י 487302
אכן. אבל זו לא הבעיה היחידה בגישתה. היא קובעת אקסיומות מטעם עצמה (עניין של גיל, כנראה) ומנסה ''לחנך'' את כל מי שלא מקבל אותן ללא בדיקה (''תחשוב...'', ''אתה כל הזמן עסוק בלהיות צודק במקום ללמוד...'', ''תלמד משהו...'') ויש לה גם נטיה חזקה לערבב מושגים ולקפוץ מנושא לנושא, מה שהופך כל נסיון לדו שיח סיסתמטי איתה לבלתי אפשרי. אני עצמי ויתרתי - זה יהיה בערך כמו לנסות להסביר לילד בגיל הגן שיודע הכל יותר טוב ממך, שאין פיות ביער.
פירוש רש''י 487343
צר לי שוויתרת כל כך מהר... מקווה שיום יבוא ותנסה שוב !
שבוע טוב והרבה מזל, אושר וים של אהבה ! :-)
פירוש רש''י 487344
זה שאנחנו לא יודעים איך לעשות משהו זה לא אומר שאנחנו לא מסוגלים לעשות אותו.
יש דבר כזה שנקרא פוטנציאל.
כל אדם אוהב את עצמו. לא בהכרח את מי שהוא, אבל בהכרח את עצמו. כלומר, רוצה שיהיה לו טוב. בשביל לאהוב אחרים כל מה שאתה צריך לעשות זה לרצות שיהיה להם גם טוב. זהו. כזה פשוט.
פירוש רש''י 487345
הגישה הקיבוצית שלך מעיפת ביותר. אנא ממך, דברי בשם עצמך: אינך מייצגת שום "אנחנו", אינך יודעת דבר על "כל אדם", והנימה הדידקטית שלך מיותרת לחלוטין.
פירוש רש''י 487349
אם הניסוח הוא זה שמפריע לך, אנסח מחדש: אי ידיעת דבר מה, אינה בהכרח מורה על חוסר יכולת בעשיית הדבר... אוסיף גם דוגמה בנאלית: זה שאני לא יודעת לדבר טורקית לא אומר שאני לא מסוגלת לעשות זאת. יש דבר שנקר "למידה".
וביננו, אייל יקר, אל תקח אותי כזה קשה ואל תתעצבן על דברי. גם אם אתה לא מסכים איתי, צא מנקודת הנחה שכוונותי הן טובות ולכן אין טעם לכעוס ולהגיב בצורה לגלגנית ומתנשאת.
פירוש רש''י 487135
יש לי כל מיני מטרות בחיים. לא מטרה אחת בלבד.
למשל, אחד הדברים שיש לו בעיניי ערך הוא חיפוש האמת, וחיפוש האמת נעשה תוך גישה ביקורתית לאמונות שלי ושל אחרים, ולא מתוך שאיפה לקונצנזוס. התנהלות סבירה נראית לי כהתנהלות שמיישמת גישה ביקורתית במקומות וזמנים מסוימים, וגישה מקבלת ואמפתית באחרים. הכל פי ההקשר.

אני דוחה גם את הדימוי של ''להתעטף באהבה''. בשביל להתעטף יש לי שמיכת פוך ואני גם לא מחפש לחזור לרחם.
פירוש רש''י 487154
Chapeau!
פירוש רש''י 487242
גם לי יש כל מיני מטרות בחיים. אהבה היא לא מטרה- היא דרך. אני חיה את חיי הרגילים לגמריי, עובדת, לומדת, משתדלת למצוא עניין וסיפוק... זה לא משנה מה הן המטרות שלנו, מה הם העיסוקים שלנו, מאיפה באנו ולאן אנחנו הולכים. זה בדיוק העניין בדרך הזאת, שאני דוגלת בה- היא כוללת בעצם את הכל בכך שהיא רק באה להזכיר לנו שיש לנו בחירה מתמדת בין טוב לרע בדרך שלנו להגשמת המטרות שלנו.
גם אני נמצאת בביקורת מתמדת, בראש ובראשונה על עצמי בכל רגע ורגע וכמובןשגם על אחרים הסובבים אותי. העניין הוא, שכדיי שתוכל לבקר אתה זקוק לאמת מידה מסויימת, שכדיי שהמצפן שלך יעבוד אתה צריך לדעת היכן נמצא הצפון...וזה כל מה שאני אומרת, שהצפון היחיד שאנחנו יכולים לבחור בו הוא לתת לאחרים את מה שאנחנו רוצים לעצמנו. גם מבחינה רציונאלית זה המצפן היחיד שניתן להתכוונן אליו, שייעשה את העבודה, והוא הקונצנזוס היחיד שאי פעם יוכל להתקיים בין כולנו ואולי להביא להרמוניה.

נ.ב- "להתעטף באהבה" הוא אכן דימוי שבא לדמות מצב בו כולנו היינו רוצים להיות- מצב שבו כולנו מתקבלים על ידי סביביתנו כשם שאנחנו, באמת, בלי צורך לזייף, להתאמץ, להרשים וכו'. מצב שבו כולנו יודעים שאדם לאדם הוא חבר ולא זאב. יש מישהו שלא רוצה זאת?
פירוש רש''י 487297
"לתת לאחרים את מה שאנחנו רוצים לעצמנו" זה רעיון גרוע מאוד. אין ספק שיש המון דברים שאת רוצה ואני לא ולהיפך. ואם את אוהבת באמת, "כשם שאנחנו באמת", אז את צריכה להיזהר מאוד שתיתני לאחרים את מה שאת מסוגלת מתוך מה *שהם* רוצים, לא *שאת* רוצה.
וההתרשמות שלי היא שאין לך ביקורת עצמית בגרוש, שלא לדבר על "ביקורת מתמדת, בראש ובראשונה על עצמי".
פירוש רש''י 487328
"לתת לאחרים את מה שאנו רוצים לעצמנו"- אם אתה אדם נורמאלי, ולא סובל ממחלות נפש כלשהן אני מאמינה שהיית רוצה שיתנהגו אלייך בכבוד, שלא תופנה כלפייך אלימות פיזית או מילולית, שתקבל יחס שיוויוני והוגן באשר תפנה, שייקבלו את פנייך בסבר פנים יפות, שלא יגנבו ממך, שלא ישקרו לך, שלא יקנאו בך ויאחלו לרעתך, שלא ידברו דברי סרה מאחורי גבך... ברמה האישית יותר אני בטוחה שאתה רוצה שלחברים שלך יהיה אכפת ממך באמת, ושהם יאמרו לך את האמת תמיד, גם אם היא לא תהיה לך נעימה, רק כי באמת אכפת להם, ואתה בטח רוצה שהבת זוג שלך תהיה נאמנה לך, ושכשתצטרך עזרה אז הקרובים לך יהיו שם בשבילך...
אם אתה לא רוצה את כל הדברים הללו, שלהבדיל ממה שחשבת שהתכוונתי, מדובר בסופו של דבר ברצונות מופשטים ולא בחומר/חפצים (כמו שרבים מהאנשים כאן טועים לייחס לדבריי), אז אתה בהחלט אדם מוזר. לי זה נראה הגיוני מאוד שאלו הם דברים שכולנו רוצים, וזו בדיוק הביקורת המתמדת שאני מעמידה עצמי בה.

"ואהבת לרעך כמוך"
פירוש רש''י 487333
יש אלימות מילולית קלה בפתיחה הזאת - ''אם אתה אדם נורמאלי, ולא סובל ממחלות נפש כלשהן..'', ובהמשך התגובה במילים ''אז אתה בהחלט אדם מוזר''. אני במקומו הייתי תופס מרחק ממישהי שברגע שאני לא מסכים אתה, היא מתחילה להעלות בעדינות סימני שאלה לגבי הבריאות הנפשית שלי. כאן מקובל, לפחות חלק מהזמן ולפחות ע''י חלק מהמתדיינים, להתדיין בצורה עניינית גם כשלא מסכימים על שום נקודה. להתחיל עם ''אם אתה אדם נורמלי'', זה ילדותי ולא ראוי לדיון בין בוגרים.
פירוש רש''י 488230
אין שום אלימות מילולית, לא קלה ולא כבדה, במשפט. הגזמת קצת לא?!
אתה לא מסכים אם הנאמר? אתה לא מסכים עם כך שאת הדברים שמניתי לעיל כולנו מאחלים לעצמנו? לי זה לא נראה חריג, ציינתי דברים שבאמת רק אדם שלוקה בנפשו לא ירצה בעבור עצמו ובעבור הקרובים לו (לפחות). תנסה לקרוא את הנאמר בהקשר אחד כולל ולא כל משפט כאילו הוא עומד בפניי עצמו.
פירוש רש''י 488231
עשי לעצמך טובה והתחילי באמת במבצע ''דע את עצמך'', תחום שאת לוקה בו באופן חמור. אם תצליחי בכך, אולי בהמשך גם תוכלי לומר משהו אמתי על כולם, או לפחות על הרבה אנשים. כרגע את ודאי לא מסוגלת לזה.
פירוש רש''י 488237
אין צורך לכעוס, זכור שאנחנו באמת רק מביעים את רעיונותינו ואני אכן מסכימה שאין טעם בירידה לפסים אישיים ולהעלבות.
ושוב- הכל מגיע מכוונות טובות אז שיהיה לך רק טוב !
פירוש רש''י 487342
על תגובה כזאת נאמר, קשוט עצמך תחילה.
פירוש רש''י 487325
רק הערה קטנה: יהונתן דיבר בתגובה 487135 על "גישה ביקורתית לאמונות שלי ושל אחרים", כלומר - כוונתו לביקורת כגישה דיאלקטית ולא לביקורת בלשון הדיבור היום-יומית מסוג "שפכת לי את הקפה, תסתכל לאן שאתה הולך!", וכו'.
פירוש רש''י 488421
לא ידעתי שאתה עוסק בקפיצת מוט.
פירוש רש''י 488422
זה נורא לבקש פירוש לבדיחה, ובכל זאת...
פירוש רש''י 488423
שמיכת הפוך האחרונה שראיתי עטפה את הקופצת במוט ילנה איסינבייבה. מתחת לשמיכה, כשאנחנו מנותקים מהבלי העולם הזה, הסברתי לה את השגיאה בקפיצה הקודמת, וכצפוי היא שברה מיד את שיא העולם.
פירוש רש''י 488425
ראשית, תודה לך בשם י.א..
שנית, תכימש זו לא ניכרה לעיניי, אז שוב תודה שציינת אותה.
פירוש רש''י 488461
באמת יופי. אחרי שהיינו ככה מתחת לשמיכה, פתאום אתה לא יודע במה אני מתעסק. גברים.
פירוש רש''י 488477
אה... עכשיו ברורה כוונת המשפט שלך ''אני לא מחפש לחזור לרחם''.
פירוש רש''י 488480
אוף. יש לי תשובות כל כך טובות. וכל כך לא מתאימות לכאן. חוש אחריות מזוין.
פירוש רש''י 488542
נו, אז תפתח בלוג בתפוז!
פירוש רש''י 488544
יאללה יאללה, אתן הסנוביות מ''רשימות''.
פירוש רש''י 486969
את צודקת: אני לא ממש קולט. זיהיתי את הקושי שלי: אני לא מכיר "סוג אחר של מחשבה, דווקא כזו שלא נעשית ע"י הראש", והלב שלי עסוק לגמרי בהזרמת דם כך שלא נותר לו זמן וכוח להתעסק עם פתרון קונפליקטים.
פירוש רש''י 486981
אני לא מבין[*] את נימת הליגלוג העדינה. זה באמת יפה מה שהיא אומרת. לא ברור איך עושים את זה, אבל זה יפה.

[*]וב"איילספיק", אני כן מבין.
פירוש רש''י 486998
זה באמת יפה, אבל מצד שני תן לי מאגר דומה של מילים (שכל, רוח, אינטואיציה, קונפליקט, אהבה, חכמה, אמת, אגו וכו'), וגנרטור אוטומטי יוכל ליצר מספר גדול כפי רצונך של תגובות יפות באותה המידה. וזה, לדעתי, אומר דרשני.
פירוש רש''י 487001
נו, בדיוק על זה אני מדברת !!! על התגובות היפות שאפשר לייצר ממש בקלות !!! אז אם אפשר ומתכוונים לזה ואפשר גם ליישם את זה במציאות... אז למה לא?!
כל כך פשוט וקל...כל כך רחוק מאיתנו...
פירוש רש''י 487064
גנרטור אוטמטי יכול לעשות הרבה דברים ביעילות משעתקת. אלא שלא בדיוק ברור אם הוא באמת יכול לייצר יופי (תרתי דסתרי, לא?) נדמה לי ששמעון הביא פעם דוגמא מעניינת למכשיר כזה.
פירוש רש''י 487007
יפה להפליא, אבל אל תגיד לי שאתה שומע את זה לראשונה בחייך.
פירוש רש''י 487012
יש סוד...http://www.youtube.com/watch?v=qXdsDxYnGkI
פירוש רש''י 487015
מישהו קישר כאן פעם לאיזו תוכנה שמוציאה משהו שנראה ממש כמו מאמרים. הטקסטים היו אבסורדיים, אבל היה קשה להוכיח את זה, ואא"ט היה גם איזה סקנדל בהקשר הזה. מישהו מהותיקים זוכר?
פירוש רש''י 487030
תגובה 449746
פירוש רש''י 487093
היופי הוא בעיני המתבונן, ואני סובל מאסטיגמציה.
פירוש רש''י 487163
ולי יש רישרושים, אבל מה לעשות שיש אנשים שכנראה לא קראו את דב"א וחושבים שהיופי זה הכל?
פירוש רש''י 486988
השטן הוא האגו
אלוהים הוא האהבה
האגו הוא חומה
האהבה היא רוח

מי ינצח?

סופה של כל חומה להיסדק, להישבר וליפול

הרוח לעולם נושבת...
במילים אחרות 486992
את רוצה שהאנושות תחיה על סמי הרגעה. זה לא הגיוני ולא מעשי.
במילים אחרות 486993
לא, מה שקורה פה עכשיו זה הרבה יותר הגיוני...
במילים אחרות 486997
מה קורה פה עכשיו?
במילים אחרות 487000
נתחיל בזה שכבר עכשיו המחלה הקשה של העולם המערבי היא דיכאון ויותר מידי אנשים כבר מעבירים את חייהם על סמי הרגעה ופרוזאקים למינהם
נמשיך בזה, שלמרות שבבועה הקטנה שלנו כאן כרגע הכל נראה סבבה למדי, יש ברגעים אלו ממש , די קרוב אלינו אפילו, אנשים רבים מידי שנמצאים תחת סבל קיומי מתמיד, אנשים רעבים, מושפלים, מנוצלים, נשים מדוכאות, ילדים משועבדים, ועוד מיני כולירע שהמין האשנושי הביא על עצמו !!!
והבאנו זאת על עצמנו!!!
אז זה אולי לא הגיוני שכולנו נחייה על סמי הרגעה אבל מה שקורה כאן הוא בטח לא הגיוני ! ואפילו אירוני...
במילים אחרות 487004
הדרך שלי לתרום את הקצת שביכלתי היתה שבמשך 11 שנים התנדבתי במוסד לקשישים סיעודיים, ואני כבר מודיעה לך, לפני שתתחילי להתלהב (יש לי הרגשה כזאת), שרובם היו מבוגרים במידה ניכרת מתוחלת החיים הישראלית הממוצעת וחרשים בדרגות כאלה ואחרות, כך שלברבר בהתרגשות על "אהבה" לא יצא לי ולא ראיתי בזה טעם - עשיתי דברים מעשיים, אפורים ולעיתים קרובות בלתי נעימים, ומעולם לא הטפתי למישהו בעניין זה, לא כאן ולא במקומות אחרים (להוציא פעם אחת בדיוק, תוך שיחה עם איזה אלוף אולימפי בפלצנות, אבל זה היה באתר אחר).

אז חוץ מתגובות המכילות מילים רבות שכל אחת מהן יפה כשלעצמה אבל הקשר ביניהן הוא מפוקפק - האם יש לך איזו הצעה *אופרטיבית*, איך לעזור לכל חלכאי העולם ונדכאיו?
במילים אחרות 487006
אהבה היא נתינה, זה לעשות משהו שהוא לאו דווקא לתועלתך האישית או/ו לא לעשות משהו שעלול לפגוע באחר. אני לא מטיפה, ממש לא ולדעתי, דווקא בגלל שמעשייך במוסד היו אפורים ובלתי נעימים ודווקא בגלל שלא ברברת בהתרגשות על אהבה, דווקא זה מעיד על אהבה גדולה ! לא?! אני חושבת שהתשובה לשאלה הזאת, מה זה אהבה ומתי אנו מונעים ממנה ומתי לא, יכולה להינתן רק על ידי כל אחד לעצמו. כולנו יודעים טוב טוב מדוע אנו עושים את הדברים שאנו עושים. יכולה להיות אחת שתתנדב במקום בו את התנדברת בשביל להרשים מישהו או בשביל כמה שורות ברזומה...כלפי חוץ היא תראה הכי מקסימה וקדושה אך כשהמניעים שלה הם לא נתינה אלא אינטרס אישי...זו לא אהבה !
וכמובן שגם להיפך הוא נכון. התשובה היא רק אצלנו, במניע שלנו בכל רגע ורגע בו אנו חיים.
וזו ההצעה האופרטיבית שלי- אם יש לך פנאי ויכלת לעשות מעבר בגדול, כמו להתנדב או להשפיע בצורה כלשהי אז קדימה! אם אין לך את זה כרגע, תשאפי לשם אבל בכל רגע ורגע, בהתנהלותך היומיומית, תשאירי את התודעה שלך מכווננת לשאלה הזו: האם את עכשיו אנוכית או פועלת גם בשביל אחרים? האם המעשה הקטן שתעשי עכשיו עלול לפגוע במישהו או לא? אסור להרפות ! זו הדרך היחידה !
וזה ראסמי- בלי פלצנות !!!
במילים אחרות 487097
אני מבינה שסגרו את המוסד לקשישים סיעודיים ולכן הגעת הנה, ל-second best?
במילים אחרות 487102
מצחיק מאד.
במילים אחרות 487109
על ראש השכ''ג בוער הכובע.
במילים אחרות 487111
לא. ישנם מוסדות סוציאליים שקולטים אנשים מכל מיני מקומות, מכל מיני סיפורי חיים קשים מאוד. לחלק מהאנשים האלה יש מחלות כרוניות נדירות ברמה זו או אחרת. אלה שבאים איתם במגע עלולים להידבק מההפרשות, והשימוש בכפפות לטקס הוא לא תמיד נוח, בייחוד כשלפעמים מדובר בהפרשות דביקות במיוחד, ולמרבה הצער לעיתים פשוט מורידים אותן וממשיכים הלאה. אצל אדם אחד מתוך X אנשים שנדבקים, עלולים להתפתח סיבוכים רציניים המביאים לכל מיני תופעות, למשל לאובדן דם רב, ובקיצור - למצבים הפוגעים בכושר העבודה. מאוחר יותר, לאחר תקופת התאוששות, כשהאדם אמור לנסוע מרחקים ארוכים כדי להגיע למקום העבודה/התנדבות - זה מוסיף קושי על קושי. זה יכול לקרות לאנשים גם בתקופה שהם כבר מכירים את האייל, נניח לפני שנתיים וחצי, שלוש. האייל, כידוע, קיים כבר תשע שנים.
נו: לטקס, פגיעה בכושר העבודה והפרשות דביקות 487139
הוא שאמרתי.
פירוש רש''י 487017
היופי הוא הבל
האהבה בזבל
האשכים טמירים
ומדולדלים השרירים

עשה קצת רוח
ואז תנוח
אל תתאמץ
פן האגו יתפוצץ
פירוש רש''י 487056
שיר מקסים. אם טלי תקבל אותו למדור השירה, אני מתנדבת להוסיף פרשנות.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים