|
||||
|
||||
הביטוי הזה הינו דימוי. הכוונה אינה שנשבית כשם שהכוונה אינה שאתה תינוק. "תינוקות שנישבו" הינו מושג הילכתי המאפשר לדתיים לקבל ביתר קלות את אחיהם החילונים ולקיים איתם קשרים ע"י ההסבר שכל חטאיהם נובעים מכשל יחיד (חוסר ידיעה/הכרה) ולכן אינם כה מרובים וחמורים. לדוגמה, ניתן להחיל את כללי "שניים אוחזין בטלית" על כל דבר וזה לא יהפוך אותו לטלית. |
|
||||
|
||||
אני לא ''אח של'' ולא רוצה לקיים קשרים עם מי ''שהמושג'' שלו עלי אומר שאני ''חוטא'', ''חסר ידיעה והכרה'' או ''שנכשלתי פעם יחידה'' |
|
||||
|
||||
וזה, ה"סלחנות" הזאת - זה מעליב בדיוק כמו השימוש במילה "תינוק", אם לא יותר. אנו, אנשים מתקדמים ונאורים הקרויים בשלב זה "חילונים" (אולי נחוץ יהיה למצוא הגדרה יותר קולעת ועל דרך החיוב, שאינה דווקא "אנשים של חול", להבדיל מ... מ"אנשים של קודש"? - הרי זה מגוחך) - חיים לפי השקפת עולמנו, מבחירה ובהכרה מלאה, לא מתוך חוסר ידיעה או חוסר הבנה, איננו חוטאים בדבר ולא בחצי דבר ואיננו צריכים שמישהו בעל אמונות הבל - "יקבל אותנו ביתר קלות". תודה. מויחעל טייבעס. אה, ואשר לזה שהמישהו הפרימיטיבי הזה בעל אמונות ההבל "יקיים איתנו קשרים", שעיקרם תשלומי העברה - אוי תודה! אלף תודות! מה היינו עושים בלי ה"קשרים" האלה?! |
|
||||
|
||||
אבל נראה שאתם דווקא נורא צריכים שיקבלו אתכם. מה אכפת לכם באיזה מושגים משתמשים בשיח הפנים-דתי כשזה קשור אליכם? |
|
||||
|
||||
1 אז בשיח בין חילונים אפשר לקרוא לדתי "פרימיטבי חשוך"? 2 ומה בשיח חילוני-דתי? |
|
||||
|
||||
תעשו מה שאתם רוצים, מה אכפת לי. פשוט מוזר לראות כל כך הרבה כעס ועלבון, כאילו צריך אישור של הדתיים לאורח החיים החילוני. |
|
||||
|
||||
או שאתה דג קר או מתמם או סתם נמאס לך |
|
||||
|
||||
אפשר שלושתם ביחד? |
|
||||
|
||||
אתה לא דג קר. רק 2/3 |
|
||||
|
||||
אתה בטח אדם קר רוח שלא שם זין על כלום. לי מאוד מפריע כשמישהו קורא לי אידיוט, גם אם אני לא מעריך את האינטליגנציה שלו. לי מפריע כשמישהו קורא לי שקרן גם אם אין לי שום קשר אליו. מפריע לי גם כשמישהו קורא לי גנב - וכל זאת, למרות שאני עצמי אינני רואה בעצמי לא אידיוט, לא שקרן ולא גנב. לא אוהב שמקללים אותי, שמלכלכים עלי או שמתנשאים מעלי. לא קשור לזה שהם דתיים או לא דתיים. אתה יודע מה? אני בטוח שגם לך דברים כאלו מפריעים. אבל הרבה יותר כיף לשחק אותה הגבר שמסתכל עלינו מלמעלה. שיבושם לך. |
|
||||
|
||||
דווקא אהבתי את הפוזה המיושבת של האדם הנשוי. |
|
||||
|
||||
מוזר מאוד. אתה הרי נעלב די בקלות אם אומרים עליך משהו פוגע, אפילו אם האומר הוא אייל אלמוני. |
|
||||
|
||||
לי אישית זה לא הפריע בעבר. חוסר האכפתיות היה נמשך, במקרה שלי, לו זה באמת היה ממשיך על תקן - "שיח פנים-דתי". כשהשיח הפנים-דתי הזה החל זולג הנה, אל האייל, וכאשר הביטוי "תינוק שנשבה" הושמע כאן מפי המשתתפים הדתיים (עכש"ז, הם התחילו. תקן אותי אם אני טועה), וכאשר נשיא המדינה השמיע את הביטוי הזה וגם הוא , באיוולתו, "סלח" לנו - העניין הזה כבר *רחוק* מאוד מלהיות "פנים...", והוא הופך בהחלט לעוול ציבורי ופומבי שכדאי להגיב עליו. |
|
||||
|
||||
אין לי מושג ''מי התחיל''. אני לא מצליח להבין את הרגישות כאן (בניגוד למקרים אחרים). |
|
||||
|
||||
''מי התחיל'', זה באמת איננו העניין המרכזי כאן. ציינתי את זה רק כדי להקדים תרופה לאפשרות שאתה תאמר - ''האיילים החילונים התחילו עם זה''. העובדה היא ששיח תינוקות שנשבו הפך כבר מזמן לשיח פומבי ולא פנים דתי. השיח מנוהל, מן הצד הדתי, בטון תוקפני מאוד (ראה יעקב ואורי פז) של - ''אתם סרחתם, ואתם חייבים לנו משהו - לפחות התנצלות, אם לא אימוץ מלא של דרכנו'' - כאן הרגישות ואחרת זה באמת לא היה אכפת. למעשה, גם עכשיו זה לא ממש אכפת לי במשך רוב שעות היממה, אבל כשהתחושה היא שהגיע הזמן להגיב - מגיבים. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |