בתשובה לאלי, 29/04/03 21:01
היטלר ופארסיפל 143589
אלי,

על וואגנר, פארסיפל ובנו לוהנגרין והערצת היטלר לחנית הקדושה שלהם כתבתי בדיון 544, בסעיף האחרון "פארסיפל והנאציזם, וואגנר וישראל". היטלר התרשם עמוקות מלוהנגרין ופרסיפל להנציח את עצמו בדמותו כשהוא מחזיק בדגל גרמניה במקום
החנית הקדושה Helmes, Schild und Speer

בפארסיפל, אופרת צימצום השכינה האולטימטיבית (שבאופן מסורתי מנוגנת בתקופת הפסח), וואגנר הקדים את פרויד עם היסודות האדיפליים, בעזרת שימוש מתוחכם בחנית ובדמותה של קונדרי, שיש בה פן ארכיטיפי של יהודי נודד ואמא על-זמנית גדולה.
היטלר ופארסיפל 143592
כל הסיפור הזה על חנית הגורל של פנחס הוא כנראה המצאה מודרנית מאוד של טראבור רבנסקרופט , שטען שהוא מסוגל "לראות" את העבר באמצעים על חושיים .
כרגיל במקרים כאלה הוא לקח אלמנטים מסיפור זה ואלמנטים מסיפור אחר ושילב אותם לסיפור חדש שהפך מאז למיתוס מודרני , שימש כמובן לבסיס של סיפור על אינדיאנה ג'ונס ובמשחקי תפקידים ומשחקי מחשב שונים וכו'.
האיש אף הודה בבית המשפט שהמדובר בסיפור בדיוני , זאת כאשר תבע לדין סופר אימה מפורסם בשם ג'מס הרברט ( שלעברית תורגם ספרו "רוחות רפאים" ) על שהלה העז להשתמש ב"סיפור" של החנית כבסיס לסיפור אימה רב מכר שבו נאצים מודרניים בבריטניה משתמשים בחנית על מנת להקים לתחייה את גופתו של אדולף הימלר כמנהיג הרייך הרביעי העתידי .
רבנסקרופט טען שהיה בכך משום גניבה מיצירתו . והשופטים הסכימו עימו והוא זכה במשפט.
הסופר המסכן התלונן שהוא חשב שהמדובר בסיפור אמיתי וכידוע לא מקובל לתבוע לדין אנשים שמשתמשים בסיפורים אמיתיים מסיפרי היסטוריה . אבל השופטים התעלמו מכך . רבנסקרופט זכה במשפט שבו הוכיח מעל לכל ספק שהמדובר ביצירה שלו שעצם השימוש בה הוא גניבה ממנו.

אבל היום יש אנשים רבים ובינהם נאצים רבים שמאמינים בסיפור הזה .
סקירה מפורטת מאוד על החנית יש כאן :
וסקירה מנקודת מבט נוצרית
היטלר ופארסיפל 143605
ומה מייצגת הקללה? לגישתו של היטלר -קיללת הדם הנגוע - בעוד החנית מייצגת את הגאולה המטהרת ממנה.

קונדרי בכ"ז אינה זנטה (ב"הולנדי").

אולי בסופו של דבר ווריאציה על סיפור יוסף (השוטה הטהור).

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים