|
||||
|
||||
כפי שציינתי באחת התגובות לעיל, תדמית האוטובוסים כיום אינה כל כך טובה, ונראה שרק פתיחת השוק לתחרות תשפר ממש את המצב (יותר מסלולי קווים, פחות כסף וכו'(. לגבי הצורך בהחלפת קווים - יש את הכרטיסים ה"חופשי יומי" או "חופשי חודשי". אולי הזמן לא נחסך אך עדיין נחסך כסף. כל פעם שעלי להגיע לתל אביב מדרום לירקון בימי חול - אני נוסע רק באוטובוס. נכון שזה יותר איטי, אך חוסך את הטירחה בחיפוש חניה, ומפחית זיהום אוויר. אישית, אני בעד אגרת זיהום אוויר על נסיעה ברכב פרטי שתיתן עדיפות לשימוש בתחבורה ציבורית, ומוטיבציה לזהם פחות. הרי בכל נסיעה ברכב פרטי, היחס בין זיהום האוויר למספר הנוסעים גבוה בהרבה מיחס זה בתחבורה ציבורית כלשהי, וכל "חולי ההגה" שבינינו פשוט מעדיפים לזהם את האוויר השייך לכולם שכן אין להם שום תמריץ להימנע מכך. באשר לסעיפים 2,3,4 - כיוון שלא נתקלתי בהם אישית כמעט אף פעם (אני בעיקר משתמש בקווי רמת השרון-ת"א, ת"א-חיפה וקווים עירוניים בחיפה), אינני מגיב. |
|
||||
|
||||
האם עמדת אי פעם מאחורי אוטובוס? האם השחור שיוצא משם לא מזהם את האויר? מזכיר לי את הפרסומת שלהם לאגד בירוק שהתברר כי הצבא שבו הם מרססים את האוטובוס מזיק ביותר לאיכות הסביבה. |
|
||||
|
||||
קח אוטובוס מזהם אחד ותשווה אותו לרמת הזיהום של 50 מכוניות פרטיות ביחד. ככל הידוע לי, האוטובוס מזהם פחות גם אם זה זיהום מרוכז יותר. |
|
||||
|
||||
אז בו ונוותר על שניהם נלך ברגל או שאולי נעבור לעגלה וסוס. בטוח לא מזהם את האשפה שלהם אפשר להעביר לגינות העיר. למעשה אפשר לעשות עגלות מרובות קרונות כך שגם אוטובוס לא צריך. אגב לא עניתם על שאר הטענות שלי. |
|
||||
|
||||
- אני רק מוסיפה טענה: מישהו יודע למה נסיעה הלוך חזור בקו ירושלים-ב"ש צריכה לעלות כ70 ש"ח? למה נסיעה לת"א קרובה לחצי מחיר, למרות שמשך הנסיעה כמעט זהה? ולמה כל ההנחה שמקבלים סטודנטים שוות ערך להנחה של כרטיס הלוך-חזור? |
|
||||
|
||||
זו הבעיה עם מונופולים. אני מאמין ומקווה שעם פתיחת השוק לתחרות, יירדו מחירי הנסיעות באוטובוסים באופן משמעותי. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |