|
||||
|
||||
I've been using bicycle in Tel Aviv metro area throughout my life. This is really great. You can stop near any store or a pretty girl walking on the sidewalk, not worry about parking, and immediately go back to the road.
I think the major reason bicycles are not popular in Israel is social: This stupid snobism - bicycle is not respectable. I had a friend - an attorney - who used to tell me: "Come on - until what age are going to continue like this riding bicycle"? Moreover, when I suggested he would use a bus to go to work in Tel Aviv instead of his car, he replied: "Come on - an attorney on a bus - what will clients think about me"? But it wasn't just him - many people think that a bicycle rider is someone who does not have money to buy a car. This distorted thinking is typical to the snobish-wealthy society that mocks modesty. I would like to inform the readers, that in New York area all senior managers go to work using public transportation. And in Japan, the streets are full with senior managers with suits and ties riding bicycle to work. In most Japanese cities, half the width of the sidewalk is for bicycle and half for pedestrians. This is truly beautiful. |
|
||||
|
||||
האוטובוס אכן זוכה לתדמית נחותה משהו של כלי תחבורה אשר משמש בעיקר קשישים, ילדים ועניים. אני משער שהסיבה קשורה לכך שהתחבורה הציבורית בישראל אינה מאפשרת עצמאות ומי שמשתמש בה בהכרח מאבד מעצמאותו ומכוחו (החברתי, התנועתי). אם מערכת התחבורה הציבורית היתה יעילה ופועלת גם בשבתות, יותר אנשים היו רואים בה כמערכת אלטרנטיבית, כיום, במצב של אוטובוסים בלבד בעלי מסלולים ארוכים ולא יעילים, שאינם פועלים בשבת (ובכך דוחפים צעירים להשתחרר מעול התחבורה הציבורית ולהשיג דרך תחבורה חדשה). אין הרבה אנשים מבוגרים שנחשפים לתחבורה הציבורית (חוששים לאבד את עצמאותם), והצעירים רק רוצים להשתחרר ממנה. כיום אין אלטרנטיבת תחבורה ציבורית אמיתית. כל עוד אני צריך רכב פרטי כדי לטייל למקומות נידחים או לנסוע לים/מקומות בילוי בשבת, אזי האלטרנטיבה הזו לא קיימת בשבילי. כפי שמנהלים בכירים נוסעים מהפריפריה בצפון ל'איילון סיטי', באמצעות הרכבת שהיא כלי תחבורה יעיל יותר, כך ניתן לצפות שיותר מנהלים בכירים או סתם אנשים מההיישוב (שאותם לצערי כבר מזמן לא רואים באוטובוסים) ישתמשו במערכת הרכבת התחתית או בכל מערכת תחבורה ציבורית יעילה אחרת. בניגוד לאוטובוסים ששם אכן יש חשיבות לתדמית, מהשיקולים שציינתי לעיל, אני חושב שחוסר הרצון לרכיבה באופניים לא קשור 'לסנוביזם' דווקא אלא דווקא לתנאים אובייקטיביים, שאותם ציינתי בתגובה קודמת וגם אחרים ציינו אותם. בנוגע לידידך, העו"ד, אני במקומך לא הייתי שופט אותו לכף חובה, כיוון שבמקצועו (ובהרבה מקצועות אחרים) ה'שואו' או הדאווין חשובים מאד, ונסיעה באוטובוס, אם לנקוט בלשון עדינה, לא תורמת ל'שואו'. |
|
||||
|
||||
אכן כן, הדבר דורש תיקונים - וראשית לכל - יש להנהיג מערכת תחבורה ציבורית - אוטובוסים ורכבות - גם בשבתות וגם בלילות (כמי, שצריך לשוב לרחובות מת"א מדי ערב, אני מצוי תמיד בלחץ - אם אגיע אחרי אחת-עשרה ומשהו בערב - שלום!! או, שאשלים עם תנאיהם של נהגי ה"שירות" - היכולים, בפועל, להעלות מחירים כראות-עיניהם בשעות הלילה - או, שאשוטט כל הלילה בת"א, עד שאוכל לשוב הביתה לפנות-בוקר... או שאוציא את מלוא משכורתי היומית לטקסי), אחרת אנשים לעולם לא יוותרו על רכביהם הפרטיים. מתפקידה של הממשלה לעודד שימוש בתחבורה הציבורית במקום רכב פרטי, ולא להיפך - ג ם אם דבר זה יגרום זעזוע לחוגים שונים, עם עיגולי-בד לראשיהם. ואגב, באירופה, יש קתולים או פרוטסטנטים אדוקים בהחלט, שנוסעים בלי שום בעיה בימי ראשון בשבת... ומה, שנוגע ל"שואו" או ל"אין" - כמי, שמעולם לא התעניין מדי בכגון דא, קשה לי להבין זאת - ואולם, אם דבר זה הינו כה חשוב למישהו - אופנות משתנות... ומחר, לנסוע ברכבת יכול להיחשב, דווקא, לדבר ה"איני", ה"קולי" והמדליק ביותר עלי אדמות. ובאשר למסלולים - אכן, יותר קווי-אוטובוס ישירים, שיסעו בדרך הקצרה ביותר אל היעד, במקום להתקע בעיר אחרי עיר בין לבין, בהחלט יעודדו את המעבר אליהם, ויקצרו משמעותית את זמן-הנסיעה. דני. |
|
||||
|
||||
מדוע שתהיה לקתולים או לפרוטסטנטים, אפילו הם "אדוקים בהחלט", בעייה כלשהיא להשתמש בתחבורה ציבורית ביום זה או אחר בשבוע? או באותו אופן - לעשות כל דבר אחר? |
|
||||
|
||||
זוהי בדיוק הנקודה!! גם הדת שלהם מחייבת ימי-מנוחה. יחד עם זאת, אין הם סבורים, שעל יום זה להיות יום של סיגופים. גם אם הם אדוקים. מ ד ו ע , אם כן, צריך המצב עם הדתיים בארץ להיות שונה?!? |
|
||||
|
||||
Has nothing to do with it. The Jewish religion has a number of "chores" that must not be done in a Shabbath. One of them is closing a circle, or transporting stones, and another is lighting a fire. Since to run a car you must use combustion, they cannot do it, and feel other Jews must not be allowed to either. End of story. Not that I agree, I think they can shove how they feel others should act where the sun don't shine (*), but that's Israel for ya.
We should all come over here to Canada. Lots of open spaces here! (*) Where The Sun Don't Shine is a cave in the rimward end of the Discworld, where, well, the sun never shines in. Dangerous attempts to look inside the caves have proven in contains various essays, statistics, opinions, and, possibly, the feeling of religious Jews about how the rest of us should act. Just thought you'd like to know. Whoops, time's up. See ya guys some other time, Your Uncle Travelling Editor. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |