|
||||
|
||||
חלק נכבד מהדברים הבאים נאמרו ע"י סטודנטים שלמדו איתי בשנה החולפת. גם אני קיטרתי, אבל קצת פחות. כנראה שמדובר בקיטורים רגילים הנשמעים מפיהם של אלו שסימו רק את שנה א'. אולי הדברים משתפרים מאוחר יותר במהלך לימודי התואר... אבל בכל זאת, הנה רשימה חלקית של הדברים העצובים. החלקים העצובים: הננו מצפים כי תשאפו להצטיין ורוצים לראות זאת בברק העיניים שלכם. -הגענו עם ברק בעיניים. בית-החרושת לציונים המהווה בעצם מעין תיכון++, במקום למלא את תפקידו כאקדמיה, מצליח להוציא את הברק הזה משיעור לשיעור (ברוב הקורסים, לא בכולם). הננו מצפים כי תהיו נוכחים בקורסים שלנו וכי תגלו בחומר הנלמד עניין פנימי. - אנו מנסים לעשות זאת איפה שאפשר. מה לעשות, שפעמים רבות, אלו שמלמדים את החומר, מגלים "עניין פנימי" בחומר הנלמד, אפילו פחות מאיתנו? הננו מצפים כי תקראו את חומר הקריאה לפני כל שיעור (ולא בסוף השנה) וזאת בכדי שנהיה בני-שיח. - לו רק המרצים היו דוגלים בכך. היתה לי מרצה שהצליחה להקריא ספר שלם בקול רם ולהעתיק את רובו אל הלוח. זה היה בעצם מהלך כל הקורס! מן ספר מדבר שכזה. Story Telling אקדמי. המשחק החביב על הסטודנטים היה משחק פראפסיכולוגי הנקרא : "נחש בקלות מה הולך להיות המשפט הבא שיצא מפה המרצה". הרבה טועים, לא היו במשחק הזה. הננו מצפים כי תנצלו את שעות הקבלה שלנו ותעניינו אותנו בשיחות יזומות. - כאשר שעות הקבלה יהיו קצת יותר נוחות (כמו מ12:00 עד 12:10 במקום מ 12:00:01 עד 12:01:21) אז אולי נצליח. הננו מצפים שתציעו לנו הצעות לשיפור ההוראה ולהוספת חומר מאתגר. - אם רק מישהו היה מקשיב לנו... האקדמיה היא זאת שהקימה את החוצץ, בין הסטודנטים לבין הסגל, המכונה אגודת הפודלים... אופס סליחה... התכונתי אגודת הסטודנטים. הננו מצפים שתביעו את דעתכם ותבססו אותה כראוי, גם אם היא נוגדת את שלנו. - מה שאמרתי קודם... האקדמיה הפכה להיות: א. בית ספר מקצועי. ב. בית ספר בעל שיטות הוראה שמזכירות את התיכון ולא את המוסד האקדמי כפי שהוא צריך להיות. ג. בית ספר שהבחינות בו לא משקפות בשום פנים את ידע הסטודנטים. היה אחד שלמד איתי, שטען שהבחינות הן האלגוריתם המוצלח ביותר למספרים ראנדומליים בו הוא ניתקל אי פעם (והוא עובד ב-HITEC כבר כמה שנים טובות). |
|
||||
|
||||
כ"כ גרוע לכם שם בעיה"ק תושבב"א? אני דווקא מרוצה מהאווירה בקמפוס שלי. הרבה יותר מעניין מביצפר, כל עוד המבחן לא באופק יש לי הרבה עניין פנימי בחומר, לא מצפים ממני להיות בן-שיח אלא תלמיד מן המניין, לא מזיינים לי את השכל בבקשות ומאנות, ואפילו לא חולבים אותי. איזה ניגוד מוזר בין מערכת החינוך המזעזעת ברדידותה לבין האקדמיה המפותחת שהביאה לנו היום נובל! |
|
||||
|
||||
א. הדברים באמת משתפרים עם הזמן. ב. מה אתה לומד? |
|
||||
|
||||
שנה שעברה: "מדעי המחשב"-חד חוגי שנה א' כ"כ גרמה לי זעזוע של חוסר ענין (בנושא שמאוד מענין אותי) ככה שברחתי לדו-חודי "מדעי המחשב"+"תקשורת" השנה בטח יהיה לי הרבה יותר מענין (לאופטימיות סתם יצא שם רע). |
|
||||
|
||||
אם אתה חושב שתקשורת זה התחום שיביא לך עניין, מחכה לך הפתעה מרה מאוד. |
|
||||
|
||||
אם למדת מדעי המחשב(נדמה לי שלא, אם אני לא טועה) ואתה אומר את זה, אז זה מאוד מדאיג. אם אתה לא לומד מדעי המחשב, אז עדיין יש בי תקוה שזה יהיה מענין באופן יחסי (או לפחות יתן לי מנוחה קלה ממטריצות לכסינות, גרדינטים וכל מיני דיסטרקטורים וירטואלים מוזרים שכאלה). |
|
||||
|
||||
יחסיות זה פקולטה אחרת. אני בא מתקשורת, אנחנו מדברים באופן אובייקטיבי. (: |
|
||||
|
||||
דובי, נדמה לי שהוא מדבר על סוג אחר של תקשורת. TCP/IP וכאלה. |
|
||||
|
||||
דובי הבין. החוג לתקשורת PROPER. יש קורס תקשורת מחשבים, אבל חוג כזה אין. היום הייתי פעם ראשונה בקורס שמדברים בו עברית (מבוא לתק' המונים). הרגשה מוזרה... אני לא רגיל לצאת מהרצאה של 4 שעות בלי שיצא לי עשן מהאזניים. |
|
||||
|
||||
4 שעות רצוף?! מבוא לתה"מ? ג'י, מתעללים בכם שם. חכה חכה שתגלה איך כל הקורסים בשנה א' מלמדים בדיוק את אותם שלושה מאמרים בסיסיים, ואף אחד לא מספר לך שום דבר חדש. |
|
||||
|
||||
טוב, זה בגלל שגבי וימן הראה לכם חצי מהזמן כל מיני סרטים. הראו לכם היום את הסרט על הקופה הזאת, שלמדה לדבר בשפת הסימנים? |
|
||||
|
||||
זה דווקא הזכיר לי את אחד המרצים האהובים עלי במדעי המחשב (למרות שאוצר המילים שלה היה גדול יותר). דרך אגב: ידעתם שמיקל גקסון היה שחור פעם? מדהים כמה מידע אפשר לקבל, כבר ביום הלימודים הראשון... |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |