|
||||
|
||||
האדם הוא חיה מיוחדת יש לו בחירה בניגוד לחיות שפועלות לפי אינסטינקטים. לכן תשובותיך הראשונות אינן תשובות. ו "כי ככה זה אצל כולם" בודאי אינה תשובה. את עניין ניוטון לא הבנתי. אני רוצה מדינה יהודית עם ממשלה וכנסת וכל מה שצריך (ואין לי תשובה למה אני רוצה דבר כזה). ניוטון לא נמצאת במדינה ששייכת ליהודים, ולכן לא תוכל להוות תשובה לרצון הבסיסי הזה. אגב, כל יתר הסממנים: שטח גדול אי היותם של אחרים באים להבטיח את קיומה של המדינה היהודית לאורך זמן. ולמה חשוב לי שתהיה מדינה כזאת גם לילדיי לנכדי וניני כאשר אני כבר אהיה מזמן בבור ? כי כך אני רוצה. אין לי תשובה יותר טובה. |
|
||||
|
||||
חוץ מזה ניוטון רחוקה מירושלים וחברון. ואני, למרות שאני חילוני לגמרי רוצה שהמדינה שלי תכיל את המקומות האלה ? למה ? אין לי תשובה. |
|
||||
|
||||
ביקשתי ממך כבר, תגדיר רדיוס שירצה אותך. האם אתה רוצה שהמדינה שלך תכיל גם את קהיר? האם אתה רוצה שהמדינה שלך תכיל גם את ביירות? האם אתה רוצה שהמדינה שלך תכיל גם את ניקוסיה? האם אתה רוצה שהמדינה שלך תכיל גם את טהרן? האם אתה רוצה שהמדינה שלך תכיל גם את מוסקבה? האם אתה רוצה שהמדינה שלך תכיל גם את וושינגטון? האם אתה רוצה שהמדינה שלך תכיל גם את הירח? למה לא? |
|
||||
|
||||
הבחירה שלי היא לחיות. כל אחד יכול לבחור שלא לבחור בגישה הזו, אבל אז הוא אינו יכול להביע את דעתו, ועל כן - אני מניח כי כל האנשים חולקים אותה. לפיכך, היא הופכת לגישה מוסכמת בצורה אוניברסלית (זאת מבלי לשלול את תקפותה של הגישה ההפוכה). קודם הצגת שני שיקולים בסיסיים בחייך: - שטח מקסימלי. (ועוד לא ענית על השאלה שלי - למה?) - שטח נטול-יהודים. (ועוד לא ענית על השאלות שלי. להזכירך, הן היו: למה? כמה? מי?) אני הצעתי לך את ניוטון בתור מקום שמקיים את כל התנאים האלו, אבל עכשיו אתה מוסיף עוד כמה: - מדינה יהודית. (מה זה? מדינה בה גרים יהודים? מי הוא יהודי? איך תשיג דבר שכזה?) - כנסת. (אתה מתכוון לדמוקרטיה? אם כן, למה אתה לא משתמש במילה הזו? איך זה מסתדר עם היעדרם של לא-יהודים מהמדינה הזו שלך? מה תעשה ללא-יהודי שגר במדינה היהודית-דמוקרטית שלך?) - כל מה שצריך. (?) אתה מודה כי אין לך שמץ של מושג למה אתה רוצה את זה. אתה מוסיף על ימין ועל שמאל תנאים בסיסיים והכרחיים לחיים שלך. זה נשמע לי כמו דבר חשוב מדי כדי להמציא אותו מרגע אחד לשני. (זכור, החיים שלי נמצאים על הכף בהתאם לתנאים שלך) אנא ממך, נסח רשימה סופית של תנאים כאלו, ומשם נוכל להמשיך הלאה. מילא, אם היית אומר כי ככה אמרו הקולות בראש שלך, או כי ככה ציווה אלוהים - אז לא הייתי מסוגל להתווכח, אבל אתה מתיימר להציג משנה הגיונית כלשהי, אז אני מנסה להבין מה המטרות שמהן נובעת המשנה הזו. (שבסופה, כאמור, מגיע מותי שלי ושל שכניי, בניגוד לדרישה המינימלית שלנו לחיים) |
|
||||
|
||||
בשאלות הבסיסיות לא בקשתי להביא משנה הגיונית, כמו שלך אין משנה הגיונית מדוע בחרת לחיות למרות שאתה חוזר ומנסה, אלא להדגיש שאין לחפש בהן משנה הגיונית. וגם בחילופי דברים אלה אסתפק בכך. |
|
||||
|
||||
אני חי משום שטרם בחרתי אחרת, ומשום שלמרבה המזל לך עדיין אין את היכולת לממש את תוכניתך. האם אתה טוען כי המשנה שלך היא דבר אינרטי שטבוע בך מלידה? |
|
||||
|
||||
"כי ככה זה אצל כולם" היא בוודאי תשובה טובה בהרבה מ"אין לי מושג". במיוחד כאשר התוצאה של התשובה השנייה היא אובדן חיי אדם. (זוכר?) |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |