|
||||
|
||||
במקרה של שח, זה לא כח חישוב מול אינטואיציה, אלא כח חישוב מול זיהוי תבניות. ואת האמת, זה גם כבר לא כח חישוב. מעטות הן תוכנות השח הנכתבות כיום המשתמשות בbrute force (בנה עץ מצבים בצורה רקורסיבית עד עומק מסויים, לכל מצב חשב "ערך" ע"פ נוסחה ידועה מראש, בחר במצב עם הערך הכי גבוה) כשיטת המשחק שלהן. היום עושים דברים הרבה יותר אלגנטיים, והרבה יותר דומים להלך מחשבה של שחמטאי. את האמת, באמת יופי של נושא. אם הייתי מכיר מספיק לעומק הייתי כותב בעצמי. |
|
||||
|
||||
ב''מוסף הארץ'' האחרון הופיעה כתבה על ''ג'וניור'' הישראלית, העתידה לשחק נגד קספרוב בקרוב. יוצריה אכן מתהדרים ב''דברים הרבה יותר אלגנטיים'', ומובן שאין לזקוף את הישגיה לזכות כח החישוב האדיר של מחשב אישי. לעומתה, המפלצות היבמיות, הגם שבוודאי לא היו גלמים גמורים, נשענו גם על היכולת לסקור עצי משחק עמוקים ורחבים במהירות. |
|
||||
|
||||
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |