|
||||
|
||||
I wouldn't say they were 'stuck' with the Pound. They're just waiting for the Euro monetary system to prove itself working, just like Denmark, Sweden and Norway.
And there's a good reason for that. No one really knows what will be the results of this united monetary system. Currently prices around Europe are considerably higher and everyone are still waiting for commodities to come back to reasonable level of costs. On the one hand, multinational malls and highways are emerging - I've travelled from Geneve to Aachen via France, Luxemburg and Belgium, and the highways were crowded with vehicles from Spain, Luxemburg and Belgium. We used the French highways as a service and paid a highway toll accordingly, just like one day Sudanni semi-trailers will travel via Egypt and highway 6, directly to Damesek, Beirut and Istanbul |
|
||||
|
||||
מאחר ונורווגיה אינה חברה באיחוד האירופאי, לא סביר, שתאמץ את האירו גם אם וכאשר הוא יתקבל בדנמרק ובשוודיה. |
|
||||
|
||||
*זה* מה שאתה מאחל לנו באחרית הימים, סמי טריילרים מסודן שיילחמו איתי על כל פיסת אספלט פנויה? בררר. ומה סודן מיצאת בכלל? |
|
||||
|
||||
את הנציג הסודני כמובן |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
תוכניות מגירה כבר קיימות, והן *לא* מייעדות את כביש 6 למעבר תנועה חוץ-ישראלית. עבור תחבורה זו מיועד כביש 80, שחלקים ממנו כבר קיימים ממעבר הגבול ניצנה לצומת הנגב (כבישים 211-40), מצומת ערוער לאזור תל ערד (80) ומצומת אלון לאזור מחולה (דרך אלון - כביש 458). הקטע העיקרי של הכביש מתוכנן לשסע את מדבר יהודה, מתל ערד עד צומת אלון על כביש ירושלים - יריחו. שרון ניסה לזרז את סלילת הכביש בתקופת נתניהו, כרגע נראה שהפרוייקט - הכביש היקר ביותר בישראל (כמיליארד ש"ח עלות החציבות ושפכי העפר אם הכביש ייסלל בלי שום התחשבות בטבע) - מוקפא לזמן לא ידוע. |
|
||||
|
||||
I thoght you were the one to suggest road 6 exists to serve such trans-continental traffic, without congesting the metropoline traffic with trucks carrying sheep from Somalia to be slaughtered in Ankara (we import sheep from New Zealand so that's somewhat more reasonable)
Today I had another Falafel at another Palestenian place in the old city of Stockholm. It looks like Yafo anyway, and these Vikings don't care much if their falafel is kept from the morning and warmed with the pita in the microwave (!) before adding the hassa (!), the yogurts and the salads. The previous one was strangely called 'kebab Jerusalem', though every Semite knows 'humus Yafo' is much more appropriate for a place run by two Yafoim from Menashiya. I guess I would have never come up with this idea to abandon the temple mount as monument and head to outer space, unless I used their poster of the temple mount to explain the whole problem to my Swedish friend... Then today I spoke with this other Palestenian, who actually arrived from Yarta and studies in Jerusalem. I promised him I would never come to his village while armed, and he guranteed me they have no intention to have Yafo and Haifa when we let them have their own land. We also laughed about our mutual hate towards politics, about Yigal Amir who knew why he killed Rabin and not Peres, about the mad ideas of Peres trying to reach peace by scaring Nazer and Hitler with 250 nukes, about the 50% unemployment rate in Gaza that would bring anyone to kill whoever, and so on and so on. Then on the way home I realized how can we let them work and feed their families, without walls and patrols of stupid magavnikim. But that has nothing to do with the Euro, so tell me if you want me to elaborate. |
|
||||
|
||||
that was me :)
|
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |