גולם זה גם מטומטם, לא? 9192
המאמר היה באמת מעניין, אבל באמת, לשים אותו בקטגוריה של 'מדע'? זה איזהשהוא סוג של בדיחה? אם יש דבר שהמאמר הזה היה רחוק ממנו, הוא מדע, לדעתי.

מעבר לכמה נקודות הקטנות שהטרידו את מנוחתי, (ואני חייב להתייחס לאחת: הצדקת פסק הלכה מטופש במיוחד של הרב עובדיה יוסף באמצעות התערטלות בהנדסה גנטית שתהפוך שימפנזים לאינטלגנטים? נו באמת. זה מעליב.) הנקודה העיקרית של המאמר הזה צריכה להטריד ולהקפיץ את הגבות של כל קורא.

היום שבו שיקולים אתיים בנוגע להנדסה גנטית, שיבוט וריבוי יושפעו מדברי ההבל שמופיעים במקורות היהודיים ולא יונחו משיקולים לוגיים מדעיים טהורים, יהיה יום עצוב למדע.

בניגוד לכותב המאמר, אני לא חושב שהדיונים המעמיקים על הסטיות המיניות נוסח אדיפוס של ירמיהו מעניקים איזהשהיא נקודה למחשבה בנוגע להפריה מלאכותית.
אני גם לא חושב שהניסויים החולניים של "סמל הרציונליות והמדע ביהדות", הרמב"ם (מעניין אגב, איך היו מגיבים כיום לניסוי שכזה מאת סמל הרציונליות), רלוונטים באיזהשהיא דרך פתלתלה ועקמומית לשיקולים האתיים של יצירת חיים מלאכותיים. הניסוי אולי רלוונטי לעולם הרפואה, ובמיוחד לתחום איחוי האיברים. אודה לך אם תשלח את תוצאות המחקר שלו לביה"ח הקרוב ביותר אליך.
אני גם לא חושב, שבעת דיונים על שיבוט בני-אדם או חיות אחרות, צריך לעלות על הפרק פרוטוקול השיחה בין ירמיהו לגולם שלו. אני מצטער, אבל אני לא רואה את החשיבות של זה.

בקיצור, זה מאד נחמד בתור סיפורים נחמדים וכחומר רקע על גלמים ביהדות, אבל הניסיון להציג את זה כמשהו רלוונטי לעולם המדע, זה קשקוש לטעמי.
הנקודה הכי נמוכה שהיה אפשר להגיע אליה, שאני שמח מאד שכותב המאמר לא הגיע אליה, היא שצירופי האותיות בהם משתמש היוצר לבריאת הגולם, הם בעצם צירופי אותיות הד.נ.א! קיבינימט, הם הסתירו מאיתנו את זה כל השנים האלו!
גולם זה גם מטומטם, לא? 9196
My fault. I placed this article under
"science" because I couldn´t think of any
other category it could fit in. Can you?
But in my defense - this IS a discussion
on the philosopy of science, and previous
opinions, such as those Eli brings in the
article, are just as relevant as any
opinion we can bring today. We don´t have
to agree, but we CAN use them for our
advantage when we come to discuss these
issues.

גולם זה גם מטומטם, לא? 9205
מבלי להתייחס לכל התגובה שיש בה קצת מן האמת: סיפורו של הרמב"ם אינו אלא משל שבה להמחיש את פרצופו האמיתי של הרעיון.
''בא'' כמובן. 9206
איך להכריע בשאלות אתיות 12333
''היום שבו שיקולים אתיים בנוגע להנדסה
גנטית ...לא יונחו משיקולים לוגיים מדעיים טהורים''.
למרבה הצער שום שאלה אתית לא הוכרעה ולא תוכרע ע''י שיקולים לוגיים - מדעיים טהורים.
אי אפשר לגשר על ההבדל שבין תחום העובדות לתחום הערכים,והמדע לא יחסוך מאתנו את החובה להתמודד עם שאלות ערכיות.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים