|
||||
|
||||
קודם כל תודה על מאמר מאיר עיניים. יש לי שאלה לגבי האכיתו של תשריתו והאכיתו של ניסנו שמקורם במסופוטמיה. תמיד היה לי ברור שהם קשורים לשני החגים המרכזיים ראש השנה ופסח. מה שלא היה לי ברור זה איך הם הגיעו ממסופוטמיה לכנען לפני שהפכו לחגים יהודיים. האם יש לך אילו תובנות לגבי המעבר הזה של החגים מבבל לכנען? |
|
||||
|
||||
מקור השמות בבבל, אבל אני לא חושבת שעיקר מקור החגים - אלא, כפי שאמרתי, היו השפעות הדדיות בין כל עמי האיזור. אל תשכחי את כל העממים שגרו בארץ 'כנען' לפני שבני ישראל הגיעו ממדבר סיני. חוץ מזה, גם גולי בבל הביאו אתם משהו עם שיבת ציון הראשונה. |
|
||||
|
||||
דווקא לגבי ראש השנה ופסח אני די בטוחה שהמקור הוא באכיתו של תשריתו וניסנו באור כשדים, שהיתה חגיגה כל כך גדולה ומפוארת ורבת רושם שהתפשטה לכל האזור. (וראי למשל מארק כהן בספרו The Cultic Calendars) אבל מה שתמיד הפליא אותי, זה איך החגים האלו התפשטו לכיוון פניקיה וכנען, שהמיתולוגיה והדת שלהן שונות משמעותית משל העמים ששכנו מזרחה (אשור, בבל, שומר, אכד וכו').במקרה הזה השפעות הדדיות תמיד נשמע לי כהסבר לא מספק. בכל מקרה תודה. |
|
||||
|
||||
זו הסיבה שלדעתי - כמו לדעת חוקרים רציניים יותר ממני, כי אני חובבת בסך הכול - מקור החגים הפגאניים ביהדות הוא בארץ כנען, כי הם מותאמים טוב כל כך לארצנו, לאקלים ולחקלאות בה. אין כל סיבה לראות בהם מקור בבלי, מלבד השמות. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |