|
||||
|
||||
המהר"ל מפראג היה מזרע דוד? לא ידעתי... על-פי אבי, ישנן דרכים להוכיח שמשפחתנו נמנית על צאצאיו! (אמנם דרך נכדתו, משום שלא היו לבנו בנים זכרים). יש לך פרטים / קישורים? אני בינתיים אלך להביא את הכתר מהבוידעם... |
|
||||
|
||||
אין לך מה למהר ,אם אני ארצה באמת אני אוכל להוכיח שגם אני צאצא של בית דוד וכך גם לגבי כל אדם שתביא לי מהרחוב. ישנה תיאוריה שייתכן שהיא נכונה שכל צאצאי בית דוד ''האמיתיים'' הושמדו כבר במאה ה-תשיעית לפני הספירה בידי המלכה עתליה ,וכל מי שטוענים שהם צאצאי בית דוד מאז הם כולם מתחזים. |
|
||||
|
||||
אין דבר כזה ''כל הצאצאים הושמדו'', תמיד יש איזה בן דוד שלישי או משהו, שמגיח מהפינות הכי מעורפלות של המשפחה, (בדרך כלל ברגע הכי לא מתאים). |
|
||||
|
||||
אין לי טלוויזיה. |
|
||||
|
||||
מי היה זה שהכריז שהוא מצאצאי הגולם מפראג? |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
ידעת לשאול את השאלה לפני שהתשובה התרחשה. אכן, יש נביא בעירו! תגובה 125448 |
|
||||
|
||||
היו לו, לגולם, כמה וכמה צאצאים. את התשובה לשאלה המקורית כבר שכחתי. |
|
||||
|
||||
נדמה לי שיאיר גרבוז כתב זאת באחד מטוריו, שקראתי בספרו ''תמיד פולני''. יתכן ואני מתבלבל עם סאטיריקן אחר. |
|
||||
|
||||
רק עכשיו קראתי את הפתיל העתיק הזה. כמה פרטים נוספים לגבי המסורת על הקשר בין המהר"ל מפראג לבין בית דוד: במסגרת עבודות על עץ היוחסין במשפחה מצאנו אצל אחד מקרובינו מגילת יוחסין שנכתבה במאה התשה-עשרה (לפי מיטב זכרוני. אני יכול לספק יותר פרטים אם זה מעניין). במגילה הזו ישנה רשימת שמות שמגיעה עד המהר"ל וקצת לפניו. לפי אותו מסמך, אותה שושלת מתייחסת לשושלת גאוני בבל אשר מתחילה בבוסתנאי ומסתיימת ברב האי גאון. בוסתנאי בן־חנינא מתייחס למלך דוד (אולי בגלל זה הזכיר כאן Mickey את העירקים כ"הכי קרובים"). האזכור האמין האחרון לצאצאי בית דוד הוא מסיפורים תנכיים על תחילת ימי בית שני: זרובבל ושאלתיאל. אולם מאז אין שום אזכור לבית דוד. שום עדות אמינה יחסית על צאצאי בית דוד (שושלת היוחסין של ישו לזרובבל בתחילת הברית החדשה חסרת כל בסיס למיטב ידיעתי). לכן יש כאן פער לא מתועד של בערך 1000 שנים ולאחר מכן פער לא מתועד של כ־500 שנים בין גאוני בבל לבין המהר"ל. החלקים המתועדים בשושלת החלקית הזו משתרעים על לכל היותר אלף שנים. לגבי שם אחר שהופרח כאן: לפי מסורת משפחתית אחרת (מענף שונה לחלוטין) משפחת דה־בוטון שהיתה בירושליים במאה ה־19 מתייחסת לדון יצחק אברבנל. דווקא שם לא היו זכורים לי אזכורים להתייחסות לדוד. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |