|
||||
|
||||
תראו כמה אנשים - לא מתנגדים לכך אבל לא יעשו זאת בעצמם, למה? למה לא יעשו זאת בעצמם? כי הם יודעים שזה פסול! ולמה הם לא מתנגדים באופן עקרוני? - כי לא אכפת להם מאחרים רק מעצמם! איזה יפי נפש. אם זה דבר פסול, אז למה לא להגיד לכולם על כך? דבר השנוא עליך, אל תעשה זאת לחברך.(הלל הזקן) |
|
||||
|
||||
ואני שב ותוהה, ממתי "יפה נפש" נהיה כינוי גנאי? מה רע ב"נפש יפה"? |
|
||||
|
||||
שלום ערן תודה שתיקנת אותי באמת הייתי צריך לכתוב את הביטוי עם מרכאות כי זו היתה הכונה. ''יפה נפש'' בלשון שגיא נהור. |
|
||||
|
||||
אם כבר, אז נדמה לי שזה ''סגי נהור'', אבל אני לא בטוח. |
|
||||
|
||||
ושוב אני מודה לך על התיקון. אתה צודק. |
|
||||
|
||||
האם כל מה שאתה לא עושה, אסור גם לאחרים לעשות? |
|
||||
|
||||
למשל: "האם תאכל/תמכור מזון לא כשר?" תשובה אפשרית: "איני מתנגד/ת לכך עקרונית, אך לא אעשה זאת בעצמי" אני? אני בולס שרצים (אבל לא שיקמים, ותודה לאשר לבשן ולנביא עמוס, אא"ט). |
|
||||
|
||||
מה הקשר אלי? אגב, אני תוהה כיצד קיבלה המילה "בולס" את משמעותה היום (אוכל בחוסר נימוס). בטוחני שעמוס הנביא נהג לאכול בעדינות, וכוונתו במילה "בולס" היא "מלקט" או "מערבב". "אוצר בלוס" - "סחורה מעורבבת", ביטוי הנזכר במקורותינו בהקשר שאינו חיובי דווקא. |
|
||||
|
||||
אולי הלחם של "בולע" ו"לועס"? |
|
||||
|
||||
כן, קודם בולע ואח''כ לועס, מעין פאראפרזה בולימית על ''נעשה ונשמע'' - ואולי באמת גם דמיון הצלילים לבולימיה תרם משהו. |
|
||||
|
||||
בולס שקמים = חורץ בהן חריץ, לזירוז ההבשלה. |
|
||||
|
||||
יש שפירשו גם "עוסק במלאכה [לא ברורה] הקשורה לתאנים", "שומר", וגם "מחפש" אביתר כהן מציע הסבר להתגלגלות השם, וכן ניסיון להראות טעות אפשרית בהבנת תרגום השבעים בעקבות מאמר זה קראתי דברים נוספים שכתב. מישהו מכיר אותו? ממה שראיתי, הוא מסתמן כעכבר תנ"ך לא קונבנציונלי, עם רעיונות מקוריים כרימון (דרך אגב, זהו "פרי עץ הדר", לדעתו). רובם נסמכים על היקשים לשוניים וירטאוזיים, ומשלבים ידע בגיאוגרפיה ובשפות. |
|
||||
|
||||
לא הכרתי אותו, ואני שמח שקישרת למאמריו, תודה. |
|
||||
|
||||
משום מה זכרתי שאתה חדת פעם את החידה "מה בולסים?" |
|
||||
|
||||
לא, לא כי זה פסול, אלא כי אני מעדיף להשיג את יחסי המין שלי דרך מערכות יחסים. מעין סטייה קטנה כזו שלי, שחיונית לקיום החברה, ככל הנראה. מה בדיוק האנשים שהצביעו כך "עושים" לחבריהם? האם הלל הזקן אמר "מה ששנוא עליך, מנע מחברך"? או אולי "מה שאהוב עליך, כפה על חברך"? מה אם מה ששנוא עלי זה שאחרים אומרים לי מה לעשות כל הזמן? |
|
||||
|
||||
הלל הזקן היה עילג כל-כך? אפשר לא לעשות דבר מה למרות שהוא לא פסול. למשל, אני לא אוכל חצילים אבל לא חושב שצריך להוציא אותם מחוץ לחוק (המממ. דוגמא רעה. אני כן חושב שצריך להוציא אותם מחוץ לחוק). |
|
||||
|
||||
ראיתי שרב האיילים פה מסבירים לך שהם לא רואים פסול בזנות, ושזה פשוט לא מתאים להם. אני רוצה לענות לך אחרת: גם אם אתה יודע שמשהו הוא לא רצוי או שגיאה, לעיתים רצוי לתת לבריות להבין את זה בכוחות עצמם מאשר ל"האכיל" אותם בתשובה הנכונה. ההבנה, לפעמים בדרך הקשה, היא הדרך המוחשית ביותר ללמוד, ועל זה נאמר "אין חכם כבעל נסיון". הגישה של "לחסוך את הכאב מהדור הבא" ע"י מערכת קפדנית של איסורים, וע"י כפיית "הדרך הנכונה" מניבה לרב תוצאה הפוכה, בה מורד האדם שנשללה הבחירה (השגויה) ממנו, ודווקא דוחפת אותו אל פי המשגה. הוא הדין גם לגבי אלכוהול, טלנובלות וכסיסת ציפורניים - כולם מזיקים בפוטנציה, וכולם מותרים, ישגו השוגים וילמדו מטעותם. באשר להלל קשישא, מישהו צריך היה להסביר לו שלהניח שכולנו אותו הדבר הוא אחד מההנחות השגויות הנפוצות ביותר. לעיתים המזור של אחד הוא הרעל של אחר. |
|
||||
|
||||
הסיבה שאני לא משתמש היא כי אני לא נוהג לשלם עבור מה שמגיע ללא תשלום, יתכן ובעתיד אם יהיה לי צורך בזה אחליט אחרת, כרגע המצב הוא שכשם שאני לא משלם על התפוח שגל על עץ התפוחים שלי, אני גם לא משלם על מין שניתן להשיגו בקלות יחסית אם באמת רוצים. עכשיו אתה טוען כי זה פסול אני אשמח לדעת למה הזנות פסולה? מה לא מוסרי בזנות, וממה שהבנתי מכמה הודעות באותה חדירה והשתמשות באדם ככלי משחק (בשעה שהוא מודע לכך) ממש כשם שמתנדב בצבא משתמשים בו בצורה לפעמים קשה יותר וזה כן מוסרי. |
|
||||
|
||||
תראו כמה אנשים - לא מתנגדים לצניחה חופשית אבל לא יעשו זאת בעצמם, למה? למה לא יעשו זאת בעצמם? כי הם יודעים שזה פסול! ולמה הם לא מתנגדים באופן עקרוני? - כי לא אכפת להם מאחרים רק מעצמם! איזה יפי נפש. אם זה דבר פסול, אז למה לא להגיד לכולם על כך? דבר השנוא עליך, אל תעשה זאת לחברך.(הלל הזקן) |
|
||||
|
||||
תראה איך קלקלנו אותך פה באייל. כבר הפכת לאחד המגיבים הרציניים הרגילים. |
|
||||
|
||||
כן אבל רק בנושאים הקרובם לליבי, אתה לא תמצא אותי מגיב בנושאי פוליטיקה או תורת הקוונטים או זכויות בעלי חיים שאינם תנינים/תמסחים. |
|
||||
|
||||
עוד מעט יתחילו לקחת אותך ברצינות, אתה תהנה מהמעמד החדש ותרצה לשמור עליו ועל שמך הטוב, מה שלא יאפשר לך יותר לכתוב הודעות שטותיות ומשעשעות/מרגיזות ותאלץ להמציא לעצמך שם בדוי חדש, תחתיו תמשיך לשעשע/להרגיז את קוראי האייל. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |