|
||||
|
||||
לא בהכרח. האימהות הגדולות המובילות את העלילה הן אלה שיולדות את הבנים המסייעים להישרדות העולם. בהולדת בנות הן משמרות אולי סטטוס נשי אך לא תורמות לביטחון ויציבות עולמיים. האימהות החשובות ביותר הן אלה שילדו בנים ולא בנות. |
|
||||
|
||||
"להישרדות העולם"? אל תגזימי. הרבה מהבנים המפורסמים האלה (ר' היטלר, נפוליון, עראפת וכדומיהם) היו גדולים בהרס יותר מאשר בהישרדות. "גיבור" הוא לא תמיד תואר חיובי, הוא פשוט גבר שעלילותיו מרובות. מעשי גבורה לא תמיד עוזרים להציל את העולם - לפעמים הם מחריבים אותו. וגם אדם כזה נחשב "גדול" - תשאלי כל גבר מאצ'ו. אפילו "גיבור ישראל" כמו משה דיין, למשל, עשה רבות להרוס את המדינה... גבורת נשים היא מסוג אחר - כמו זו של מאדאם קירי, למשל, או, באגדה שלנו, אסתר המלכה (אני מודה שהעולם הגברי לא משאיר מקום רב לגיבורות. אני בטוחה שיש כאלו שלא זכרתי לציין את שמותיהן). |
|
||||
|
||||
וכמה יש כמוה? |
|
||||
|
||||
הכמות היא שקובעת? מספיק שיש לוחמת אחת (גיבורה כהגדרתך) על 10 גברים כדי שהדברים יקבלו נקודת מבט מסוימת. |
|
||||
|
||||
והמלכה הקלטית בודיקה? גם לאירים יש מלכה אגדית שנקברה, אא"ט, בעמידה, בהרים הצופים על אזור סליגו. קאלאמיטי ג'יין? אם נתאמץ אפשר למצוא דוגמאות נוספות. |
|
||||
|
||||
בכלל כל עניין הקבורה בעמידה יכול לחסוך הרבה מאוד מקום בבתי הקברות, הנון קונפורמיסטים יוכלו להקבר עומדים על הראש. |
|
||||
|
||||
יותר פשוט לשרוף את הגופה, אפשר להכין תה מהשאריות או לפזר על פיצה במקום אורגנו, כמו בכמה אגדות אורבניות. |
|
||||
|
||||
- We can burn 'er, bury 'er, or dump 'er.
- Dump her? - Dump 'er in the Thames - What? - Oh, did you like your mother? - Yes! - Oh, then we won't dump 'er, then. Which will it be, then, a bury 'er, or a burn 'er? - I... I don't know. Which would you recommend? - Well, they're both nasty. If we bury 'er, she gets stuffed in a hole in the ground, and gets nibbled up by maggots - nibble nibble nibble - which could be quite a shock, if she's not quite dead. If we burn 'er, she gets stuffed in the flames, crackle crackle crackle, which can be quite a shock, if, like I said, she's not quite dead. But - quick. And, when it's over, you can get a pot of ashes which you can pretend are hers. - I'm not sure... She's definitely dead. - Where's the body? - She's in this bag. - Let's 'ave a look then. <zzzzip> Oh, she looks quite young. - Yes, she was. - Fred! I think we 'ave an eat 'er! - <far off> I'll get the over ready! - Err... Are... Are you proposing we eat my mother? - Uhhh... Yeah. Not raw! Not raw! We'll cook 'er! She'll be delicious with a bit of sulisbery sauce, some vegetables on top. <smacks lips> - Well I do feel a bit peckish... But no, I couldn't. - Tell you what, we eat your mother, and then, if you feel a bit guilty, we'll dig up a grave and you can throw up in it. - Very well! (Monty Python, of course) |
|
||||
|
||||
זה לא כל כך מסתדר עם ההלכה היהודית, אני חושב. |
|
||||
|
||||
אפשרות אחרת שכן מסתדרת עם ההלכה - ליקוט העצמות לאחר שנה לפחות בקבר, והעברתן לקבר קטן יותר. כך נעשה בימי בית שני, והדבר בהחלט ע''פ ההלכה. נדמה לי שראיתי משהו על זה באחד ממוספי יו''כ בויכוח בין איש חברה קדישא ומישהו בעד קבורה חופשית. |
|
||||
|
||||
מדוע "גיבור" הוא לוחם בעיניך בעוד ש"גיבורה" היא חוקרת? מה בנוגע לאלברט איינשטיין? גנדי? ז'אן דארק? בודיסריאה מלכת הסכסונים? |
|
||||
|
||||
אני מודה שהמלה "גיבור" מעלה באסוציאציה את ה-hero הקדום, שהיה דווקא לוחם. סוקרטס מעולם לא כונה בתואר הזה, וגם לא איינשטיין. והאם היה לאמו של איינשטיין חלק בגאוניות שלו? מה הערך הזה של אימהות? לא יכול לגדול אדם - גבר או אישה - בלי שתהיה לה/לו אם יהודיה? |
|
||||
|
||||
דווקא ביהדות ''גיבור'' הוא זה שכובש את יצרו. |
|
||||
|
||||
תגובה 60179 |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |