|
אני לא ממש רוצה להתייחס לתוכן של הסרט, על-מנת לא להרוס מאלו שעוד לא ראו, אבל שים לשימוש המוצלח מאוד שהבמאי עושה בקאטים. יש הסכם לא כתוב בין במאי לצופה שבין קאט לקאט קורים דברים ברורים מאליהם, שהצופה משלים מעצמו - בין סצנת ערב לסצנת בוקר יש קאט בו הצופה מניח שהגיבור יישן. אפילו אם לא מראים את הגיבור אוכל בסרט שמתאר תקופה בת כמה חודשים, הצופה מניח שהוא אוכל.
הבמאי בסרט הזה עושה שימוש מאוד מושכל וחכם בהבנה זו - הוא נותן לצופה למלא את הפערים מבלי להגיד שום דבר ישירות. כשמסתבר לצופה שמה שהוא מילא לא נכון, נו, זאת בוודאי לא אשמת הבמאי. זה היופי פה - כל אי-הבנה נובעת מהצופה עצמו, מה שהופך את המלכודת למושלמת.
|
|