|
||||
|
||||
באמת נחמד שאפשר להמציא אילו מיתולוגיות ''קדומות'' שרוצים, ואחרי זה לקחת יצירות אומנות מאוחרות יותר, ולהשתמש בהן כחיזוק לטענת הקיום של המיתולוגיות הנ''ל, על ידי ניתוח מוטה ומנותק-רקע של יצירות אלה. נו, טוב, כל עוד יש ביקוש לדברים האלה, יווצר היצע, וכיון שהביקוש בא מאנשים לא ביקורתיים במיוחד, אין צורך להיצע להיות מתוחכם או מנומק מדי. |
|
||||
|
||||
אני מוכרחה לציין שהערות מסוג זה מורות על צרות אופקים יוצאת מגדר הרגיל, במיוחד לגבי כל מה שהוא קדום מימי הביניים. "מיתוס סתמי"! המיתוסים האלה אינם רק יצירות ספרותיות בפני עצמן - הן מביעות השקפות עולם, סדרים חברתיים, פילוסופיות חיים. חבל מאוד שחברתנו כיום אטומה לכל דבר שהוא מחוץ למסגרת התרבותית המוגבלת מאוד של עצמה. |
|
||||
|
||||
הוא שהרצון לבסס את הרעיונות האלה באופן שגוי ושקרי על פרה-היסטוריה לא נכונה אינו נכון, לטעמי. נאה לכם, יאה לכם - אמרו כך, במקום לשבת ולעשות רציונליזציה היסטורית של כל האידיאולוגיה והמיתולוגיה החדשה הזו. אמרו את האמת - זו מיתולוגיה חדשה ומעניינת, ואתם רוצים לחיות לפיה. |
|
||||
|
||||
איך אתה יודע מהפרהיסטוריה מה שקרי ומה אמת? מה הוא קנה המידה שלך להעריך את זה? ואם אתה חושב שהמיתולוגיה שעליה אני מתבססת היא "חדשה", אז אני מודיעה לך שהיא בוודאי התקיימה לפני שאתה נולדת. חלק מהחומר שהתבססתי עליו מצוי כבר משנות ה-20 של המאה ה-20, או לפני כן. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |