|
הו, תודה; סוף סוף תגובה שאני יכול להזדהות עימה.
וגם שלחת אותי לשמוע את Frank's Wild Years, לראשונה מזה - אלוהים אדירים, 12 שנה! תודה שוב.
וקצת ויכוח: פארודיות על סינטרה? אתה מתכוון, בוודאי, ל- I'll Take New-York ולגרסה השניה של Straight to the Top. מוזר, אני תמיד חשבתי שהם שירים "תמימים" ברוח סינטרה, וגם עכשיו איני רואה את העוקץ הפארודי בהם (פרט, אולי, לחוסר היכולת המופגן מאוד של וייטס לשיר בקול של סינטרה). מכל מקום, בין כפארודיה ובין כשירים תמימים, הם משעממים נורא באוזני (אם כי המעבר ביניהם מדהים). זה לא כל מה שבעייתי באלבום: יש בו עוד כמה שירים משעממים, וכמה שירים שהם בסדר אבל מתארכים יותר מדי.
אבל עכשיו, ההסכמה: למרות הבעיות זה כנראה באמת האלבום הכי טוב של וייטס גם בעיני (וכשכתבתי את המאמר, שכחתי עד כמה הוא טוב). לא רק בזכות כושר ההמצאה המוזיקלי המופלא שבמרבית השירים. יש בו משהו שאין, לדעתי, באלבומים אחרים של "טום וייטס המאוחר" (מאז Swordfishtrombones): רגש. טום וייטס, בשבילי, הוא סוחף ומלהיב, אבל לא מרגש במובן הדומע של המילה. ובאלבום הזה, כן. הוא פשוט עצוב וכואב - אולי אלו המילים, אולי הרישול המכוון בביצוע (נראה שהוא הוקלט עם פחות עבודת אולפן מאלבומים אחרים של וייטס), אולי משהו בשירה. זכרתי תמיד ש-Cold Cold Ground הוא שיר מדמיע; עכשיו נזכרתי שכך גם Yesterday's Here, Frank's Theme, More than Rain, ואפילו Temptation ו- I'll be Gone. וכמובן, Blow Wind Blow, האהוב עלי בשיריו של וייטס. ואם כבר מניתי את כל השירים האהובים עלי באלבום, אין לי לב לא להזכיר את Hang on, St. Christopher, שדווקא אין בו עצב אבל הוא אחד הטובים של וייטס.
|
|