|
||||
|
||||
חבל שלא הבאת גם את הפסקה הבאה מאותו מאמר *: "ואולם הפערים הללו קטנים למדי. הם מבטאים שחיקה בלתי נסבלת בפער המוסרי האיכותי בינינו לבינם - פער שבלעדיו אין סיכוי לנצח במלחמה הזאת, פער שבלעדיו גם אין טעם לנצח במלחמה הזאת." ואולי גם את זאת שאחריה: "ביסודו של דבר מלחמתה הנוכחית של ישראל היא מלחמה צודקת. זו מלחמתה של חברה חופשית קטנה על ערכיה, על אורחות חייה, על עצם קיומה. ואולם צדקתה של ישראל במלחמתה אינה מובנת מאליה ואינה בלתי מותנית. ההתניה היא שהמדינה היהודית תדע לשמור על צלמה גם בשעת לחימה קשה; שישראל לא תיתן לתהליך המלחמה בטרור להפוך אותה עצמה למדינת טרור; שהפיגועים הנפשעים הנעשים בנו לא יגרמו לנו לעשות פיגועים נפשעים באחרים." |
|
||||
|
||||
כותב המאמר טוען שהפערים המוסריים ביננו לפלשתינים קטנים, משום התנגדותו לפעולה בעזה. אני, כאמור, טוען שהפעולה בעזה היתה מוסרית בראייה כוללת (ולכן ממילא לא היה טעם לצטט את הפסקה). אין טעם לחזור שוב על הטענה שהפעולה לא היתה פיגוע כפי שהכותב מכנה אותה. לזכותו יאמר שיש לו את היושרה כדי להודות בהבדלים בינה לבין הפיגועים הפלשתיניים (וזה הרעיון המרכזי בפסקה שצוטטה על ידי). עם זאת, ומבחינה מאד היפותטית, לא הייתי פוסל על הסף פעולות טרור אם כתוצאה מכך ינצלו יותר חפים מפשע. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |