|
||||
|
||||
בעניין דינא דמלכותא דינא, ראיתי אצל יעקב כ״ץ 1 שפסיקת הראשונים (רבינו תם ועוד) בימי הביניים לכלל התלמודי הזה הוא, שתוקף דין זה חל רק אם החוקים והפקודות מושתתים על דינים קדמוניים, זאת אומרת ש׳יש להם לחוקים החדשים על מה שיסמכו במסורת המשפטית של המדינה׳ ודבר נוסף שחוקים אלו מותנים בכך ש׳המלך משווה מידותיו על כל בני מלכותו׳ כלומר זהו חוק שחל על כולם ומכאן שחוקים שרירותיים המכוונים רק לקבוצה מסוימת הם משוללי תוקף לכלל זה. ——— 1 יעקב כ״ץ, בין יהודים לגויים, פיקוח משפטי ומוסרי עמ׳ 58. |
|
||||
|
||||
נייס! רבנו תם אביר שלטון החוק. |
|
||||
|
||||
רבי יעקב היה איש תם יושב אוהלים וחובב יינות משובחים. |
|
||||
|
||||
כמו נח, איש צדיק תמים בדורותיו. גם נח דבר ראשון כשירד מהתיבה נטע כרם. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |