|
||||
|
||||
נצא רגע מהסמנטיקה של המילים. לפי הקישור שהבאת, הכתבה כותרת לראש השופט החילוני האשכנזי הליברלי את התואר ׳שמרן׳ ובכך - גם לשיטתך - מאיינת את עובדת היותו חילוני אשכנזי, משל ׳השמרנות׳ היא מילת קסם ההופכת את החילוני לדתי, את האשכנזי למזרחי ואת הליברלי ללא ליברלי. מכל מקום ולפי מיטב הבנתי , שמרנות היא לא תכונת הנגד לליברליזם. ולעצם הנפשות הפועלות. האם יש חולק שהנתונים מלפני 3 שנים לפיהם רוב שופטי העליון הם אשכנזים חילונים שונים לבין ההרכב הנוכחי ; עוזי פוגלמן, יצחק עמית, נעם סולברג, דפנה ברק-ארז, דוד מינץ, יוסף אלרון, יעל וילנר, עופר גרוסקופף, אלכס שטיין, גילה כנפי-שטייניץ, ח'אלד כבוב, יחיאל כשר, רות רונן. |
|
||||
|
||||
שופט יכול להיות אשכנזי חילוני וגם פאשיסט אנטי-דמוקרטי. אתה מערבב מושגים ומוצא וליברליות ביחד כאילו הם מחייבים זה את זה. ואם אתה רוצה, תעשה עבודת שטח ותשאל את ויקיפדיה כמה מהשופטים ברשימה שלך הם דתיים, מתנחלים, או שמרנים (רמז - אלה שמונו על ידי איילת שקד למשל). |
|
||||
|
||||
אני מציע ברשותך, להתמקד במדרגות השרשור : > אתה - ׳רוב שופטי העליון הם שמרנים ולא חילונים ליברלים׳ > אני - ׳אתה מתכוון ל- ליברליות חילונית שמרנית?׳ > אתה - ׳אתה יודע שליברליות ושמרנות הן הפכים, נכון?׳ > אני - ‘שמרנות היא לא תכונת הנגד לליברליזם’. שמרנות ליברלית [ויקיפדיה] > אתה - ׳ אתה מערבב מושגים ומוצא וליברליות ביחד כאילו הם מחייבים זה את זה.׳ |
|
||||
|
||||
בתגובה מעל שלך,בשאלה בפסקה האחרונה, אתה עברת משאלת הליברלים לשאלת האשכנזים-חילוניים. זה הערבוב. אבל בוא עשה אתה את העבודה השחורה (נו פאן אינטנדד): חפש בויקיפדיה על כל שופט ברשימה שלך האם הוא 'אשכנזי-חילוני-ליברלי' (גם וגם וגם בשביל הטיעון שלך) או לא, ובוא נספור. |
|
||||
|
||||
אוקי. לא שאני מת על הרעיון הזה לחפש מידע אישי על שופטי העליון, מה גם שאני עצלן, אבל זה יעשה קצת סדר. |
|
||||
|
||||
מתוך מבט צופה עתיד, אני מבהיר/מדגיש כי אין בכוונתי בדברים להלן לנסות לשפוט או לבקר או להטיל ספק בעצם כושרם השיפוטי וטוהר משפטם. מאחר ואין התייחסות לפילוחים (דתי/חילוני/ליברל קלאסי/ליברל חברתי) אלו על ידי בית המשפט ואפילו ויקיפדיה באופן מלא, הרי שיש לשוטט ברשת ולחפש את התשובות שלא תמיד ברורות. בישראל הסוגיה הליברלית יותר מורכבת כי אין תמיד וודאות היכן עובר הקו בין ליברלי שמרן (ליברליזם קלאסי) לליברליזם חברתי (מודרני). ככל שיש טעויות בנתונים להלן, הרי שהן נכתבו בתום לב ואני אשמח לקבל משוב באם חלו טעויות. מקרא : אשכנזי/מזרחי א/מ ; חילוני/דתי ח/ד ; ליברליזם קלאסי/ליברליזם חברתי לק/לח עוזי פוגלמן .......... א-ח-לח יצחק עמית .......... א-ח-לח נעם סולברג ......... א-ד-לק דפנה ברק-ארז ....... א-ח-לח דוד מינץ ........... א-ד-לק יוסף אלרון .......... מ-ח-לק יעל וילנר ........... א-ד-לק עופר גרוסקופף ....... א-ח-לח אלכס שטיין ......... א-ח-לח גילה כנפי-שטייניץ ..... מ-ח-לח ח'אלד כבוב ......... מ-ח-לח יחיאל כשר.......... א-ח-? רות רונן ............ א?-ח-לח לסיכום : א - 10 מתוך 13 מ - 3 מתוך 13 ח - 10 מתוך 13 ד - 3 מתוך 13 לח - 8/9 מתוך 13 לק - 8/9 מתוך 13 לשיפוטכם. |
|
||||
|
||||
ואם כבר: 4/13 נשים, 9/13 גברים, 1/13 ערבי מוסלמי, 12/13 יהודיים. |
|
||||
|
||||
הסתייגויותי: אלכס שטיין [ויקיפדיה] - שמרן משפטי ואפילו קיצוני. לא לח בכלל. יחיאל כשר [ויקיפדיה] - נבחר לאחר שסומן כבעל גישה שמרנית. סולברג, אלרון, וילנר, מינץ (מנציגי המתנחלים) - שמרנים לעילא ולעילא. אם נוסיף את שטייניץ, שלפי המידע החלקי היא באמצע, נקבל בדיוק 6.5 שופטי עליון שמרנים. קשה להיות יותר מאוזן מזה. המוצא של השופטים פחות מעניין אותי. |
|
||||
|
||||
1. השופט כשר מתעסק בעיקר בנושאים שלא משיקים לתחומים בהם נדרשת פסיקה/הכרעה שיפוטית היכולה להעיד על גישה ליברלית חברתית או קלאסית שכן נושאים אלו לרוב מאופיינים בגישה קלאסית במיוחד בישראל. לפחות מפסקי הדין המעטים בנושאים החורגים מתחום התמחותו לא התרשמתי שהוא 'שמרן' 1 ומכאן שאפשר להניח אותו בסימן שאלה. לעניין שטיין : גם כאן הדעות חלוקות, כך למשל ראה כאן וכאן וכן בעניין פסילת דרעי, ועוד פסקי דין שלא ברורה קביעתך שהוא שמרן קיצוני. כנ"ל בעניין שטייניץ שהיא 'חשודה' מרכזית בגלל בעלה, דבר הגורם לה ל'התיישר' לפי הקו המוביל. אני סבור שהחלוקה הנכונה מתכוונת יותר לכיוון ה- 5/13. 2. 'המוצא של השופטים פחות מעניין אותי' > אולי אותך זה לא מעניין, אבל את האחרים זה כן מעניין ואפילו גורם לתסיסה חברתית פנימית כשמנסים להתעלם או לבטל זאת. אזכיר לך שהחלוקה הבאה הייתה על דעתך > שמרן/לא שמרן - חילוני/דתי - אשכנזי/מזרחי. אתה לא יכול - או לפחות זה לא מקובל - לאחר שבודקים את הנתונים, לטעון שזה לא מעניין אותך. אם זה לא היה מעניין אותך, אז למה כתבת/המלצת - אבל בוא עשה אתה את העבודה השחורה (נו פאן אינטנדד), חפש בויקיפדיה על כל שופט ברשימה שלך האם הוא 'אשכנזי-חילוני-ליברלי' (גם וגם וגם בשביל הטיעון שלך) או לא, ובוא נספור'. וכעת לאחר הספירה זה לא מעניין אותך? אסכם שוב ברשותך את עמדתי ביחס לשאלת זיהוי האליטות: 10 אשכנזים, 3 מזרחיים 10 'חילונים', 3 'דתיים' 8 בעלי אג'נדה ליברלית חברתית מובהקת, 5 בעלי אג'נדה ליברלית קלאסית רכה. ---------------- 1 האחד יטען שהוא שמרן על גבול הפאשיזם הקיצוני והשני יטען שהוא ליברלי סופר פרוגרסיב קיצוני |
|
||||
|
||||
(מעניין מה יהיו התוצאות של ספירה כזאת לרבנים ראשיים או רבני ערים או דיינים...) |
|
||||
|
||||
אז כמה גם וגם וגם? (ואני לא מקבל את ההסתייגויות שלך, בעיקר לא לגבי שטיין.) |
|
||||
|
||||
> 3 דתיים לאומיים אשכנזים ש- 2 מהם מתגוררים בשטחים (אלון שבות, דולב) ואפילו לא דתי ספרדי אחד לרפואה או אפילו סתם דתי שלא מזוהה עם הדתיות הלאומיות. > 1 עיראקי 1 מרוקאית הנשואה לאשכנזי. אין יותר מאוזן מזה. אפשר לעבור למאונך. |
|
||||
|
||||
אתה ציטטת את התגובה שלי, ושם היה כתוב במודגש: כמה הם גם אשכנזים וגם ליברלים וגם חילונים. |
|
||||
|
||||
אשכנזי,חילוני וליברלי חברתי עוזי פוגלמן .......... א-ח-לח יצחק עמית .......... א-ח-לח דפנה ברק-ארז ....... א-ח-לח עופר גרוסקופף ....... א-ח-לח רות רונן ............ ?-ח-לח (לא הצלחתי לזהות את מוצאה) ח'אלד כבוב ......... ?-ח-לח (ערבי מוסלמי, זה 'מזרחי' במונחים הישראלים?) אשכנזי דתי וליברלי קלאסי נעם סולברג ......... א-ד-לק דוד מינץ ........... א-ד-לק יעל וילנר ........... א-ד-לק מזרחי, חילוני וליברלי קלאסי יוסף אלרון .......... מ-ח-לק עמדתם שנויה במחלוקת? גילה כנפי-שטייניץ ..... מ-ח-? אלכס שטיין ......... א-ח-? יחיאל כשר.......... א-ח-? |
|
||||
|
||||
בקיצור, מצאת ארבעה א-ח-לח ים מתוך 13, רחוק מאד מהרוב המוחלט שהצהרת עליו בהתחלה. |
|
||||
|
||||
חבל שאתה מתעלם מהנושא העדתי - שהוא לב העניין החברתי הישראלי - באמצעות הצבת תנאים מצטברים שאין בכוחם לכסות את ערוות המערכת לדורותיה. נשאר אם כן חלוקים בשאלת האיזון החברתי בדגש על העדתיות ובאותה הזדמנות אאחל לך שנה טובה ומופלאה. |
|
||||
|
||||
ובשביל לסבך עוד יותר : "בית המשפט העליון פסק אתמול (שני) כי ילד שנולד בהפריה מלאכותית מזרעו של חייל, שניטל ממנו לבקשת הוריו אחרי מותו, יוכר "כילדו של הנספה" לפי "חוק משפחות חיילים שנספו במערכה" ויהיה זכאי לתגמולים מהמדינה על פי חוק. זאת, גם אם לא היה קשר זוגי בין החייל שנספה לבין אם הילד, והחייל לא התכוון להביא ילד לעולם בדרך זו". "הארץ". ולטובת הלא מנויים - כאן. הרכב השופטים : אלכס שטיין, יוסף אלרון, דוד מינץ מה טיבה של פסיקה זו : ליברלית קלאסית או ליברלית חברתית ? |
|
||||
|
||||
זו סוגיה כל כך פריקית ומוזרה שאני בספק אם לאידאולוגיות המיינסטרים יש הרבה מה להגיד עליה. |
|
||||
|
||||
לא מן הנמנע כי גם חייל יפה תואר בסדיר ישקול ברצינות התאבדות, אם בדרכו לשקמיה הוא יפגוש הריונית חייכנית עם טנא ברכות בנוסח: ׳מזל טוב אבא!׳ |
|
||||
|
||||
נראה שזרע של חלל שווה מבחינה כלכלית יותר מזרע סתם. האם ההורים יכולים לקבוע מי תזכה בו? |
|
||||
|
||||
זרע של חלל? ישר חשבתי על זרע אנדרומדה. |
|
||||
|
||||
בוודאי. הם יעשו איתה הסכם לפיו, הם יזרקו לה דמי כיס כל עוד היא תהיה צייתנית. תהיה בטוח שהפסיקה הבאה תהיה מה קורה אם הזרע יתפתח לשלישית יתומים אומללים. עלות זרע שיודע לשחות כנגד כל הסיכויים יעלה לקופת המדינה מעל 2,000,000 ש״ח צמודי מדד. שופטים שמרניים. כן. |
|
||||
|
||||
להפך, היא זו שמקבלת את הכסף מהמדינה. אבל הם יכולים לעשות מכרז. (וילנר שמרנית עוד פחות מאלו) |
|
||||
|
||||
ומדבריך עולה שהשלישיה היא איזו תאונה מצערת, לא ברור למה. מה הבעיה לחלק לכמה נשים? |
|
||||
|
||||
האם - האם, היא לצורך העניין פונדקאית או שהיא גם האפרוטרופוסית של הילד? היא תוכל מחר לעזוב את הארץ למרות התנגדות הורי החלל? האם קיים ניכור סבי בדומה לניכור הורי? בכתבה צוין כי הילד יוכר כיתום ללא התייחסות לזכויותיה שלה. האם היא תוכר כאלמנת חלל צה״ל ? היא זכאית להטבות מהמדינה בתור אם של יתום של אב חלל? איזה אינטרס יש לאישה לגדל ילד ללא אב, אם היא לא מתוגמלת כספית? אלטרואיזם להקים זרע של חייל? ולמה לא מגיע אח ליתום ? |
|
||||
|
||||
טיבה של הפסיקה: מטומטמת. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |