|
||||
|
||||
בקשר לכל נושא הרף שאתה מנסה להגחיך ללא הצלחה . כמו בכל תחום מעניין יש כלי חשוב של היגיון ושיקול דעת. פשוט אין לך כזה.. ואם מבחינתך לעבור באור אדום זה כמו שביתות מדורות בכביש וסרבנות כי זה מה שמתחשק לך אז בהחלט הגיוני שתבחר במרד כדרך חיים. ++אולי מוכיחות מרד מהצד השני ומאידך >הצד השני... היה יותר אחראי מכם כלפי האחריות שלו במדינה דמוקרטית תוך הבנה של מושגים בסיסיים. תגובה 771906 וגם >במשך שנים יש נסיון להתמודד עם השינוי ללא שבירת כלים . היום אתם שוברים את הכלים וזה לא לגיטימי. תגובה 771923. יש סתירה בין אלו.. לצטט משפט שמתחיל באולי בהקשר הזה מעיד עד כמה הטיעון שלך לא רציני על כל השאר התשובה בגוף השאלה. אני אפילו אפרט לך ככה יפה שתאהב: דעתי בנושא ידועה. |
|
||||
|
||||
>היגיון ושיקול דעת. פשוט אין לך כזה בבקשה, אנא הפעל את ה"היגיון ושיקול הדעת שלך" ותן הגדרה מדוייקת לאותו "סף מסוים". אחרת, מישהו עוד עלול לחשוב שאין לך, באמת, הגיון או שיקול דעת. >מבחינתך לעבור באור אדום זה כמו שביתות אני כתבתי "לעבור באור אדום"? אני כתבתי, ואני מצטט, "ליטרלי קריאה למרד, קריאה סירוב פקודה (לא "הפסקת התנדבות", ממש סירוב פקודה של חיילים בסדיר) או סירוב פקודה 2, פיצוץ מכוניות בצמתים, הכנת מטעני דמה, פיגועי טרור ושפיכת חומצה על חיילים" (תגובה 771957) >וסרבנות לא הייתה סרבנות >לצטט משפט שמתחיל באולי בהקשר הזה מעיד עד כמה הטיעון שלך לא רציני מעניין, כי כשכתבת "הצד השני... היה יותר אחראי" או "יש נסיון להתמודד עם השינוי ללא שבירת כלים" לא הופיע שום "אולי". תחליט, או שאתה נחרץ או שאתה מתלבט. |
|
||||
|
||||
++ותן הגדרה מדוייקת לאותו "סף מסוים.. הסברתי כבר בצורה מדויקת שנחצה הרף מבחינתי. ביותר התגובה אחת פה. הנסיון שלך לנסות לומר שהרף לא ברור לי הוא סתם להתעלם מהקשר. אם אין לך אפשרות לקבוע לעצמך את הרף אל תנסה להוציא את זה על אחרים. שב עם עצמך ותגדיר לך את זה. זה המינימום שאזרח צריך לעשות לפני שהוא יוצא למחאה. ++לא הייתה סרבנות.. ברור שכן. אבל כל עוד אתה לא מסוגל לקבוע לעצמך רף זה לא משנה מה אתה חושב על הסרבנות . לפי הדעה שהצגת אתה יכול להסתובב ולפנצ'ר לאנשים את המכוניות כי אולי זה מה שמתחשק לך.. ++מבחינתך לעבור באור אדום זה כמו שביתות אני כתבתי "לעבור באור .. כשנתתי את הדוגמא של אור אדום עדיין טענת שהרף זה מה שמתחשק, אם אתה עומד מאחורי זה אין לך יכולת להגדיר רף משלך ++לצטט משפט שמתחיל באולי בהקשר הזה מעיד עד כמה הטיעון שלך לא רציני.. זה שהיה אולי במשפט לא אומר שאני מתלבט. אתה יכול לנסות להוציא מהקשר גם את הדברים האחרים שציטטת בלי קשר לכלום. זה לא הופך את הלוגיקה שלך לפחות פאתטית. |
|
||||
|
||||
>אם אין לך אפשרות לקבוע לעצמך את הרף... שב עם עצמך ותגדיר לך את זה נשמע שאתה מצפה שתהיה לי הגדרה משלי לסף, ומתוך הנחה סבירה שאתה לא מכיר אותי אישית, אפשר להכליל שאתה מצפה שלכל "אזרח" תהיה הגדרה משלו. שזה, בעצם, הופך את ההגדרה לאישית, שיכולה להיות שונה וייחודית לכל אדם ולכל אזרח. אפשר לקרוא לזה אפילו "הגדרה אישית-ייחודית". מעניין, כי במעלה השרשור כתבתי לך שיש לך הגדרה אישית-ייחודית (תגובה 771873) והתרעמת ש "אין שום ראיות לשום דבר שאתה אומר פה, אפשר להתווכח מה ייחודי בדעה שלי" (תגובה 771906). אז תחליט, ההגדרה היא כללית או ההגדרה היא אישית-ייחודית? >ברור שכן "ברור" למי? האם גם פה יש לך הגדרה אישית-ייחודית לסרבנות, או שאתה משתמש בהגדרה המקובלת? למה לא להשתמש בשפה העברית וההגדרות המקובלות? >עדיין טענת שהרף זה מה שמתחשק לא לא. אתה זה שטוען שהרף לא מוגדר, שכל אחד יכול להגדיר אותו, שזה "המינימום שאזרח צריך לעשות", שכל אחד צריך "לקבוע לעצמו" וכו'. >זה שהיה אולי במשפט לא אומר שאני מתלבט אז במקום התלבטות תקרא לזה חוסר החלטיות, איפה-ואיפה, אפולוגטיקה,... תקרא לזה מה שתרצה! חוץ מהמילה "עקביות" שכן היא בטוח לא מתאימה להתנהלות שלך. |
|
||||
|
||||
יש חוק, שבגץ עדיין לא התערב בו 😉 והוא תופס בכלל השפות האנושיות, מילים מרכיבות משפט שכמה ממנו יוצריםש פסקה שמביאה להקשר, ככה יוצא שלכל מילה משמעות שונה בהקשר אחר . המילה ייחודי במשפט שאתה מנסה לצטט ממנו משמעותה שהדעה שלי לא מיוחדת בעולם ושאחרים חושבים כמוני. עכשיו נכון שלכל אחד צריכה להיות דעה משלו, זאת לא פעם ראשונה שאני מזכיר לך שאני דמוקרט כשאתה נוקט בגישה פשיסטית, הדעה של כל אזרח אישית אבל לא חייבת להיות ייחודית, הוא יכול לחלוק אותה גם עם רבים אחרים. שוב לא הצלחת להוציא מהקשר את הדברים שלי. ++האם גם פה יש לך הגדרה אישית-ייחודית לסרבנות.. מה שרשמתי בתגובה הקודמת היה מדויק ולא קידמת את הדיון. ++אתה זה שטוען שהרף לא מוגדר.. ממש לא. גם פה אתה חוזר על עצמך והדיון לא מתקדם לשום מקום. ++זה שהיה אולי במשפט לא אומר שאני מתלבט אז במקום התלבטות תקרא לזה חוסר החלטיות.. שים לב למשפט הבא: "אולי אתה חושב שלהשתמש באולי מעיד על חוסר החלטיות אבל קח בחשבון שאולי זה בעצם מעיד על חוסר אינטליגנציה". אולי 3 התלבטות 0 חוסר החלטיות 0. מש"ל. |
|
||||
|
||||
>הדעה של כל אזרח אישית אבל לא חייבת להיות ייחודית, הוא יכול לחלוק אותה גם עם רבים אחרים אולי. כשאתה לא מביא את ההגדרה שלך, איך אפשר לדעת אם היא ייחודית או לא? אולי אתה חולק אותה עם רבים אחרים, ואולי היא אישית-פרטית שלך? אתה כמובן לשמור אותה בסוד, אבל "האייל" הוא מקום דיונים - אם לא תחלוק את דעתך לגבי "מרד", אי אפשר יהיה לדעת למה בדיוק התכוונת ב"ללכת על מרד" (תגובה 771839). שאר המשפטים לא מספיק קוהרנטים מספיק כדי שאוכל למצות טענה מסויימת מהלהג. |
|
||||
|
||||
++כשאתה לא מביא את ההגדרה שלך.. כבר הבאתי. תגובה 771955 וגם תגובה 771572 . והייתי מאוד ברור. אין צורך לחמם אותי בהוצאת הדברים שלי מהקשר . |
|
||||
|
||||
לדעתי לא היית מאוד ברור. אתה מדבר על פעולות מסויימות בתגובה 771572 אבל לא מגדיר את אותן הפעולות כשלעצמן כמרד, אלא רק כאשר הן חוצות רף שרירותי (תגובה 771601) שהוא ב"רמה חסרת תקדים שמהווה מרד". כלומר, מה הוא מרד? פעולה "ברמה חסרת תקדים שמהווה מרד". הגדרה זה לא, לכל היותר מדובר בהגדרה מעגלית. למשל, אתה לא מסביר מדוע "אי התנדבות" - פעולה חוקית - היא "מרד", אבל מדוע סירוב להתגייס אינו מרד; אתה כותב ש"חסימת צירי תנועה... מתוך כוונה מוצהרת למנוע פעולות ספציפיות של הממשלה" הם מרד, אבל יש נסיבות מקילות כשנדמה לך שמדובר ב"לחץ חיצוני"; או שאתה מציינת שביתות מסויימות הם מרד אבל לא שביתות אחרות, למרות שכל השביתות כולן מטרתן להשפיע על הממשלה. לזאת התכוונתי בהגדרה לא קונסיסטנטית ואישית-פרטית: אתה מחליט מה הוא מרד בהתאם לפוזיציה הפוליטית, כך שאותה פעולה יכולה להיות מרד או לא, כאשר הגורמים המקלים והמחמירים נקבעים שרירותית ותלויים בעיקר בתחושת הבטן שלך והאם אתה חושב שמדובר בפעולה שמהותה עלולה "להוביל לסוף הריבונות". |
|
||||
|
||||
++לדעתי לא היית מאוד ברור. אתה מדבר על פעולות מסויימות בתגובה 771572 אבל לא מגדיר את אותן הפעולות כשלעצמן כמרד..++ נראה לי שאתה מתבלבל בין ברור למפורט. רשמתי בדיוק מה זה מרד בלי לפרט כי זכותי להניח שיש קוראים שיבינו את זה בלי פירוט. אם חסר לך פירוט זה לא אומר שהמסר לא ברור אלא שאתה לא יכול לקשר אותו למציאות. כל מה שאתה צריך זה לבקש פירוט במקביל ללנסות להבין את המסר, ככה הדיון יכול להתקדם בכיף. ++כלומר, מה הוא מרד? פעולה "ברמה חסרת תקדים שמהווה מרד". הגדרה זה לא, לכל היותר מדובר בהגדרה מעגלית..++ כאן שוב, אתה מתעלם מההקשר. מדובר בתגובה למישהו אחר ולכן הניסוח כזה.. אתה מעדיף לנתק את הניסוח מהרעיון שלי למה זה מרד לא להתמודד איתו וחבל. אחר כך אתה רושם כל מיני דברים בצורה של אתה כותב ככה אבל לא כותב ככה.. זה מיותר, אני יודע מה כתבתי ואם לא הסברתי דבר מסוים שלדעתך חסר זה לא אומר שהטיעון שלי חלקי אלא שפשוט הוא חסר לך ולי ולחלק מהאחרים ייתכן שהוא מובן מאליו.. אם היית רושם פשוט את מה שחסר לך במקום לציין מה לא כתבתי הייתי יכול להתייחס לטענות שלך ברצינות. |
|
||||
|
||||
חסרה לי הגדרה ל"מרד", שלא מבוססת על מושגי שסתום ותחושות בטן. |
|
||||
|
||||
מרד, בצרפתית פירושו חרא. |
|
||||
|
||||
אני אענה לזה, אבל אם תחשוב באיזשהו שלב שמדובר בתחושת בטן, אני מציע לך לחשוב שוב. |
|
||||
|
||||
מרד מבחינתי - נקיטת בפעולות לא דמוקרטיות להחלפת השלטון, תוך פגיעה משמעותית במדינה וסכנה לקיומה. |
|
||||
|
||||
אילו פעולות נחשבות עבורך "פעולות לא דמוקרטיות להחלפת שלטון"? השלטון כרגע הוא של הליכוד בראשות בנימין נתניהו כראש הממשלה. לכן, פעולות כמו התנקשות בראש הממשלה, סחיטה באיומים של חברי כנסת להצביע בעד הקדמת הבחירות, הפיכה צבאית או הפיכה דתית הן כולן פעולות "לא דמוקרטיות" שמטרתן היא "החלפת השלטון". מאידך - "אי ההתנדבות לצהל" היא פעולה חוקית שלא מחליפה שלטון, "חסימת צירי תנועה מרכזיים" היא פעולה אמנם לא חוקית אך אינה מחליפה את השלטון ו"שביתות במשק" הן פעולות חוקיות או לא חוקיות (תלוי מקרה) אך מטרתן אינה להחליף את השלטון. לכן, כל אלו שטענת שהן מרד בתגובה 771572 הן לא מרד לפי ההגדרה הנוכחית שלך. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |