|
התשובה לכל השאלות היא שיש כל מיני ומכל הסוגים. 1. זו שאלה של גודל ומשקל. יש מיני רחפנים ומזל"טים שהם בגודל של טיסני תחביב, המשוגרים מן הכתף או הקרקע. רוב הכתב"מים הקרביים הם די גדולים. אלו פלטפורמות שיכולות לשאת מצלמות, כלי ירי, ראשי נפץ, פגזים וטילים מלבד המנוע והדלק. המנועים שלהם אינם מספיק חזקים כדי להגיע למהירות שתתן להם מספיק עילוי. רוב הכתב"מים לא צריכים להיות מהירים וחזקים כמו מטוסים ולכן נשיאה של מנוע כבד כמו מנועי בוכנה או סילון היא מכשלה. כמו בטיסני התחביב יש כאן גם שאלה של ניידות וגמישות (אין צורך במסלולים). 2. יש גם משגרי מטוסים. למשל מטוסים ימיים המשוגרים ממטול (קטפולטה) או כלי טיס המשוגרים מגחונו של מטוס גדול יותר. יש כלי טיס עם מנועים רקטיים, כמו רכבי חלל, ויש מטוסים עם רקטות האצה (זה עסק מסובך ומסוכן ולכן בד"כ מדובר במנועי עזר רקטיים קטנים). רוב מטוסי הקרב עם מנועי סילון משתמשים בטכניקה של מבער אחורי (רכיב שמצית מחדש את האויר הנפלט מן המנוע וזו בעצם הנעה רקטית). התשובה לשאלתך היא שמנועים תעופתיים מספקים מספיק גמישות. הם יכולים לספק מספיק כוח ותאוצה כדי להגיע למהירות עילוי והם יכולים לאפשר גם טיסה אינרציאלית חסכונית. זה מושג ע"י שליטה במהירות הסיבוב של הטורבינות-מניפות במנוע.
|
|