|
||||
|
||||
> מצב לחימה. זה טוב לרייטינג זה קצת שטחי, לא? יש לנו מושג אם "קשת" מוכרת יותר פרסומות ביותר כסף בימים אלה? |
|
||||
|
||||
הרייטינג של ערוץ 12 עלה ב-70 אחוז מאז המלחמה. |
|
||||
|
||||
האם זה אומר שגם ההכנסות מפרסומות עלו ב-70% ? |
|
||||
|
||||
אני אמרתי שזה טוב לרייטינג. והראתי שזה טוב (מאד - הרבה יותר ממה שציפיתי) לרייטינג. מש''ל. הניטפוק ''האם רייטינג טוב לפרסומות'' נשמע לי חלש מאד. ברור שרייטינג משפיע על רווחיות הערוצים, אחרת לא היו מודדים אותו. מי שטוען שלא, הוא זה שצריך להביא הוכחות לזה, כי זו טענה מאד מרחיקת לכת. |
|
||||
|
||||
אני לא יודע איך הרייטינג מתומחר, אבל אני יכול לתת דוגמאות בהן הרייטינג לא משפיע על התמחור. * אם יש 2 ערוצי תקשורת ששולטים בשוק באופן שווה והרייטינג עלה אצל שניהם גם באופן שווה. * תקציבי פרסום שנתיים שלא ניתנים לשינויים * אפיקי פרסום נוספים שעומדים לרשות המפרסמים. |
|
||||
|
||||
ואכן נראה שהדוגמאות התיאורטיות האלו לא רלוונטיות לערוצי הטלוויזיה הישראלים. |
|
||||
|
||||
אני לא בטוח שרוב שטחי הפרסום המסחרי בטלויזיה הישראלית לא נמכרים מראש לחברות הפרסום הגדולות שהן אלו שמוכרות למפרסמים הגדולים את בנק השניות ברמות מחיר בהתאם לשעות הפריים או בוקר או קדם פריים או לילה. התקציב לרוב סגור לשנה מראש וכך גם השניות שבהן הפרסומות של הארגון יפורסמו. במקרה כזה העלייה ברייטינג לא רק שלא תעלה את ההכנסות היא עלולה גם להעלות את ההוצאות שכן יש להערך בפורמטים שונים של שידור חירום שהוא הנפוץ בעיתות מלחמה והוא לא תמיד הכי רווחי. הרייטינג עולה אבל לא ההכנסות |
|
||||
|
||||
הפונז צודק ואני לא מבין מה אתם רוצים ממנו. לא צריך לטעון שהתקשורת מרוויחה עכשיו מהעליה ברייטינג כדי לטעון שהתקשורת מעוניינת ומקדמת עכשיו את העליה ברייטינג. נתוני רייטינג גבוהים עכשיו הם נתונים שיכולים לשמש את התקשורת בעתיד לשכנע מפרסמים לפרסם בערוץ. זה נראה לי דיון מאוד משונה אם הפונז צריך להוכיח משהו שאמור להיות כל כך טריביאלי ומוסכם. איך אפילו טענה טריביאלית (ממש ממגירת הדברים שהם ״כאילו דה?!״) כמו ״המדיה פועלת ומעוניינת ביותר רייטינג״ נהיה משהו שאפשר להציג כמשהו קונטרוברסלי? למה ההתעסקות בכמה שקלים נכנסו החודש לערוץ זה או אחר קשור למה שהפונז אמר? אלו טיעונים גרועים כטיעונים מחלישים. להיפך - אפשר אפילו להגיד שאלו טיעונים מחזקים. דווקא עכשיו, כשהמדיה הישנה מתקשה להיות רווחית, שיקולי הרייטינג של הערוצים עולה (לפעמים על חשבון המקצועיות העתונאית) כי הם נאבקים על כל שקל ומנסים להוכיח למפרסמים הנוטשים שהם עדיין מסוגלים לספק עיניים שיצפו בפרסומות. המדיה הישנה מנפנפת בידיה בפניקה, בזמן שהיא מנסה להישאר עם הראש מעל המים. |
|
||||
|
||||
לא מסתדרת לי התמונה בראש- לנפנף בידיים בפאניקה בזמן שמנסים לשמור את הראש מעל המים. |
|
||||
|
||||
שיחקת פעם כדורמים? (אגב, זה העינוי הכי גדול שאפשר להעלות על הדעת: בזמן שאתה מפרכס נואשות בנסיון לא לטבוע מגיע בריון ומכניס לך ברך בביצים). |
|
||||
|
||||
(נראה לי שתיארת במדויק את מצבנו הקיומי מזה כשנה). |
|
||||
|
||||
LOL. תודה! |
|
||||
|
||||
לא הייתה כאן כוונה לערער מוסכמות, אלא יותר לחדד אותן. 'נתוני רייטינג גבוהים *עכשיו* הם נתונים שיכולים לשמש את התקשורת *בעתיד* לשכנע מפרסמים לפרסם בערוץ'. > המפרסמים יודעים שזאת הייתה תקופת מלחמה והיה אקשן. אבל *עכשי*ו השלום הפציע, אז אין צפי ל'אקשן' ומכאן שהם לא ישלמו על מחירי 'אקשן' כשהכל שליו וצבעוני. > מה עוזר למפרסם המידע שפעם היה לערוץ רייטינג גבוה כשהיום יש לו רייטינג ברצפה. פוטנציאל? |
|
||||
|
||||
> המזה״ת לא עובד ככה. ההנחה שהמלחמה בעצימות זו או אחרת תהיה פה גם לפני חתימה על חוזי פרסום חדשים בעוד מספר חודשים היא יותר מסבירה. > נו באמת. די. ערוצי המדיה מעוניינים ברייטינג. זה כל מה שהפונז טען בהקשר הספציפי הזה וזו טענה טריביאלית שעדיף לפתוח לדיון דברים כמו ״האם כדור הארץ הוא לא שטוח?״ לפני שעוסקים בה. אפרוש בזאת מהתת דיון הזה. |
|
||||
|
||||
למיטב הבנתי (המאד דלה) העלות של הפקת שעת חדשות היא כמעט אפסית לעומת העלות של הפקת שעת דרמה מקורית. אני לא יודע אם ההכנסות לא עולות, אבל אם הצלחת להוריד את העלות ב-50% בלי לפגוע בהכנסות אז נראה לי שדי הרווחת. |
|
||||
|
||||
ז''א שיש העדפה להפיק חדשות כי הם עולים פחות מהפקות מקוריות וגם פחות מאלצות להחזיק 'במלאי' כתבי שטח ותיאום על פני שעות ארוכות. בנסיבות אלו - מצב מלחמה זה טוב לרווחים של ערוצי הטלוויזיה הישראלים ששורת הרווח שלהן גדלה כתוצאה מצמצום הוצאות ולאוו דווקא בגלל עליית הרייטינג שבכל מקרה הוא בשיא בתקופות לחימה. |
|
||||
|
||||
מעבר לרייטינג של ערוץ טלוויזיה נקודתי עם טונות יח״צ, העלייה היא בכל המדיות וחדשות כידוע מזה שנים נצרכים לא רק מהמסך הביתי. טלגרם כמשל, היא יצרנית התוכן המרכזית של ערוצי הרשות השנייה בכל הקשור לענייני ערבים וגם היא עלתה בשיעור של 70%. עוד עליות בפייסבוק, דיסקורד, טיקטוק, x ——- |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |