|
||||
|
||||
באשר לגודל הקהילות - כמחצית מתושבי המחוז המדובר חיים בישובים של 20 אלף תושבים ומעלה. טענה הפוכה אגב קיבלתי מחוץ לאייל - מדוע אני כולל גם את מעלה אדומים ואריאל, במקום לבדוק סטטיסטיקות רק על ישובים קהילתיים, שכן ידוע ששם מתרכזים קיני הטרור היהודי. בנושא האלימות המובחנת. אין בעייה להגדיר את "אלימות המתנחלים" עם הפרופיל היחודי לה. אבל אם משווים אותה לשיעור כלל הפגיעות בישראלים, גם בשטחים וגם בישראל, הן ע"י פלסטינים והן ע"י יהודים (פלילי), אזי עם כל הכאב והגינוי, החלפת הפשיעה הנהוגה בישראל ב"אלימות מתנחלים" היתה ממקמת אותה בטבלאות הפשיעה בסמוך לשוויצריה. מובחנותה כשלעצמה, אין בה כדי להפוך אותה לבעייה חריפה מאשר האלימות הקשה יותר שנהוגה בישראל הן כלפי יהודים והן כלפי ערבים. אתה רשאי כמובן לחשוב אחרת. חשוב למשל על הפשיעה היהודית בארה"ב, או הלהט"בית בישראל. נמוכים ככל שיהיו שיעוריה ביחס לזו של כלל האוכלוסיה, עדיין, בשל גודל כל קבוצה, ניתן לקשרה בכל שנה למעשי רצח אחדים ולמאות מעשי נבלה אחרים. סביר שלשתי קבוצות אלו יהיו פרופילי עברות מובחנים, כאלו שניתן לשים במרכזו של קמפיין, תוך סילוף עליה היכן שישנה ירידה והצגת פעולות תגמול או אפילו הגנה עצמית בזמן אמת כליבה של הבעייה. למרות שמדובר בקבוצה ששומרת חוק באופן מיוחד, עצם ההתרכזות בה לאורך זמן, בתיאור מפורט של המעשים ובפרשנויות מעוררות השראה וזעם, היו מביאים לבסוף גם אנשים רציונליים ושוחרי טוב, כולל מתוך קבוצות אלו, להתחיל לדבר על בדק בית, תוך שהם "מודים" שאכן ישנה בעייה קשה עם גורמים בקבוצה, וזה מה שפוגע בתדמיתה ומעורר את הכפלת האלימות הרצחנית כנגדה. חייזר בעל ריחוק לעומת זאת, היה מתרשם שלא העבריינות היהודית/להט"בית אלא קמפיין שבחר להתרכז היכן שהפשיעה מועטה, במקום בציבורים בהם היא לחם חוק, או אפילו ממוצעת, הוא לבדו שאחראי על הנזק התדמיתי שהביא רבים לחשוב שיש איזושהי סימטריה בין ציבורים שומרי חוק אלו לבין תוקפיהם. בזאת כנראה אסיים את חלקי בפתיל. |
|
||||
|
||||
אם כך אנחנו מסכימים על הקווים בתמונה, אבל לא על מה רואים בה. כלומר מסכימים על העובדות אבל לא על הפרשנות שלהן. בוא נדמיין שתושבי לוד היו רק יהודים ותושבי רמלה רק ערבים. תושבי לוד היו אזרחים שומרי חוק כמו בהתנחלויות- לא היו סמים, לא היתה פשיעה מינית, הם היו חביבים איש לרעהו. ותושבי רמלה היו עבריינים. לא כולם, כמובן, אבל המון עבריינים כבדים בקרבם. ומדי פעם, נגיד פעם בשבוע, היו כנופיות של יהודים מלוד פורעות בערבים תושבי רמלה ללא אבחנה- משחיתה להם את בתי העסק, מרביצה להם עם מקלות, מאיימת עליהם בנשק, ובמקרה הקיצון שורפת איזה בית על יושביו. אני הייתי אומר שתושבי לוד מפגינים אלימות פרועה והם טרוריסטים, ואתה היית אומר שהם בסך הכל שומרי חוק, כי כמות התיקים שנפתחה נגדם נמוכה מהממוצע הארצי, וסתם עושים נגדם מסע הכפשה. ואז אני הייתי אומר- אבל תושבי תל אביב לא עושים טרור כזה נגד תושבי יפו, ואתה היית אומר- אבל הם עושים עבירות אחרות, ובכמות גדולה יותר. אני הייתי אומר - יש כזה דבר ''אלימות הלודאים'', ואתה היית אומר- באותה מידה יש עבירות של קבוצות אחרות בחברה. מדביקים להם תווית מסיבות פוליטיות. ואז אני אומר- אבל העבריינים בתל אביב מגונים בתל אביב ואילו הטרוריסטים מלוד לא מגונים בלוד אלא מקבלים את ברכת הרבנים שלהם. כלומר שבלוד יש תרבות עבריינית, כי בעיני תושבי לוד מה שהכנופיות עושות הוא נורמטיבי, ואפילו מבורך. |
|
||||
|
||||
מאחר ואני רוצה לסיים את חלקי בפתיל ובמחקר שזה מצריך, אקצר. אני חושב שהתמונה שאתה מצייר חוטאת למציאות בשטח. תוכל לתקן אותה אם תוסיף שהרמלאים גם פוגעים בלודאים מדי יום בזריקות אבנים, ירי, דקירות ומעשי לינץ', זאת בתמיכה מלאה של בני עירם ורשויות האכיפה שם, כמו גם עצימת עין (גזענות של ציפיות נמוכות) או הסכמה של הקהילה הבינ''ל. פעם בשבוע מגיב לכך קומץ לודאי, שזוכה (בצדק) לגינוי מקיר לקיר מן הקבוצה שלו (אתה ואני) ולהעמדה לדין, ולעיתים גם לתגובת הקהילה הבינ''ל. |
|
||||
|
||||
אנחנו לא דנים ברמלאים. כולם יודעים שהם חארות. השאלה היא לגבי הגינוי של הלודאים. אתה ואני מגנים, אבל אני לא לודאי, לא יודע לגביך. מאידך חה"כ שרובם הגדול מצביעים עבורם לא מגנים את מעשיהם, כולל של רוצחים מורשעים. במקום לשאול כל לודאי אם הוא מגנה או לא, אפשר לראות מה אומרים חה"כ שהם הצביעו עבורם. האלימות ופריעת החוק של הלודאים הרי לא באה ממניעים פליליים אלא אידאולוגיים. אתה מצייר תמונה של נקם, ולדעתי נקמה היא לא שורש העניין. המספרים שהבאת תומכים בדעתי- הרי אילו נקם היה המניע המספרים היו עולים אחרי 7 באוקטובר ולא יורדים. לדעתי שקט מצד הרמלאים לא מרגיע את הלודאים, כי המניע הראשי שלהם הוא להעיף את הרמלאים לכל הרוחות משום שהם ערבים, ולא משום שהם עבריינים. אני חייב לשאול אם אתה לובש ציצית. אני מנחש שלא, ולו משום שאתה מגנה את הפורעים, בזמן שהרבנים שלהם לא. |
|
||||
|
||||
לגבי "גינויי מקיר לקיר": 1. 32% ממצביעי הקואליציה הנוכחית "אינם מתנגדים" למעשי הנקמה כלפי ערבים בעקבות הפיגוע בעלי בשנה שעברה. סקר 2. מבחינת תגובת המנהיגות הפוליטית: אחרי הפרעות בחווארה, הגינוי היחיד בעוצמה יהודית+ציונות דתית היה ללקיחת החוק לידיים ולא למעשים עצמם. פוגל וסמוטריץ' אף הביעו תמיכה מפורשת בתוכן של אותם מעשי נבלה. הר-מלך קראה לזה תגובת הגנה. לגבי "פעם בשבוע": פי 40 מכך, עפ"י נתוני המשטרה אליהם קישרת. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
==> שזוכה להעמדה לדין נזכרתי בעניין זה, כאשר קראתי על צלם יהודי בן 74 שהותקף ע"י עשרות נערי גבעות רעולי פנים """ המקרה אירע בסוף השבוע שבו התרחשו פרעות רחבות היקף של פעילי ימין קיצוני בכפרים פלסטינים בעמק שילה, לאחר שנודע כי הנער בנימין אחימאיר נרצח על ידי מחבל פלסטיני מהכפר דומא, סמוך לחווה בבנימין שממנה יצא לרעות את צאנו. מאז ועד היום לא הוגשו כתבי אישום בגין תקיפת הצלם, וגם לא נעצר אף חשוד. התיק עדיין נמצא בחקירה, אך ספק אם יגיע לשלב של מעצרים. גורמי ביטחון התייחסו לתיעוד ואמרו: "כשמדברים על מיליציות ביהודה ושומרון - כך זה נראה. איש הישר בעיניו יעשה. אם הם ככה פורעים ביהודי, שבו בנפשכם מה הם עושים לפלסטינים. נכון יהיה שנראה גינוי לפעילות אלימה מסוג זה לאחר החשיפה". """ |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |