בתשובה לkozmo, 10/06/24 15:28
באתי לעודד 769366
הערב ע12 ו-‏11 יפרסמו סקרים שנעשו לאחר פרישת גנץ. אב״ג וליברמן מסוקרים לדעתי בחסר. יתכן והערב יהיה תיקון.
באתי לעודד 769367
אכן ליברמן התחזק בסקרים ל 12-13
יש עתיד יציבה על 14-15
מפלגנץ בערך 23 והליכוד בערך 20
בן גביר יציב על 9-10
ש"ס 10
החרדים 7-8
סמוטריץ' עכשיו עובר עם 4-5
העבודה-מרץ ביחד 9. מרץ לבד לא עוברת.
רעם ותעל עוברות שתיהן כ'א 5.
סער לא עובר.

מה שמדהים אותי זה שבן גביר וסמוטריץ' שומרים על כוחם האלקטורלי מהבחירות האחרונות למרות שכווולם רואים איזה ליצנים הם. טוב, כנראה שלא כולם.
סה"כ 32 מנדטים למפלגות דתיות. בדיוק כמו בבחירות הקודמות. לך תבנה מדינה...
באתי לעודד 769373
1. קשה לדעתי לאבחן את אב"ג כי הוא זה שאמור לקלוט חלק ממצביעי ש"ס או הליכוד. אותי מעניין היה לדעת האם הליכוד 'מפסיד' מנדטים יותר בגלל הרפורמה או בגלל המלחמה. ישנה חלוקה בין תוצאות הבחירות מ-‏12/2022 ל-‏06/10/23 או מתאריך 07/10/23 לעכשיו. בראשון אתה רואה את ההשפעות האזרחיות (מחאה) ובשני אתה רואה את ההשפעות הביטחוניות (חרבות ברזל) שיכול להיות שכוללות גם חלק מספיחי המחאה.

הליכוד :
ע11 - 32>27>22 - 10
ע12 - 32>28>19 - 13
ע13 - 32>26>20 - 12

יש עתיד
ע11 - 24>18>16 - 8
ע12 - 24>18>15 - 9
ע13 - 24>26>16 - 8

האם הליכוד 'מופסד' כ-‏12 מנדטים כי 6 מנדטים בגלל הרפורמה + 6 מנדטים נוספים בגלל המלחמה או שהוא מופסד 12 מנדטים כשרובם בגלל המלחמה ולא הרפורמה שכבר לא על סדר היום.

2. דן תורן ז"ל - זמן

3. "הֲל֣וֹא כִבְנֵי֩ כֻשִׁיִּ֨ים אַתֶּ֥ם לִ֛י בְּנֵ֥י יִשְׂרָאֵ֖ל..." מצטט עמוס מפי הגבורה וזאת בהקשר יציאת העבדים העבריים ממצרים. רוצה לאמר - שווים אתם בעיני האלוהים לכל האומות המשועבדות. אלוהים הרי יודע שאין לישראל משהו מיוחד שאין לאחרים, ולכן אם הם רוצים לכרות עימו ברית ולשמור לו אמונים, יהיו שונים מכל אומות העולם עקב מוסריותם ולא משום גזעם וזאת המצווה הראשונה אותה דורשים כל נביאי ישראל והיא שמירת אמונים לאלוהים יחיד ומיוחד ובזאת הם יבחנו. באם עד חורבן בית ראשון התהום בין ישראל לעמים היה דתי-מוסרי, הרי שממחציתה השנייה של בית שני היא מעמיקה ומרחיבה את תהומותיה גם ובנוסף לעבר לאומיות וגזעיות ומגיעה לשיאה בחורבן בית שני.

המקרא באמצעות מגילותיו וספריו חושף את השוני בין הזרמים בעניין מיזוג והתבדלות. כך למשל, מגילת רות כיצירה ספרותית נדירה (4 לפנה"ס) מתמודדת די בהצלחה עם עיקרי מחשבתו של הנביא יחזקאל וסיעתם של הבונים עזרא ונחמיה הדוחים כל אפשרות למיזוג כלשהו ואפילו גיור בין עם ישראל לשאר העמים וכן מגיירת את אימו הורתו של המשיח. איוב (4 לפנה"ס) לא מתעסק במאבקים בין ישראל ואלוהיו לעמים ואלוהיהם ודן בצדק האוניברסלי החל על כל העמים כולל העם הישראלי. בספר יונה גובש נוהל הקש בגג העיר בטרם היא מושמדת ולשם כך הנביא בעצמו חייב להקיש ואם יברח יאכל אותו הדג. אבל חרף ההשפעות ההלניסטיות על חלק מהכתובים המאוחרים, מחבר ספר דניאל חותם את ההתבדלות שהוכרעה וזאת על רקע המאבקים בין החסידים הראשונים לבין החשמונאים ב-‏162. וככה העם הישראלי ממשיך להתבדל לו אם ממלחמות ואם מדתות ‏1.
---------------
1 הורדוס, אברהם שליט, פרק חמישי. בין עם ישראל למלכות הורדוס (241)

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים