|
||||
|
||||
תומא, Θωμάς Thomas תומאס הוא החתול, השליח הוא תומאס יהודה דידימוס. המכונה גם כתאומו הרוחני של ישו, במקרא תאומיה המתרוצצים בבטנה של רבקה, ״וַיִּמְלְאוּ יָמֶיהָ לָלֶדֶת וְהִנֵּה תוֹמִם בְּבִטְנָהּ", ובמשנה רבי יהודה בן תימא אומר ׳ הווי עז כנמר וקל כנשר, רץ כצבי וגיבור כארי, לעשות רצון אביך שבשמים" — האקדמיה מחדדת - תום או טום |
|
||||
|
||||
עניין המקרא והמשנה מאולץ ברמה חמיצרית כך שחוששני שהניקוד שלך לא יהיה גבוה. אגב, את ''תומים'' המשעשע לא זכרתי למרות שבטוח למדתי את הפרק הזה לפחות שלוש פעמים בחיי, ובד''כ אני דווקא נוטה לזכור שטויות כאלה. |
|
||||
|
||||
לגבי המשנה אתה צודק. רציתי לתקן אבל זה כבר נכתב. התאומים במקרא לא מוכר וידוע. |
|
||||
|
||||
הסימבוליקה הטריטוריאלית - התחבורתית כפי שבאה לידי ביטוי בסימול ההירוגליפי המצרי niwt היא זאת המוקפת חומה ומגינה על תושבי העיר באמצעות חומות אבל מאידך מפוצלת לדרכים ראשיות שמחברות אותה לעולם החיצון מחוץ לחומה. נקודת התפצלות השבילים כ- מרכז העיר - מקום מפגש של תרבויות ומסורות. המציאות כמדינת ישראל - כמו אותן הקהילות היהודיות הנקהלות בעיר בכוונת מכוון של תודעה קולקטיבית ופועלות כנגד אותה קולקטיביות עירונית/אזורית ובנסיבות היהודיות - אוטונומיזם יהודי [ויקיפדיה] . וגם אם לימים הציונות - הטריטוריאלית - זונחת אותו , הרי שהיא שואבת מהמשנה האוטונומיסטית את המסגרות ודפוסי הפעולה של הוועדים והקהילות. הקהילה, הוועד, בתוך העיר הם אותם התאים היסודיים שמפצלים את לכידותה של העיר. הקהילה למרות שהיא חלק בלתי נפרד מהעיר - היא למעשה הניגוד ובין הגורמים הבולטים לפיצולה של העיר. הקהילה היהודית בערים התגבשה כחומה בתוך חומה ללא מוצא. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |