|
||||
|
||||
1. קבוצת התארים ששוללים ממנו משתנה על פי מיקום גיאוגרפי? 2. תמיד מותר שלחרדי יהיו טענות על איך נשים מתלבשות ואיפה הן מתישבות. זכותו לחשוב מה שמתחשק לו. רק שישמור אותן לעצמו, יפגין או שיכתוב על כך מאמרי דעה. אם הוא מציק לנשים בגלל איפה שהן יושבות או איך שהן מתלבשות, בזמן הנסיעה באוטובוס, זאת הטרדה מינית. ראוי שמערכת החוק תטפל במטריד מינית הנ״ל ושתרחיק אותו מהציבור הנורמטיבי עד שילמד איך להתנהג בציבור. הציבור כולל נשים במאה ה-21, נקודה. זה כולל נשים מציבורים שונים וזה כולל נשים שלא מרגישות שהן צריכות לעבור ועדות צניעות וסיווג כשהן מעזות לצאת מהבית. 'מדד צניעות' אוטומטי הוא לגמרי אפשרי טכנולוגית (נשמע כמו classifier די פשוט), אבל הוא רעיון הבל חצוף ומתועב לא פחות ממההוא שבאופן פרטי מציק ומעיר לנשים באוטובוס. האמת שזה נשמע אפילו גרוע יותר. לא כל האפשרי טכנולוגית הוא ראוי. גם זאת הטרדה מינית לכל דבר וזה שמימשת את ההטרדה המינית באמצעות אלגוריתם וע״י מימון המערכת הסוטה הזאת מכספי מיסים, לא משנה את העובדה שזה מגיע בדיוק מאותו מקום - פטרונות על נשים והתיחסות לא נורמטיבית לענייני מגדר וחיים בחברה מודרנית במאה ה-21. גם הפעם אני לא מצליח לפענח אם ההצעה ההזויה הזאת היא כי אתה כותב בצחוק (כמו במקרה של נשים למעלה/גברים למטה) או כי אתה לגמרי רציני. התחושה שלי היא שבנושא זה אתה פשוט נוקט בגישה רטורית שיש לה מילה מדויקת באנגלית - facetious. קל לגחך על השטויות הללו שאיתן צריכות להתמודד נשים כשהן מסתובבות בעולם עם גברים פריטיבים שחושבים שנשים חיבות להם שקל, כשזה לא אתה שצריך להיות הצד הנפגע. מצד שני, אם אתה לגמרי רציני, זה אפילו יותר מטריד. |
|
||||
|
||||
2. אתה רציני שבאמת ראית משהו רציני בהצעת הייעול שלי למיגור הבעיות בישראל בהתקנת מד צניעות באוטובוסים? |
|
||||
|
||||
2. האינטואיציה היתה שאתה לא רציני ושאתה אכן facetious כי הרעיון נשמע הזוי, אבל בישראל כמו בישראל, זה שמישהו מציע משהו הזוי זה לא בהכרח סימן לכך שהוא לא מתכוון לכך ברצינות. לכן סייגתי והתייסתי גם לאפשרות השניה. |
|
||||
|
||||
האם אתה מתנגד לכל קוד לבוש במרחב הציבורי? היו כאן פעם מי שתמכו בזכותו של כל אדם להתהלך עירום (הצ'יף, אביב ובטח עוד כמה) בכל מקום אם זה מה שמתחשק לו, אבל התייחסתי אליהם לתומי בתור תרגיל אינטלקטואלי מסוג החידות האלה בהן אתה מתבקש למצוא את הטעות בהוכחה ש 1=0. מבט אחד בשכנים שלי יכול להסביר למה. |
|
||||
|
||||
כל ערך אנושי אפשר למתוח עד לקצה עם רֶדּוּקְצְיוֹ אַדּ אַבְּסוּרְדּוּם ולהגיע די בקלות למקום בו הכל נשבר, מראים שכן זה לא ושחור זה לבן והכל מתפרק לכדי ניהיליזם וספק בכל הנורמות החברתיות בכל מקום ובכל זמן. זה לא נשמע לי כמו עיסוק (אינטלקטואלי או רטורי) מעניין במיוחד. להטריד נשים בגלל שמיעוט חרדי מאוד קיצוני חושב שהן לא מתלבשות באופן מספיק צנוע וההגבלות המקובלות בחברה נורמטיבית במאה ה-21 לגבי עירום *ברוב החברות של המין האנושי המונות מליארדי בני אדם* הם שני נושאים שונים לחלוטין זה מזה (גם אם אפשר עם צוקהרות רטוריות להראות שזה בעצם אותו הדבר על אותו הרצף ורק עניין של הבדל כמותי או השקפת עולם וכל הג׳אז הרלטביסטי הזה). אם אתה פילוסוף ממש שובב, אתה גם יכול להשתעשע בסטרפטיז בסגנון בעיית הערימה ולהסיר בגדים מולקולה מולקולה ולשאול בכל איטרציה ״נו, ועכשיו זה עירום? ככה אפשר לעלות לאוטובוס?״. אבל אם אתה מתעקש עם השאלה אז יאללה - אישית, מצידי, מה אכפת לי? אם אני הייתי מלך העולם, מעצב את החברה האנושית בדמותי וקובע לכולם איך לחיות, מי שרוצה להסתובב עירום היה יכול להסתובב עירום. אבל אני לא מלך העולם ואין לי שום עניין בשינוי יסודי של כל הפאקים, הפוביות, הצדקנות והתסביכים הפסיכולוגיים הקטנים שיש למין האנושי ולחברות האנושיות באשר הן. לא עד כדי כך אכפת לי מאנשים, ממה שהם בוחרים לעשות ומאיך שהם בוחרים לעצב את החברה בה הם חיים. יש לי דברים יותר מעניינים לעשות עם החיים שלי מאשר להלחם על זכויות של מיעוט זניח ולא מעניין של נודיסטים. |
|
||||
|
||||
פייר אנאף. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |