|
||||
|
||||
לגבי 'הפוזיציה' אתה צודק. הייתי עורך זאת מחדש. לגבי כך שאילצו אותה לחלל את השבת פשוטו כמשמעו. לדעתי לא נכון יהיה לבקש את חוות דעת ההלכה בעניין, שכן חילול היה לגבי חומרתו, היא שאלה של שיקול דעת. האם אמירת 'פרשת משפטים בושה' מצדיקה לחלל את קדושתו של האדם הדתי או מנוחתו של האדם הלא דתי? לדעתי לא. ומכאן שאפילו לא חיללו את שבתה לשיטת המחמירים, עצם חילול קדושת היום או קדושת החירות ליום חופש היא חילול. התוספות לאדם החילוני הן מתבקשות וחבל שלא שכללתי זאת מקודם. אבל מאחר והיחס הוא בין דתיים אז הלכתי לכיוון היהודי-מוסלמי. |
|
||||
|
||||
למי שנושא מעצרי השווא הוא בנפשו, כאן ניתן לתרום לסיוע משפטי לעצורי ההפגנות למען הדמוקרטיה: https://bit.ly/3T0oVDC ובהקשר כללי יותר ניתן לתרום לאגודה לזכויות האזרח: |
|
||||
|
||||
היא בכלל נעצרה? מהקישורים כאן נראה שהיא רק עוכבה לחקירה. וזה משמעותי. אם היא אכן נעצרה, אז השאלה הרלוונטית היחידה היא האם מעצרה היה מוצדק. כולנו מסכימים שהתשובה היא "לא", וזאת בלי קשר ליום או לתאריך. לו מעצרה היה מוצדק, הוא היה נשאר מוצדק גם ביום שבת או ביום כיפור. אם היא רק תושאלה, אז מצד אחד זה הרבה פחות חמור מהסיפור על מעצר שווא, ולא ברור1 שלא הייתה הצדקה לתשאול. אבל מצד השני, לטענה שראוי היה לחכות ליום ראשון יש משקל גדול יותר. כמובן שלמילה "קדושה" אין קשר לכך2 וגם אם המועד לא היה נוח לה מכל בחינה אחרת (נגיד, לא היה לה בייביסטר לילדים) היה ראוי להמתין וברור (בעיני) שגם במקרה זה המשטרה התנהלה לא כשורה, אבל מסיבות אחרות מאשר בתרחיש המעצר. 1 לי, על סמך מה שקראתי בינתיים. אני לא מתמצא בפרטים. 2 אני מבין שזה לא נתפס בעיניך, אבל בעיני - ובעולם מתוקן גם בעיני המדינה - אין שום דבר קדוש ב-"קדושה". זה עניינה הפרטי. |
|
||||
|
||||
כותב טמקא: "האישה, עורכת דין דתייה ושכנתו של מנדלבליט, נעצרה לפני כתשעה חודשים לאחר שסיננה לעבר היועמ"ש ברחוב "פרשת משפטים בושה". מעט לפני כניסת שבת, עצרה לידה ניידת ושני שוטרים ביקשו ממנה להתלוות אליהם> בשל חשד לפגיעה בפרטיות. גירסת עורך דינה: "עוכבה לחקירה בשבת על ידי שני שוטרים שאיימו עליה לעיני ילדיה, הוסעה בשבת לתחנת משטרה בניידת, נחקרה ואף נפתח נגדה תיק פלילי". בכל מקרה כולנו מסכימים שזאת היתה תגובת יתר עצבנית של השוטרים. |
|
||||
|
||||
תוספת: עפ"י נציב התלונות שוב מטמקא - "הובלת אזרחית נורמטיבית בשבת לתחנת משטרה ברכב משטרתי, כשלא עשתה דבר וחצי דבר בניגוד לחוק, הינה התנהלות המחייבת תיקון והפקת לקחים" כך שככל הנראה זה קרה אחרי כניסת שבת. |
|
||||
|
||||
ולכן דייקתי לאחר מכן. 'קדוש' לדתי ו'לא קדוש' ללא דתי בדמות 'יום חופש' או כפשרה - סוף השבוע. |
|
||||
|
||||
מבלי להכיר את המקרה יותר מדי, אני גם לא רואה הצדקה לעצור אדם בשבת. יתרה מכך, מכיוון שלהחזיק אדם במאסר סופ"ש מצריך טרחה ומשאבים מצד המשטרה ובהתאם לדעה הקדומה שיש לי נגד המשטרה, לא יפתיע אותי לגלות שלא במקרה עצרו אותה בשבת (אם כי אין לי מושג מה הנהלים או ההתנהלות דה-פקטו של המשטרה במקרים האלה). אם לדעתך לעצור אדם דתי בשבת שקול ללעצור אדם חילוני ביום מנוחה, אין בינינו מחלוקת. כשאתה אומר "אילצו אותה לחלל את השבת פשוטו כמשמעו", זה לא אומר לי הרבה. אם לא נכון לבקש את דעת ההלכה, על בסיס מה הקביעה שאילצו לחלל אותה שבת? למיטב הבנתי, חילול בשת הוא מושג הלכתי מטבעו. אפילו הלכתי לאינציקלופיית המכלול למקרה שבאמת אין לי מושג על מה אני מדבר1, והמילה הראשונה בערך "חילול שבת" היא "הלכה". אשאל במישרין - האם בעיניך "קדושת השבת" הוא ערך תרבותי, הלכתי או משהו אחר? __________ 1 בכל הנוגע לידע הלכתי, זה לא שיש לי חורים בהשכלה אלא שיש לי נקודות אור בבורות. |
|
||||
|
||||
למען האמת טרם בדקתי מה באמת קרה שם ואני בוחר לנצל את עצלנותי/בורותי ודעתי הקדומה בעניין כדי להמשיך את הקו שאתה מסכים איתי שהחירות בסופי השבוע של האזרח הם זכות שיש לקחת אותה בחשבון במסגרת שיקול הדעת של הממונה (נניח השר) בבואו להטריד את האזרח בכפוף לשיקולי בטחון וכו'. 'סופי השבוע' הם באמת פתרון לרוב האוכלוסיה היהודית והמוסלמית מבחינה דתית ומבחינה חברתית. יום השבת הוא ערך דתי. אמנם ישנה נטייה יהודית חילונית לשייך אותו לערכים חברתיים ואין בכך פסול כל עוד כל הצדדים נהנים מאותם ערכים 'משותפים' |
|
||||
|
||||
למיטב זכרוני לא החזיקו אותה במעצר אלא חקרו אותה ושחררו אותה לביתה (אולי אחרי כניסת השבת - ואז ייתכן שמעורבים כאן עניינים של תחום שבת וצרות דומות). |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |