|
||||
|
||||
טוב, אני מסכים ש"מ̶̶ְד̶̶ִי̶נ̶̶ַת̶ ̶י̶̶ִש̶̶̶ְׂר̶̶ָא̶̶ֵל̶...הקנטון ישְׁקֹד עַל פִּתּוּחַ הָאָרֶץ לְטוֹבַת כָּל תּוֹשָׁבֶיהָ; תְּהֵא מֻשְׁתָּתָה עַל יְסוֹדוֹת הַחֵרוּת, הַצֶּדֶק וְהַשָּׁלוֹם לְאוֹר חֲזוֹנָם שֶׁל נְבִיאֵי יִשְׂרָאֵל; תְּקַיֵּם שִׁוְיוֹן זְכֻיּוֹת חֶבְרָתִי וּמְדִינִי גָּמוּר לְכָל אֶזְרָחֶיהָ בְּלִי הֶבְדֵּל דָּת, גֶּזַע וּמִין; תַּבְטִיחַ חֹפֶשׁ דָּת, מַצְפּוּן, לָשׁוֹן, חִנּוּךְ וְתַרְבּוּת; תִּשְׁמֹר עַל הַמְּקוֹמוֹת הַקְּדוֹשִׁים שֶׁל כָּל הַדָּתוֹת; וְתִהְיֶה נֶאֱמָנָה לְעֶקְרוֹנוֹתֶיהָ שֶׁל מְגִלַּת הָאֻמּוֹת הַמְּאֻחָדוֹת." הוא התחלה לא רעה, ואם ייקח לו 75 שנים להגיע למצב של המדינה היום, זאת כבר בעיה שבאמת לא מטרידה אותי. |
|
||||
|
||||
לגבי 'חֲזוֹנָם שֶׁל נְבִיאֵי יִשְׂרָאֵל'. אתה בטוח שחזונם תואם את סעיפי חוקת קנטון (מק"ט 125TLV) ? לדעתי לא. |
|
||||
|
||||
שים לב לניסוח - החזון ישפיע על "יְסוֹדוֹת הַחֵרוּת, הַצֶּדֶק וְהַשָּׁלוֹם" ומייד אח"כ מוסבר על איזו פרשנות מדובר: "תְּקַיֵּם שִׁוְיוֹן זְכֻיּוֹת חֶבְרָתִי וּמְדִינִי גָּמוּר לְכָל אֶזְרָחֶיהָ בְּלִי הֶבְדֵּל דָּת, גֶּזַע וּמִין; תַּבְטִיחַ חֹפֶשׁ דָּת, מַצְפּוּן, לָשׁוֹן, חִנּוּךְ וְתַרְבּוּת;" "לאור חזונם" אומר שהכוונה אינה לפרשנות מילולית, וברור שחופש דת, למשל, אינו מתיישב עם חלקים מהותיים בחזון. מכל מקום, הכי פשוט יהיה להוציא אותם מההכרזה החדשה וזהו. |
|
||||
|
||||
אני גם חושב שהכנסת דמויות מקראיות שהמרחק בין מה שהם מייצגים לבין ערכי הליברליזם וההומניזם הוא קלוש אם קיים בכלל. אבקשך לעדכן את חברי וועדת חוקת הקנטונים הליברלים בעמדתי זו. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |