|
||||
|
||||
אני מציע את זה כטיוטא ראשונה להגדרה של "ליברלית". כמה רבדים לתשובה: 1. איך זו "עריצות הרוב" יותר מאשר כל חקיקה אחרת? אם כבר, בהרבה מובנים מדובר על משהו הרבה פחות אינטרוסיבי מחקיקה רגילה: המיעוט החרדי בתל-אביב גם ככה חי במרקם החיים התל אביבי. קנטוניזציה בעיקר תקבע את מרקם החיים, לא תהפוך אותו. 2. איש לא יכפה על איש להגר, לא ישירות ולא בעקיפין (על ידי עידוד הגירה, הצקות, שינוי רדיקלי של הסביבה וכו'). אני לא רואה כאן בכלל פגיעה בזכויות האזרח. 3. לומר שמעבר מעיר אחת לאחרת בתוך ישראל היא "פחות קשה מהגירה לארץ אחרת" זה understatement ראוי לציון. גם במקרה הקיצוני שמישהו ירגיש שהוא חייב לעבור, זה לא נורא בכלל. 4. בסיטואציה הנוכחית, משהו got to give. גם אם אתה לא מסכים עם סעיפים 1-3 לעיל, מה האלטרנטיבה? כרגע התוצאות של כמעט כל תרחיש אחר שעולה בדעתי גרועות בסדרי גודל רבים. |
|
||||
|
||||
טוב, אני מסכים ש"מ̶̶ְד̶̶ִי̶נ̶̶ַת̶ ̶י̶̶ִש̶̶̶ְׂר̶̶ָא̶̶ֵל̶...הקנטון ישְׁקֹד עַל פִּתּוּחַ הָאָרֶץ לְטוֹבַת כָּל תּוֹשָׁבֶיהָ; תְּהֵא מֻשְׁתָּתָה עַל יְסוֹדוֹת הַחֵרוּת, הַצֶּדֶק וְהַשָּׁלוֹם לְאוֹר חֲזוֹנָם שֶׁל נְבִיאֵי יִשְׂרָאֵל; תְּקַיֵּם שִׁוְיוֹן זְכֻיּוֹת חֶבְרָתִי וּמְדִינִי גָּמוּר לְכָל אֶזְרָחֶיהָ בְּלִי הֶבְדֵּל דָּת, גֶּזַע וּמִין; תַּבְטִיחַ חֹפֶשׁ דָּת, מַצְפּוּן, לָשׁוֹן, חִנּוּךְ וְתַרְבּוּת; תִּשְׁמֹר עַל הַמְּקוֹמוֹת הַקְּדוֹשִׁים שֶׁל כָּל הַדָּתוֹת; וְתִהְיֶה נֶאֱמָנָה לְעֶקְרוֹנוֹתֶיהָ שֶׁל מְגִלַּת הָאֻמּוֹת הַמְּאֻחָדוֹת." הוא התחלה לא רעה, ואם ייקח לו 75 שנים להגיע למצב של המדינה היום, זאת כבר בעיה שבאמת לא מטרידה אותי. |
|
||||
|
||||
לגבי 'חֲזוֹנָם שֶׁל נְבִיאֵי יִשְׂרָאֵל'. אתה בטוח שחזונם תואם את סעיפי חוקת קנטון (מק"ט 125TLV) ? לדעתי לא. |
|
||||
|
||||
שים לב לניסוח - החזון ישפיע על "יְסוֹדוֹת הַחֵרוּת, הַצֶּדֶק וְהַשָּׁלוֹם" ומייד אח"כ מוסבר על איזו פרשנות מדובר: "תְּקַיֵּם שִׁוְיוֹן זְכֻיּוֹת חֶבְרָתִי וּמְדִינִי גָּמוּר לְכָל אֶזְרָחֶיהָ בְּלִי הֶבְדֵּל דָּת, גֶּזַע וּמִין; תַּבְטִיחַ חֹפֶשׁ דָּת, מַצְפּוּן, לָשׁוֹן, חִנּוּךְ וְתַרְבּוּת;" "לאור חזונם" אומר שהכוונה אינה לפרשנות מילולית, וברור שחופש דת, למשל, אינו מתיישב עם חלקים מהותיים בחזון. מכל מקום, הכי פשוט יהיה להוציא אותם מההכרזה החדשה וזהו. |
|
||||
|
||||
אני גם חושב שהכנסת דמויות מקראיות שהמרחק בין מה שהם מייצגים לבין ערכי הליברליזם וההומניזם הוא קלוש אם קיים בכלל. אבקשך לעדכן את חברי וועדת חוקת הקנטונים הליברלים בעמדתי זו. |
|
||||
|
||||
אתה מכיר את חלום הצבר הלבן/ מירון בנבנישתי. קריאת חובה. בקליפת אגוז, אחת הטענות: תכניות החלוקה נכשלות מפני שארץ ישראל היא יחידה גאוגרפית אחת שלא ניתן לפצלה לתת-יחידות בנות קימא. א. חרדים יגורו בהמוניהם בתוך קנטון הצבר הלבן שלך באופן חוקי ובלתי חוקי ובני משפחתם יטפסו על הגדר החשמלית שתגן עליה. בדיוק כפי שערבים פלשתינאים מתעקשים לגור דוקא בקנטון היהודי של א"י. (עצה: לפני שאתה מקיף את הקנטון בגדר, הקפד לעלות עם D9 על כל בית כנסת, מקווה או בית קברות. מישהו עוד עלול להכריז עליהם כמקומות קדושים). ב. במקום להשליך שקיות שתן וחיתולים צואים מחלונות הבתים על שוטרים, קנטון ק"ק בני ברק יזרים את ערוץ השופכין שלו הישר לתוך נחל הירקון החוצה את קנטון ת"א ואתה לך ותבע מן העניים המרודים האלו לטהר את שפכיהם. במקום מלחמת דברים והפגנות, יש מצב שתקבל מלחמות של ממש בין הקנטונים אם הללו יהיו מסוגלים להחזיק כנופיות חמושות. בקיצור, אתה מניח מראש פדרציה של יחסים טובים בין הקנטונים השונים, בזמן שמה שהוליד אותם הוא העובדה שהשבטים האלו נמאסו זה על זה באופן אולי טרמינלי. |
|
||||
|
||||
אני לא מסכים. כל חרדי, ערבי, חילוני או וואטאבר יוכל לגור היכן שירצה, רק שבניגוד לעכשיו, גבולות הסביר בכל מקום יהיו ברורים ולא נתונים למשא ומתן. חילונית שתגור (או תבקר) בבני-ברק תציית לקוד הלבוש ולא תשמע מוזיקה בביתה בשבת, וחרדי שיגור בתל-אביב יאלץ לקבל בהבנה אוטובוסים בשבת וחמץ בפסח בסופר השכונתי, ולא יוכל לארגן אירועים בהפרדה מגדרית. אבל אלה דווקא הפרטים הפחות חשובים. הפרטים היותר חשובים הם שהחרדי התל אביבי לא יקבל קצבת אברך ותושבי תל אביב לא יממנו את קבצות האברכים של החרדים מבני-ברק, וביטוח הבריאות של החילונית מבני-ברק אולי לא יכסה הפלות ומיסי החרדים מבני-ברק לא יממנו הפלות לתל-אביביות. הפרטים היותר חשובים הם שהחרדי מתל אביב יהיה מחוייב לשלוח את ילדיו לבתי ספר ציבוריים (שם הם ילמדו אנגלית, אבולוציה, וחינוך מיני) והחילונית מבני-ברק את ילדיה לבתי ספר חרדים. שבבני-ברק חתונה וגירושין יעברו דרך הרבנות, ובתל אביב רק דרך העירייה. שאת השופטים בבתי-המשפט בבני ברק ימנו אולי רבנים1, והשופטים בתל אביב יהיו עצמאיים. על מינוי השופטים הפדרליים יהיה לקנטונים השונים זכות וטו2. האם בתנאים האלה החילונית תרצה לגור בבני ברק והחרדי לעבור לתל אביב? אם כן, טוב ויפה. אבל סביר שיתגבשו חברות יחסית הומוגניות בכל קנטון, והן תאלצנה להתמודד עם תוצאות הבחירות שלהן בנוגע לסדר החברתי, לטוב ולרע. בכל מקרה, אני שוב מדגיש: הרעיון הוא לא לתכנן אוטופיה (המצב שאני מתאר רחוק מאד מכך, מהרבה סיבות). הרעיון הוא לתכנן מצב בר-קיימא. היום המצב הוא לא כזה, ואני לא מכיר הצעה אחרת שמובילה למצב כזה. לאור זאת, אפילו לו הביקורת שלך הייתה מוצדקת, היא לא משנה דבר. 1 הלוואי שהפדרציה תוכל להבטיח את עצמאותם, אבל אם לא, אז לא. 2 נגיד, לא אעמיד פנים שהצעתי מגובשת. זו עבודה למומחים למשפט חוקתי, לא לי. |
|
||||
|
||||
מה לעשות. אני לא יכול להמנע מלזכור את ההבטחה של שרון לפני ההתנתקות: לא עוד קטיושות. הצעה לדעתי הרבה יותר סבירה: סוג של פשרה. מן הסוג שמציע הנשיא הרצוג. ממש אכפת לך אם במקום שופטים עירקים ימנו לבג"ץ שופטים מרוקאים? טוב. כנראה שנשאר חלוקים. |
|
||||
|
||||
אם יש ביננו וויכוח בעניין, הוא רק באשר למשמעות הפשרה של הרצוג. אכפת לי מאד לא לחיות באוטוקרטיה נחשלת, ואני משוכנע שגם אתה היית נשמע הרבה פחות פשרני לו היית תופס כמוני את ההשלכות הצפויות של ההצעה שלך. |
|
||||
|
||||
א. אני חושב ששנינו לא יודעים עדיין מה יש בהצעת הפשרה של הרצוג ולכן נאלץ להמתין. ב. לא ברור לי לאיזו הצעה שלי אתה מכוון. כרגע אני עדיין לא רואה שום דרך חוקית לעצור את החקיקה הרודנית של נתנ-לוין-רוטמן. ההצעה שלי היא שאם בתום מושב הכנסת הנוכחי, החוקים שעברו בקריאה ראשונה, יעברו בקריאה שלישית, האופוזיציה תכריז על פתיחת מערכה של התנגדות לחוקי המשטר בישראל. השופטים הליברליים יתפטרו מבג''ץ וחה''כ של האופוזיציה יכריזו על נבצרות ויפסיקו את פעילותם בכנסת עד לבחירות חדשות. שום צעד של המשטר החדש לא יהיה לגיטימי בעינינו. אין שיוויון אין גיוס |
|
||||
|
||||
נו, מה עושים תושבי פולין והונגריה, טורקיה ואיראן? מה עושים ערביי 48? שופכים על עצמם בנזין ומציתים עצמם בכיכרות הערים? חושקים שיניים ומקווים לנפילת המשטר. כמאמר בני ערב: היד שאינך יכול לשבור, נשק אותה ואחל לה שתישבר. אני לא רואה הצדקה למרה שחורה. לדעתי קואליציית השלטון כבר איבדה את הרוב שלה. לדעתי, התמיכה שלה עוד תרד בעתיד הקרוב. הסיבה לפסימיות היא שהנהגת האופוזיציה התגלתה כסמרטוטים שנגררו אחרי מפגינים ומארגנים אלמונים ויש לי ספקות רציניים באשר ליכולתם להקים ולהחזיק ממשלה חלופית. |
|
||||
|
||||
אז אתה פוסל את ההצעה לנסות ולכונן פדרציה כי לדעתך זה נדון לכשלון משיקולים מטאפיזיים בנוגע לאטומיות של אדמות ישראל, ובו בזמן מקבל בזרועות פתוחות את הפיכת ישראל לחצי-טורקיה-חצי-איראן? זה עדיף בעיניך מקנטוניזציה שנוסתה ונכשלה? אני מבין אותך נכון? |
|
||||
|
||||
ממש לא. נראה לך שאני חושב שלהיות אזרח באיראן זה יופי? הרי ברור שזה חלום בלהות. את עצתי למי שיכול להימנע מזה לא הסתרתי. אתה שוכח שאני מלאתי חובתי והצבעתי ללפיד. אתה רוצה להאשים אותי במה שעשו המצביעים שנתנו קולם לנתנ', לוין, סמוטריץ, אב"ג, רוטמן? נראה לי שאתה גם מתעלם מכך שאני תומך בהתנגדות לא אלימה אבל מוחלטת למשטר עריצות הרוב ולא כמכבסת מילים לחידלון ממעש. במחשבה שנייה, אני גם לא כל כך מתנגד להצעה שלך אבל באופן יותר אורגני. יתכן שיהיה זה פיתרון ללכת על אוטונומיה תרבותית רחבה יותר לרשויות המקומיות. למשל רשות מקומית תוכל להכריז על עצמה כחילונית או דתית. רשות דתית תספק בתחומה אך ורק חינוך דתי ותוכל לסרב לקבל תושבים חילוניים חדשים. ברשות חילונית יהיה רק חינוך חילוני ותהיה תחבורה ציבורית בשבת. חלוקת המסים תשתנה לטובת נתח גדול יותר של מיסים מקומיים. רשויות חילוניות יוכלו לקיים טקסי נישואין חילוניים. אני חושב שמשטר כזה יספק את צרכיך בנוגע לחופש דת, בלי ליצור קשיים בלתי היגיוניים בקיום בצוותא של הקנטונים. א. אני באמת ממליץ על קריאת הספר של מירון בנבנישטי. גם אם אתה לא מסכים לכל התזות שלו, זוהי מסה מעניינת על איך משתלבים שיקולים גאוגרפיים, אקולוגיים, חינוכיים ואפילו ארכיאולוגיים בפוליטיקה של א"י. ב. אני מקווה שאתה שם לב שאני מתייחס ברצינות הגדולה ביותר להצעה שלך. אני רק שם לב לבעיות מאד קשות הכרוכות בה. ג. אני מוחה על כך שאתה מתאר את הספקות שלי בנוגע לבעיות הקיום של קנטונים עצמאיים כמטאפיזיים. נהפוך הוא. הם פיזיים לגמרי. ד הקושי העיקרי הוא: לצורך קיום בצוותא ובשלום צריכים להתקיים בין הקנטונים הללו הבנות ברוח טובה, כאשר סיבת ההקמה של הקנטונים היא היחסים הקשים ביניהם. ה הזכרתי את הערבים הפלשתינאים המתעקשים להתגורר בקנטון היהודי. עלה בדעתי שהזכרת אותם יהודים המתעקשים להתגורר דוקא בתוך ה"קנטון" הפלשתינאי חיונית לא פחות להדגמת הספקות שלי. ו. יש נקודה שהעליתי על הכתב, מספר רב של פעמים ומשום מה אפאחד לא הסכים להתיחס אליה עד עכשיו. מעבר לכל המכשלות בחוקים החדשים של ההפיכה המשפטית, עניין מרכזי במצב המשברי אליו נקלענו הוא העובדה שמדובר כאן בניסיון של הקרונות לפטר את המגזר הקטר. מעבר לאיוולת של המהלך הזה, הצד השני חייב להכיר בכך שהוא לא יכול לאלץ אותנו לאמץ את ערכיו גם אם יחוקק 1000 חוקים חדשים. אפשר לשעבד אנשים חופשיים, אבל אי אפשר לחנך אותם מחדש ולהפוך אותם לעבדים מרצונם של אידאות ארכאיות. זה משמעותי מפני שאנו חייבים להפנים את האחריות שלנו. אם לא נדע לנהוג נכון באחדות, נהיה אחראים לתוצאות לא פחות ממנהיגי הצד השני. המפתחות לניצחון בידנו. אין שיוויון אין גיוס |
|
||||
|
||||
״אפשר לשעבד אנשים חופשיים, אבל אי אפשר לחנך אותם מחדש ולהפוך אותם לעבדים מרצונם של אידאות ארכאיות.״ הביטחון הזה ברוח האנושית הוא מסוכן יותר מאשר שהוא מועיל. מי שדרקון הדיקטטורה לא גורם לו להיבי ג׳יביז עד לשד העצמות בגלל איזו תמונה רומנטית בראש של אביר עטור שריון שמעז להכנס למערת הדרקון, לא באמת הפנים (ממש ברמה הרגשית) דיקטטורה מהי. האופי הבסיסי של הרוב המוחלט של בני האדם, רוב הזמן ובכל מקום, הוא לא להיות מישהו שנראה כמו מל גיבסון עם חרב ביד אחת, מגן ביד השניה ואיפור תכלת לבן על הפנים, בזמן שהם צועקים Freeeeeeedom! האנשים האלה והאירועים האלה של התנגדות בהיסטוריה הם נדירים והיוצאים מן הכלל. הרבה יותר קל לשקוע בביצה של משטר כלאיים מאשר להצליח לצאת מהביצה הזאת ורוב האנשים, שבסה״כ רוצים לחיות חיים שקטים עם מינימום סיכונים, מינימום הרפתקאות ומינימום הסתבכויות עם קבוצות הכוח, אכן יכולים להתרגל עם הזמן כמעט לכל סיטואציה ולכל צורת משטר. כולל שינויים בצורת החשיבה ולא רק ברמה הביהביוריסטית. לא צריך עינויים או חינוך מחדש בחדר 101 כדי לדכא את האוכלוסיה ואף להשפיע על תפיסת המציאות שלה. אחת התובנות הכי קולעות בול לפוני, לדעתי, בספרות של המאה ה-20 הוא הסוד הכמוס והאכזרי שהרב הגדול בתורה גו׳רג׳ אורוול לימד אותנו על טבען של דיקטטורות ועל שבריריותה/קטנותה של רוח החופש של הפרט תחת משטר מדכא. הדיקטטורה לא מפחידה רק או אפילו בעיקר בגלל המשקל הכבד של מגף העור המונח על פני הנתינים. הדבר הכי מפחיד בדיקטטורה הוא שאנשים לא צריכים יותר מכמה דחיפות קלות כדי לקבל אותה בלב שלם ואולי אפילו בנפש חפצה. *זו* הסכנה הכל כך מבעיתה שבדיקטטורה - היא *לא* מנוגדת לרוח האדם והיא *לא* צריכה להעביר את רוב האנשים חינוך מחדש כדי שיקבלו אותה מרצונם, ברמה זו או אחרת, בסופו של דבר. לדעתי האישית, כולנו גיבורי מקלדת מפונקים שחיו כל חייהם בדמוקרטיה (עם ליקויים, אבל בכל זאת דמוקרטיה), שמקבלים אותה כמובן מאליו ואין לנו באמת שמץ של מושג ואיך זה יהיה באמת לחיות במשטר כלאיים. עד שלא נהיה בסיטואציה בה נצטרך (רק לדוגמה) לבחור בין היכולת לפרנס את המשפחה שלנו לבין להלחם על שיטת המשטר במדינה אנו חיים, לא באמת נדע איך ננהג ומה נבחר לעשות. עד שידפוק לכם שוטר בדלת הבית וישאל אתכם שאלות (או יאיים לגבי השלכות של מעשיכם מול המעסיק שלכם) בגלל שבחרתם להצטרף לאיזו מחאה, לא תדעו על בשרכם איך זה מרגיש ומה זה יעשה לפסיכולוגיה שלכם או לרציונליציה שאתם מפעילים כשאתם מסבירים לעצמכם את האידיאלים שלכם. משטר דורסני מספיק יכול לקחת לנו את המפתחות ואז הניצחון יכול להיות *לא* בידנו. מי שמניח מראש שרוח החופש האנושית זה איזה חוק טבע שתמיד מתגבר על הכל, לא ממש הפנים (לדעתי ואם אני הבנתי אותו נכון גם לדעת אורוול) את הסכנות האמיתיות שיש במשטרים הדיקטטוריים. המשטרים האלה מפחידים בגלל השכן שלכם עם קשרים במפלגה והגישה שלו לטלפון או בגלל האחיין שחזר מהפעילות בתנועת הנוער, לא פחות משהם מפחידים בגלל השוטר עם האלה ששם עליכם עין בדרך למכולת. ____________________ She hated the Party, and said so in the crudest words, but she made no general criticism of it. Except where it touched upon her own life she had no interest in Party doctrine [...]. Any kind of organized revolt against the Party, which was bound to be a failure, struck her as stupid. The clever thing was to break the rules and stay alive all the same. He wondered vaguely how many others like her there might be in the younger generation people who had grown up in the world of the Revolution, knowing nothing else, accepting the Party as something unalterable, like the sky, not rebelling against its authority but simply evading it, as a rabbit dodges a dog. (2.3.15)
|
|
||||
|
||||
נ.ב. לאחר בחינה מוחדשת של דעותי ולאחר תגובותיו של הפונז ועומר, השתכנעתי ושיניתי את דעתי. פאק דיס שיט - עלינו לצאת להפגין ולעשות כמה שיותר רעש עכשיו, *לפני* שהשמש שוקעת. השיקולים לגבי האם זה יצליח להזיז משהו או לא הם אולי מעניינים ברמה האינטלקטואלית (נשארתי פסימי), אבל הם לא רלבנטיים לגבי מה ראוי *עכשיו* לעשות. |
|
||||
|
||||
הידד! ועכשיו תורך לשכנע עוד אנשים. כוחנו במספרנו. |
|
||||
|
||||
תרשום גם אותי במומרים. בבחירות הבאות אני אצביע מרץ. לא סובל אותם, לא מסכים איתם, אבל הם צריכים להיות בפנים. הגוש, אתה יודע. |
|
||||
|
||||
זה לא קשה להיות חופשי. קשה לוותר על דברים שיש לך. |
|
||||
|
||||
אדפיס את זה על T-Shirt עם ציורי ניו אייג׳ לקישוט. |
|
||||
|
||||
אני מסכים עם כל אחד מהמשפטים בתגובה הזו. השאלה היא מה עושים עם המשפט האחרון? |
|
||||
|
||||
מצדיעים ל-37 אחיי גיבורי התהילה מטייסת 69 ונשבעים לעצמנו שאם מישהו יעז לעצור אותם, נתייצב בשערי בית המעצר ולא נזוז משם עד שישחררו אותם. |
|
||||
|
||||
הגבתי לתגובה 757381 נראה לך שאחד מה 37 הוא מועמד? |
|
||||
|
||||
אגב טייסים, מצטט מפורום אחר- "הטייסים נחלקים לשתי קבוצות: אלה שמסרבים להטיס את נתניהו, ואלה שדווקא מוכנים להטיס אותו, אבל רק בכיוון אחד." |
|
||||
|
||||
הזכרת לי את האירוע משולי הדברים בו צילמו את נתניהו וחה''כ טופורובסקי מחייכים ומברכים זא''ז. ואכן תקשורת הימין חגגה את האירוע כהוכחה לכך שהכל הצה אחת גדולה. אני מניח שאם אדם ואפילו רוה''מ ניגד אליך ומאחל לך בריאות טובה אתה לא סוטר על פרצופו. בכ''ז אני מרגיש שיש טעם לפגם בהסתחבקות עם נתנ'. התנהגותו של נתנ' בעניין ההפיכה המשפטית היא כל כך אנוכית, נבזית ולא אחראית שלדעתי יש הצדקה לחמוק מכל מגע עם האיש זה ומשפחתו. הייתי מעריך במיוחד אם לא רק טייסים שבכלל מתנדבים להטיס את נתנ' היו מסרבים, אלא גם הצוות הדיילות ופשוטי עם אחרים היו מסרבים לשרת את המשפחה המאפיוזית הזו. יש משהו בהתנהגותם שחרג מגדר חילוקי דעות והבדלים מדיניים. |
|
||||
|
||||
ברכת מפלגת ההתנגדות (מונה כרגע אדם אחד) לאחותנו גיבורת התהילה, אולגה דלה פדואה, שסרבה לתרגם את דברי נתניהו בביקורו בבית הכנסת ברומא. אחים יקרים, אל תחסמו כבישים, אל תבעירו צמיגים, פדוט המנעו כפי יכולתכם מכל מגע עם רוה''מ ופמלייתו. |
|
||||
|
||||
בעיני הדבר המטורף ביותר שקרה בשבועות האחרונים היה שראש הממשלה ביטל השתתפותו בטקס סיום קורס חובלים כי חשש מאיזה אמבוש מחאתי. ה''לא יעלה על הדעת'' של אתמול הוא המציאות היומיומית של היום. |
|
||||
|
||||
אשמח אם תסביר לי כוונתך. החלטת רוה"מ נראית לי מובנת ואם היא מתבססת על מודיעין ולא התפתות להאמין בשקרים שלך עצמך, היא נראית לי גם נכונה פוליטית (ע"ע כל תגובותי בנוגע לחטא הפוליטי הכבד ביותר: להתפס כחלש). מצד המפגינים, מה פסול אתה מוצא בכך שקבוצת מחאה תתארגן לקרוא "דמוקרטיה! דמוקרטיה!" לעברו בטקס סיום קורס החובלים. אני לא רואה איך זה יקלקל לחובלים החדשים משהו. אם מישהו היה פורץ בזעקות "בושה!" לעבר דיקאן הפקולטה בטקס הענקת התואר האקדמי שלך, היית נפגע מכך אישית? |
|
||||
|
||||
לא זכור לי שרוה''מ (כולל הנוכחי) נמנע אי פעם מסיבות פוליטיות מלהשתתף בטקס ממלכתי שהנוהג דורש את השתתפותו. תאמר- זה עוד תקדים ברשימה ארוכה שנכתבה בשנים האחרונות, אבל בעיני זה סמל לאובדן סופי של הממלכתיות. |
|
||||
|
||||
אני לא חושב שיש נוהג הדורש את השתתפותו של רוה"מ בכל טקס חניכה של טייסים או חובלים. לדעתי חובלים וטייסים צריכים להיות מרוצים כאשר האורח הנואם בטקס החניכה אינו פוליטיקאי, מפני שהללו מנצלים את הארוע כ- photo oppurtunity לפירסום הצהרות שאין להן שום קשר לחניכים. |
|
||||
|
||||
אני מתנצל. חשבתי שזוהי תגובה ושאלה לתגובה אחרת שלי ולא לתגובה 757381 אכן שאלה טובה. בעיקר מקווים לטוב. הנה נראה שלפיד וגנץ מתאמים את תגובתם לפשרת הרצוג. מתנחמים בכך שמנהיגינו אולי לא מתעלים לרמה הנדרשת ממנהיגי מדינה, אבל בכל מקרה אינם אפילו קרובים לזוועה הצרופה של מנהיגים וח"כים שמנפק לנו הצד השני. אני באמת ובתמים תוהה כיצד האנשים שהביאו לנו את שמחה רוטמן, אלמוג "מלרע" כהן, השרה מאי גולן, טלי גוטליב, אב"ג, סמוטריץ, דרעי ובראש כולם משפחת בלפור, איך הם ישנים בלילה. |
|
||||
|
||||
ב. הזרמת השופכין לנחל הירקון מתגמדת ליד הזרמת השופכין החרדי-חרד''לי למערכת החינוך ובתי הספר של ילדותיי כיום (ועוד יותר בדיקטטורה המתגבשת). בתועפות הכסף שנחסוך כשנפסיק לממן את הבטלה החרדית, אפשר למחזר ולטהר עשרה ירקונים. |
|
||||
|
||||
אתה מדכא אותי. קיויתי שלפחות פעם אחת לא אשאר בודד בדעתי ומישהו יתמוך בה. אין שיוויון אין גיוס |
|
||||
|
||||
מתוך השלושה המגיבים בפתילון הזה, להיות בודד בדעותיך זה מצב נפוץ סטטיסטית (לכל מגיב גנרי, לא דוקא לך). |
|
||||
|
||||
נו, אם אחד היה איתי, יכלתי לומר שחצי העם איתי. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |