|
||||
|
||||
2. תוכל לחדד "יהודי" ו"דמוקרטי" לתפיסתך? הדרך היחידה בה אחד בהכרח בא על חשבון השני היא אם מסתכלים על המתח בין לאומנות-דתיות לגלובליזם-חילוניות. 2.1 אולי כי הגישה שלי יותר תועלתנית משלך? בהרכבת קואליציה, אני מודד שותפים פוטנציאליים יותר לפי מידת הנזק/תועלת שהם יכולים להביא ופחות לפי עד כמה הם ראויים ערכית להנהיג את המדינה. במחשבה שניה, אתה לא זה שאמרת שגם ככה כולם לא ראויים? |
|
||||
|
||||
2. 'יהודי ודמוקרטי' בהקשר הפוליטי בישראל? כשאני שם את המפלגות היהודיות בישראל על ציר היהדות - דמוקרטיה, זה מסתדר בצורה משביעת רצון. אני מקבל את המתח שציינת בין לאומנות-דתיות לגלובליזם-חילוניות. דמוקרטיה היא שיטת ממשל. ליברליזם והומוניזם זה אווירה וערכים. האם מדינת ישראל היא מדינה יהודית עם שיטת ממשל דמוקרטית? או מדינה ליברלית עם שיטת ממשל דמוקרטית? במתח אחר ומשלים בין היהדות לליברליזם אני מאמץ את גישתו של שטראוס שגורס שניתן לגשר בנסיבות מסוימות בין יהדות לליברליזם. 2.1 יתכן מאוד שאני יותר רגשן ופחות תועלתן וגם נוהג לכתוב לפעמים בדרמטיות שכולם גנבים ונוכלים. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |