|
||||
|
||||
צריך להסתכל על זה בהקשר כללי יותר של פרסום. אף אחד לא אומר לעצמו: "עם שלט כל כך גדול, אני חייב אייפון". אבל בכל זאת פרסום עובד. |
|
||||
|
||||
תודה. אני יכול להבין למה שלטים גדולים עובדים בפרסום של מוצרים מסויימים (מלבד האגו של המנכ"לים). שלטים גדולים של אפל אמורים לגרום לך לחשוב (אני חושב) משהו כמו: "זה נראה כמו מוצר אופנתי אולי כדאי לקנות אחד ולהיות חלק מהטרנד". שלט גדול עם גלידה אמור לגרום לך לחשוב משהו כמו: "אוי, נזכרתי שבא לי גלידה". שלט גדול של שיאומי אמור לגרום לך לחשוב: "רגע, יש להם מספיק כסף לקנות שלט כל כך גדול, אז אולי יש להם משאבים להתחרות בסמסונג"... אבל מה שלט גדול של גנץ אמור לגרום לך לחשוב? |
|
||||
|
||||
לחשוב? לאו דווקא לחשוב באופן מודע כמו שאתה מתאר. יש תחום תיאורטי שלם שמדבר על מודעות למותג, אסוציציה רגשית למותג, וכו. אפילו לדברים שוליים כמו הפונט של המודעה, צבע הרקע וכו יש משמעות. אבל יש דבר אחד שאולי אפשר להסכים עליו. עבור מי שמזמין את השלט - התאוריה המנטלית של הבוחר פחות חשובה מהשאלה - האם זה אפקטיבי? אני לא יודע.. אבל אפשר לחפש על זה מידע. ייתכן שמנהלי הקמפיין חיים באשליה, או שהם אומרים לעצמם - המועמד השני שם פוסטר ענק, אז גם אני חייב להראות נוכחות. וייתכן שהם יותר מתוחכמים מזה. מה שכן אפשר להגיד זה שפוסטרים של מועמדים זה לא חדש. |
|
||||
|
||||
או. קיי. אני אנסח את השאלה שלי אחרת: מישהו בדק אם זה אפקטיבי? ואם כן, למישהו יש הסבר? |
|
||||
|
||||
יש מחקרים וספרים שמדברים על תקשורת ויזואלית במערכות בחירות, למשל הספר הזה או המאמר הזה. לדעתי הקונצנזוס הוא שיש השפעה חיובית. אם כי אני לדעתי ההשפעה נבדקה כמכלול ולא כפעם עם-שלטי-חוצות-הכוללים-תמונה ופעם עם אמצעי חלופי. המאמר הבא מנסה לענות על השאלה השניה שלך (לא בדיוק אבל קרוב): למה הפרסום במערכת בחירות אפקטיבי. קצת טכני אבל מעניין. כמובן your milage may vary, זה לא אומר שזה רלוונטי לישראל או עבור פרסומת ספציפית של גנץ. |
|
||||
|
||||
הקישור השני שלך לא מפנה למאמר ספציפי. אתה מתכוון לזה? |
|
||||
|
||||
כן |
|
||||
|
||||
תודה. |
|
||||
|
||||
ניחוש שנראה לי סביר מאוד לקו המחשבה של קברניטי הקמפיין של גנץ: תמונות גדולות ומחמיאות שלו מגבירות אצל אנשים רבים את הסנטמינט "גנץ הוא אדם חזק, סמכותי, בעל תכונות של מנהיג, לא פחות מהאיש השני שרואים הרבה בתמונות גדולות". להמון מצביעים חשוב מאוד להצביע עבור מישהו שלדעתם הוא אדם חזק, סמכותי, ומנהיגותי. עבור לא מעט אנשים הקישור בין גנץ לתכונות האלו קיים במידת מה, אבל יש מקום לחזוק אותו (כדי שישנו את הצבעתם לטובת גנץ, או כדי שלא ישנו את הצבעתם לרעתו). מאידך, אין לי ניחוש עד כמה קו המחשבה הזה מבוסס ראיות וכפוף למחקר. כל תשובה בין "יש צוות של עשרה אנשים, מתוכם שני אקדמאים רלוונטיים, ששוקד על כך" לבין "גורנישט, זה על טהרת האינטואיציה של מקבל החלטות אחד" נראית לי סבירה באותה מידה. |
|
||||
|
||||
גנץ גם גבוה וגם בעל עיניים כחולות. זה שווה שני מנדטים בקלות. |
|
||||
|
||||
לפני התוצאות של הבחירות הנחתי שאם הם נוהגים ככה סימן שהם יודעים מה הם עושים, וזה בטח מבוסס על מחקרים עמוקים. עכשיו אני מפקפק בזה (גילוי נאות, עוד לא הצלחתי לקרוא את המאמר שאח של קישר אליו). |
|
||||
|
||||
לדעתי אתם עושים ניתוח יתר. אין פה רציונל פסיכולוגי עמוק. בני אדם מתוכנתים גנטית לחשוב שיצורים קטנים עם עיניים גדולות הם חמודים, שיצורים בינוניים עם קול גבוה הם חלשים וזקוקים להגנה ושיצורים גדולים (ודברים גדולים באופן כללי) ראויים לתשומת הלב שלנו. בנוסף, בני אדם גם מתוכנתים לזהות פרצופים, גם אם הדימיון לפרצוף מסתכם בשתי נקודות וקו שאפילו לא נמצאים באוריינטציה הנכונה :). אם מחברים את שני הדברים ביחד יוצא "שלטי חוצות גדולים עם פרצופים של המתמודדים = חשוב". |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |