|
אני חושש שלא הבנת אותי. אין לי שום חזון ושום רעיון איך ללמד לימודים הומניסטיים בבתי ספר באופן מועיל. מה שעושים היום נראה לי לא מועיל, ויותר מזה מזיק. הרעיון של עבודות חובה נראה לי גם לא מועיל, ויותר מזה מזיק. אולי כמקצועות רשות, למעטים שמתעניינים, זה יכול להיות מועיל. הויתור שאני מציע הוא לא משמח ולא אופטימי, הוא רק מעין מזעור נזקים. מה שאתה אומר, שלחברה הישראלית במיוחד קריטי שיהיה בסיס משותף של לימודים הומניסטיים, הוא משהו שאני לא משוכנע שהוא נכון ולא משוכנע שהוא לא נכון, אבל גם אם אני מקבל שזה קריטי, אני לא רואה שמישהו יודע איך לעשות את זה. במצב היום, אני די משוכנע, אין לרוב בוגרי התיכון הישראליים בסיס משותף שאותו הם קיבלו בתיכון. אולי יש קצת בסיס משותף שהם קיבלו - לפחות בוגרי הזרמים הממלכתיים-יהודיים - לאורך כל שנות בית הספר, ברמה של סיסמאות ציונות וקצת סיסמאות דמוקרטיה. גם אם זה מועיל, בתיכון נראה לי שכבר לא נוסף על זה הרבה.
|
|