|
||||
|
||||
הם מקבלים תשלום על בדיקת מבחני בגרות, או משהו כזה? (לא מאמין לרגע שיש עניין אידאולוגי בהתנגדות שלהם, זה רק עניין של כסף) |
|
||||
|
||||
זה לא חייב להיות עניין של כסף. אף אחד לא אוהב שמעמדו המקצועי מתערער. אם הרפורמה תעבור, סביר שמורי המקצועות ההומאנים יהפכו ל״פחות חשובים״ (לפחות בעיני התלמידים ובתי הספר). וחוץ מזה, חוק התכיינות חובה תשכ״ז דורש לקטר ולקונן על כל שינוי. |
|
||||
|
||||
מה אני מפספס? ממה שהבנתי הרפורמה הנ״ל מסירה בחינה חיצונית הנערכת על ידי משרד החינוך ומעבירה את הכוח להחליט איזה תלמיד עובר או נכשל לשליטה מקומית של בית הספר. כלומר - למורה לספרות יהיה *יותר* כוח ויותר חשיבות מאשר למורה למתמטיקה. המורה למתמטיקה יכול רק לנסות לעזור לתלמידים להצליח בבחינה החיצונית. המורה לספרות הופך להיות לא רק זה שמלמד, אלא גם זה שיקבע אם התלמיד עובר או נכשל במקצוע. אני מציע יחידת מדידה חדשה שמודדת את כוחם של מורים על פי מידת ההשפעה על עתידו של הילד לכל יחידת 🍎 שהתלמיד מניח על שולחן המורה כשוחד. שער התפוח של המורים ההומניים יעלה על פי הרפורמה הנ״ל. |
|
||||
|
||||
אתה שוכח רק שהמורים לא כל כך אוטונומיים כאן, עומד להם על הראש המנהל, ולמנהל עומדים על הראש ההורים, וגם מנהל החינוך של הרשות המקומית. כשיש בגרות חיצונית, המורה חשוב בזכות כישורי ההוראה שלו. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |