|
||||
|
||||
(שמעון חזר לאייל, איזה כיף!) אכן, עכשיו הבנתי גם אני כמה פרטים לא ראיתי בציור הזה. גם כשראיתי אותו במציאות, בלובר, תשומת-הלב שלי היתה בעיקר בקהל, שהיה מופע בפני עצמו. ציור הרקע במונה ליזה הוא עדין מאוד, לא מודגש, כמו בצילום "בוקה" כמעט, אבל עדיין הפרטים קיימים בו. צריך אבל ממש לרצות לראות אותם, כי העין מתמקדת כמובן בדמות האישה. השאלה המעניינת היא האם התופעה הזו - של פרטי רקע שלא שמים לב אליהם אם לא מתאמצים, ואם כן אז הם בהחלט שווים את המאמץ - מיוחדת לתמונה הזו, או שהיא קיימת בתמונות איכותיות רבות אחרות. |
|
||||
|
||||
איני ערב למידע וזכרוני אינו בשיאו בימים אלו, אבל חושבני שבסדרה על ליאונרדו, שראיתי לפני שנים, נאמר שמדובר בסקיצות של נוף אמיתי מסביבות פיזה אאז''ן. ליאונרדו שהיה בין היתר גם מהנדס מים שחקר את הפיזיקה והזרימה של מים. הוא רשם במחברותיו רישומים של מים זורמים והללו מצאו את דרכם לרקע תמונתה של אשת הסוחר הצעירה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |