|
יכול להיות שהמחקר חושף את חולשתן הגדולה של כיתות המחוננים (לפחות בעבר): הדגש על פיתוח אינטלקטואלי במקום על פיתוח כישורי חיים ובעיקר הרגלי למידה ועבודה שיטתיים.
המטרה של כיתות המחוננים היא לממש ככל האפשר את הפוטנציאל האינטלקטואלי הגדול של הילדים האלו לטובת המדינה. מחקרים מהשנים האחרונות מראים שהגורמים החשובים ביותר לניבוי הישגים גבוהים באקדמיה ובתעשייה הם רגשיים: נחישות, התמדה, הרגלי עבודה, הקמת תא משפחתי תומך.
כיתות המחוננים בעבר עזרו מאד לחלק מהילדים בפן החברתי, אך לא היתה (ובמידה מסוימת עדיין אין) מודעות לחשיבות של הקניית הרגלי למידה נכונים וגיבוש היכולת להתמודד עם כשלונות.
|
|