747493
יכול להיות שהמחקר חושף את חולשתן הגדולה של כיתות המחוננים (לפחות בעבר): הדגש על פיתוח אינטלקטואלי במקום על פיתוח כישורי חיים ובעיקר הרגלי למידה ועבודה שיטתיים.

המטרה של כיתות המחוננים היא לממש ככל האפשר את הפוטנציאל האינטלקטואלי הגדול של הילדים האלו לטובת המדינה. מחקרים מהשנים האחרונות מראים שהגורמים החשובים ביותר לניבוי הישגים גבוהים באקדמיה ובתעשייה הם רגשיים: נחישות, התמדה, הרגלי עבודה, הקמת תא משפחתי תומך.

כיתות המחוננים בעבר עזרו מאד לחלק מהילדים בפן החברתי, אך לא היתה (ובמידה מסוימת עדיין אין) מודעות לחשיבות של הקניית הרגלי למידה נכונים וגיבוש היכולת להתמודד עם כשלונות.
747496
מסכים.

האנשים בעלי ההישגים הגבוהים ביותר בכל תחום הם לא בעלי הכשרון הטבעי הגבוה ביותר, אלא אלה מתוך בעלי הכשרון שיש להם את תכונות האופי התורמות שציינת.

אני ממליץ לעיין בויקיציטוט של מייקל ג'ורדן. יש שם את כל המתכון.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים