|
כל הדוגמאות של מתמטיקאים דתיים אינן רלאבנטיות. אפאחד לא טוען שדתי אינו יכול להיות מתמטיקאי טוב ופחות מכל מעניין אותי לקבוע למנהיגי החרדים לכמה מתמטיקאים הם זקוקים בקהלם. מהתרשמות אישית מחרדים שהם בעלי מקצועות מדעיים, מבין אלו שאינם חוזרים בתשובה, הרוב למדו במסגרות לימוד חרד"ליות. כלומר, תלמידים חרדים בעלי אוריינטציה ריאלית נותבו למסגרות חינוך ממלכתיות בזרמים הקרובים אליהם. אם לחרדים לא אכפת לאבד את התלמידים האלו, מה אכפת לי? ברמה הפרקטית, זה לא שהמדינה אישרה דה יורה למישהו לבטל את לימודי הליבה. כפי שכתבתם יש חוק חינוך חובה. המציאות היא שהחרדים נעמדו על אחוריהם, הפרו את החוק ואכפו על המדינה את רתמת החמור, כאשר הוציאו ממנה מימון (ולו חלקי) של החינוך הבלתי חוקי הזה. האם המדינה היא שצריכה לכסות את החשבון של ההתנהגות הזאת? הגענו למצב הזה מפני שהמדינה מסיבות פנים-פוליטיות נאלצה להכיר בחינוך אנטי אזרחי ואנטי-לאומי. הממלכה בטפשותה החליטה לממן חינוך אנטי-ממלכתי. וכעת, בתוקף של טיעון כלכלי, הנראה לי מפוקפק מלגו ומלבר, מציעים למדינה להכיר בכל עוולות החינוך האירידנטי ובלבד שיעשה תיקון אשר יועיל בראש וראשונה לקהילה שלהם? במה זה עדיף ע"פ ביטול התמיכה לחינוך לא חוקי, עד שלא ייטיב דרכיו ויפעל לטובת וע"פ חוקי המדינה? את הכסף שיחסך, אפשר להעביר לחינוך ילדי העולים ואפילו לחינוך הערבי, רחמנא לצלן, ולהוציא משם את המתכנתים החסרים. לא אסתיר דעתי ואגלה, שיותר חשוב לנהל מלחמה בחינוך אנטי-ממלכתי ששם לעצמו דגל של הרס ודיכוי החברה שלנו באמצעות איסטרטגיה של מחלקות לידה, מאשר להפוך 10% מן המחנה האירידנטי הזה לאנשי הייטק במדיניות הפטרונית והתבוסתנית שאתם מציגים, אתם מחמצנים מדיניות שגוייה של מדינת ישראל במקום לבטל אותה.
|
|