|
||||
|
||||
המדינה הטילה מס על משקאות עם סוכר מוסף וייקרה לי את הקולה והמיץ פטל. זה עונש שהוטל על האזרחים כדי להשיג מטרה ראויה בעיני המדינה- הפחתת מגיפת ההשמנה החולנית והסוכרת. באותו אופן המטרה של הגברת הפריון במשק היא מטרה ראויה, ואחת הדרכים להשיג אותה היא שיפור ההשכלה המדעית, כדי לשפר את מיומנויות העובדים. כבר יש חוק חינוך חובה חינם. אני חושב שמותר לממשלה לדייק קצת את מאפייני חינוך החובה. כשם שהממשלה לא רוצה מדינה של אנאלפבתים היא גם לא רוצה מדינה של בורים במתמטיקה ופיזיקה. אגב, המורה שלי למתמטיקה בתיכון חבש כיפה שחורה ואצלו המתמטיקה דווקא היתה דרך להתקרב לאלוהים, לא להתרחק ממנו. |
|
||||
|
||||
תגובה 170810 |
|
||||
|
||||
כל הדוגמאות של מתמטיקאים דתיים אינן רלאבנטיות. אפאחד לא טוען שדתי אינו יכול להיות מתמטיקאי טוב ופחות מכל מעניין אותי לקבוע למנהיגי החרדים לכמה מתמטיקאים הם זקוקים בקהלם. מהתרשמות אישית מחרדים שהם בעלי מקצועות מדעיים, מבין אלו שאינם חוזרים בתשובה, הרוב למדו במסגרות לימוד חרד"ליות. כלומר, תלמידים חרדים בעלי אוריינטציה ריאלית נותבו למסגרות חינוך ממלכתיות בזרמים הקרובים אליהם. אם לחרדים לא אכפת לאבד את התלמידים האלו, מה אכפת לי? ברמה הפרקטית, זה לא שהמדינה אישרה דה יורה למישהו לבטל את לימודי הליבה. כפי שכתבתם יש חוק חינוך חובה. המציאות היא שהחרדים נעמדו על אחוריהם, הפרו את החוק ואכפו על המדינה את רתמת החמור, כאשר הוציאו ממנה מימון (ולו חלקי) של החינוך הבלתי חוקי הזה. האם המדינה היא שצריכה לכסות את החשבון של ההתנהגות הזאת? הגענו למצב הזה מפני שהמדינה מסיבות פנים-פוליטיות נאלצה להכיר בחינוך אנטי אזרחי ואנטי-לאומי. הממלכה בטפשותה החליטה לממן חינוך אנטי-ממלכתי. וכעת, בתוקף של טיעון כלכלי, הנראה לי מפוקפק מלגו ומלבר, מציעים למדינה להכיר בכל עוולות החינוך האירידנטי ובלבד שיעשה תיקון אשר יועיל בראש וראשונה לקהילה שלהם? במה זה עדיף ע"פ ביטול התמיכה לחינוך לא חוקי, עד שלא ייטיב דרכיו ויפעל לטובת וע"פ חוקי המדינה? את הכסף שיחסך, אפשר להעביר לחינוך ילדי העולים ואפילו לחינוך הערבי, רחמנא לצלן, ולהוציא משם את המתכנתים החסרים. לא אסתיר דעתי ואגלה, שיותר חשוב לנהל מלחמה בחינוך אנטי-ממלכתי ששם לעצמו דגל של הרס ודיכוי החברה שלנו באמצעות איסטרטגיה של מחלקות לידה, מאשר להפוך 10% מן המחנה האירידנטי הזה לאנשי הייטק במדיניות הפטרונית והתבוסתנית שאתם מציגים, אתם מחמצנים מדיניות שגוייה של מדינת ישראל במקום לבטל אותה. |
|
||||
|
||||
"במה ז̲ה̲ עדיף ע"פ ביטול התמיכה לחינוך לא חוקי" - העדיפות הברורה היא בכך שאותו ז̲ה̲ ניתן ליישום, לפחות באופן זמני, וגם על כך יש לברך "שהחיינו". לחיים! |
|
||||
|
||||
הטיעון של המשקאות המתוקים אינו תופס. המדינה אכן עשתה את חובתה ואכפה את המיסוי על "טעם החיים" של החינוך החרדי. אלא שהציבור החרדי מרד בחקיקה הזו, תחילה ייצר את המשקה המתוק במזקקות ביתיות סמויות ואח"כ כפה על הממלכה גם לממן אותן. כך נאלצנו להעניק עצמאות מסויימת למושבות החרדיות. עכשיו אתה רוצה להכריז עליהן מלחמה? אם רצונך בכך, בחר מטרות ראויות כמו הפסקת ההטפה למשפחות מרובות ילדים והפסקת ההטפה נגד גיוס לצה"ל ולא עניין שעיקר תועלתו אם בכלל, תהיה לטובת המורדים עצמם. |
|
||||
|
||||
השאלה היא עקרונית, בתחום עד כמה המדינה יכולה להחליט עבור אזרחיה מה טוב להם (חובת חגירת חגורת בטיחות, אם זו דוגמה טובה יותר בעיניך) ומה טוב לקולקטיב המתקרא מדינה. |
|
||||
|
||||
אני לא חושב. ודאי שהיא צריכה ויכולה. השאלה היא השאלה הפראקטית עתיקת הימים של איזה מחיר היא צריכה לשלם כדי לאכוף את מה שראוי לאכוף. באחת התגובות למעלה, ראיתי שנכתב משהו שאני מסכים איתו. אנו חיים בתקופת אנומליה של שלטון קואליציה משונה של ימין-מרכז-שמאל. בסופו של דבר, תחזור הנורמליות של שלטון קואליציית הימין-דתיים ואז החרדים ימשיכו לעשות את הממלכתיות לחוכא ואיטלולא. אני לא חושב שבגלל האפיזודה הזאת של ברית האנטי-נתניהו אנו צריכים לתת חותמת כשרות לכל מיני תעלולים של החרדים, רק כדי לייצר תרופת פלא למחסור לכאורה של מתכנתים (מה גם שאני חושד שמדובר בתרופת שווא. האם מדברים על מחסור דומה במתמטיקאים, פיזיקאים, כימאים ואפילו מורים אם תרצה?). |
|
||||
|
||||
תעלולים תמיד יהיו, וזה חלק מהמשחק הפוליטי. השאלה היא אם המדינה מכריזה באזלת ידה על החרדים כאקס טריטוריה שהחוק לא נאכף בה (כפי שהיה בגל א' וב' של הקורונה). אני לא מעוניין בזה ומסכים שישולם מחיר. |
|
||||
|
||||
הערת שוליים: כל אלה שמדברים על "להתקרב לאלהים" לא יכולים להיות מתמטיקאים אמיתיים, כי המתמטיקאים יודעים שכל הדברים הסופיים נמצאים באותו מרחק מהאינסוף. |
|
||||
|
||||
זה ניסוח שלי, שמראה עד כמה לא למדתי מתמטיקה. רגע, אם אי אפשר להתקרב לאלהים אז בשביל מה להתאמץ? אופס. עכשיו אני מבין למה החרדים מוותרים על לימודי ליב"ה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |