|
||||
|
||||
נשמע לי לא טבעי להקים שדה תעופה במרחק של יותר משעה נסיעה ממרכזי האוכלוסין הגדולים. מבחינה גאוגרפית אם נתב"ג נמצא בין ת"א וירושלים אז השדה המשלים אמור להיות בין ת"א לחיפה. מהצצה בגוגל מאפס נראה לי שהמקום האופטימלי נמצא בין חדרה לכביש 6 ובין כביש 9 לכביש 65. |
|
||||
|
||||
אחת ההצעות קרובה לנצרת. יכול להיות שחושבים על תיירים כאלו. |
|
||||
|
||||
למה בעצם? שדה תעופה רחוק ממרכז אוכלוסיה גורם ליותר נסועה, אבל אפשר לפצות על זה במידה רבה בעזרת רכבת יעילה. הנסיעה היא בזבוז זמן מצער, אבל הוא קורה לרוב האנשים לעיתים רחוקות. ממילא טיסה כרוכה בבזבוזי זמן איומים - שעתיים התקשקשות בנמל התעופה לפני העליה למטוס, חצי שעה התקשקשות במטוס עצמו עד שהוא מואיל בטובו להמריא, חצי שעה התקשקשות אחרי הנחיתה במטוס ובנמל. אז מה זה עוד שעה של נסיעה? קרבה למרכז אוכלוסיה זה באמת נחמד לטסים, אבל מיותר לפרט למה זה מקשה על הלא-טסים ועל המתכננים. המקום שאתה מציין נראה באמת נחמד, אבל אני מניח שעם כל הקשיים שיש למצוא איזשהו מקום, אין באמת פירות נמוכים, ויש סיבה למה לא במקום הזה. |
|
||||
|
||||
אני מניח שזה ההבדל בין הגישה האמריקאית ובין הגישה האירופית: בניו-יורק, ניו-ארק, לוס אנג’לס, פילדלפיה, מיאמי, לאס וגאס, וושינגטון ומן הסתם עוד ערים שלא טסתי אליהן, שדה התעופה נמצא ממש בתוך העיר (דוגמאות נגדיות, סן פרנסיסקו ובוסטון). בלונדון, אמסטרדם, מדריד, ציריך, פרנקפורט, מינכן, רומא, וינה, בודפשט, אתונה, סטוקהולם, אוסלו, רייקיאוויק ומן הסתם עוד ערים שלא טסתי אליהן, שדה התעופה נמצא ממש מחוץ לעיר, מעבר לפרוורים (דוגמה נגדית, ברלין). |
|
||||
|
||||
בתור התחלה: רק בתנאי שאפשר להבטיח שיש רכבת בשבת (שלא לדבר על שישי). |
|
||||
|
||||
את זה כולנו היינו רוצים בלי קשר, אבל לא נראה לי שובר-עסקה לענייננו. בשבת ממילא הכבישים פחות עמוסים. |
|
||||
|
||||
כן, אבל התייר הרגיל יקבל מחיר ספיישל על נסיעה משדה התעופה בשבת. כמוכן אם אתה נוסע בשבת וחוזר באמצע השבוע (או להפך) אתה חייב לקחת איתך את הרכב לשני הכיוונים. |
|
||||
|
||||
(אתה ברצינות חושב שזו בעיה משמעותית בין כל הבעיות שכרוכות בשדה תעופה חדש ובמיקומו?) לארגן קוי מיניבוס או אוטובוס עם מאפייני מסלול ומחיר של תחבורה ציבורית נראה לי לא קשה מדי פוליטית (בדומה לקווי השבת בגוש דן). כלכלית זה כמובן תלוי דרישה. |
|
||||
|
||||
לא מספיק כל ההתקשקשויות שציינת, עוד צריך להוסיף עליהן שעתיים נסיעה? יותר טוב כבר לשוט ליעד. אגב, צפלינים! הם לא צריכים מסלול המראה, ולא עושים הרבה רעש. הם יכולים להגיע ממש עד העיר, אפילו לגג של תחנת הרכבת המרכזית. |
|
||||
|
||||
כן, אבל אם יש פקק של ספינות בנמל, תאר לעצמך את התור של הצפלינים מעל העיר. ומה יקרה אם חובב ציד אחד יחליט לצוד לו אחת בזמן שהיא ממתינה לנוסעים? אני חושד שספינה תצלול כמו לד זפלין. אבל לפחות נחזור למראה של לונדון במלחמת העולם השנייה. |
|
||||
|
||||
אני חושב שהצפלינים מלכתחילה היו בנויים כך שקליע (או גרוע מכך-חסידה תועה1) לא יצליח להפיל אותם. הבעיה העיקרית שלהם מצד הקיימות היא השימוש בהליום, שעד שלא יהיו לנו כורי היתוך ישאר משאב מתכלה ונדיר. ___________________ 1 מי יעשה לצפלין פנצ'ר? (3) |
|
||||
|
||||
ההליום בעולם נוצר כתוצאה מדעיכה רדיואקטיבית. אבל מה שעלול באמת לאיים עליו הוא הפסקת שאיבת הנפט: כיום הליום מופק בדרך כלל כתוצר לוואי של תעשיית הנפט. |
|
||||
|
||||
וודי? (שבעצמו פונצ’ר על ידי דגם של האמפייר סטייט). |
|
||||
|
||||
אוקיי, אולי שדה תעופה רחוק מבאס לטסים. האקלים הנוכחי (הא!) והמשבר בו הם פחות הזמן להתחשב ברגשותיהם. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |